MTI
Otthonról is vizsgázhatnak a brit diákok
Hamarosan akár otthonról is vizsgázhatnak a brit diákok azzal a különleges szoftverrel, amely a tantermi felügyelőknél is jobban észreveszi a puskázást.
Az amerikai Software Secure szoftverfejlesztő programját arra tervezték, hogy a vizsgázó becsületes maradjon a feladatok megoldása alatt, miközben a rendszer kizár minden puskázási lehetőséget. A szoftver a vizsga kezdetén lezárja az internetet és minden olyan dokumentumot, amely összefügg a vizsga anyagával, majd ujjlenyomat-azonosítóval ellenőrzi a gép előtt ülő személyazonosságát. A vizsga teljes időtartama alatt hang- és videofelvétel készül, hogy ellenőrizni lehessen: valódi vizsgakörülmények között történt-e a tesztírás.
A szoftvercég szerint ezzel a megoldással többek között a vizsgadrukk is jelentősen csökkenthető, miközben az oktatási intézmények adminisztrátorainak, oktatóinak válláról is leveszik a vizsgáztatással járó terheket. A rendszert a cardiffi Walesi Egyetem diákjain tesztelik, és hamarosan talán más egyetemek is bevezetik.
A National Union of Students hallgatói érdekképviseleti szervezet azonban fenntartásokkal üdvözli a szoftver bevezetését. A virtuális vizsgáztatás ugyan jó lehetőség azoknak, akik távoktatásban vagy munka mellett vesznek részt a felsőoktatásban, a szoftvert azonban szerintük nem szabadna költségkímélésre használni, majd aztán erre hivatkozva csökkenteni a hallgatók és a tanárok közötti személyes konzultáció mennyiségét.
Az amerikai Software Secure szoftverfejlesztő programját arra tervezték, hogy a vizsgázó becsületes maradjon a feladatok megoldása alatt, miközben a rendszer kizár minden puskázási lehetőséget. A szoftver a vizsga kezdetén lezárja az internetet és minden olyan dokumentumot, amely összefügg a vizsga anyagával, majd ujjlenyomat-azonosítóval ellenőrzi a gép előtt ülő személyazonosságát. A vizsga teljes időtartama alatt hang- és videofelvétel készül, hogy ellenőrizni lehessen: valódi vizsgakörülmények között történt-e a tesztírás.
A szoftvercég szerint ezzel a megoldással többek között a vizsgadrukk is jelentősen csökkenthető, miközben az oktatási intézmények adminisztrátorainak, oktatóinak válláról is leveszik a vizsgáztatással járó terheket. A rendszert a cardiffi Walesi Egyetem diákjain tesztelik, és hamarosan talán más egyetemek is bevezetik.
A National Union of Students hallgatói érdekképviseleti szervezet azonban fenntartásokkal üdvözli a szoftver bevezetését. A virtuális vizsgáztatás ugyan jó lehetőség azoknak, akik távoktatásban vagy munka mellett vesznek részt a felsőoktatásban, a szoftvert azonban szerintük nem szabadna költségkímélésre használni, majd aztán erre hivatkozva csökkenteni a hallgatók és a tanárok közötti személyes konzultáció mennyiségét.