Gyurkity Péter

Lencsevégen a BlackBerry OS 6.0

A RIM végre megosztott néhány részletet a Blackberry operációs rendszer következő változatáról, mégpedig egy rövidebb videó formájában. Az Android eközben az iPhone forgalmát előzi az USA-ban.

A rövid, mindössze 2 perces videót a YouTube oldalán tették közzé, az anyagból pedig rögtön választ kapunk néhány kérdésünkre. A bemutató ugyanis elsősorban azt sugallja, hogy a 6.0 verzió az érintőképernyőre helyezi a hangsúlyt, vagyis a cég jóval több ilyen készüléket tervez piacra dobni.


A rajongók számára mindenképpen jó hír, hogy a platform ezzel egy időben megtartja megszokott formáját és funkcióit, vagyis azok sem kerülnek egyértelműen hátrányba, akik a Blackberry készülékek hagyományos vezérlését szokták meg, és kevesebb hajlandóságot mutatnak az érintőképernyős újdonságok kezelésének elsajátítására. Az interfészt mindazonáltal alaposan áttervezték, igyekezvén egyfajta átmenetet teremteni a két eltérő család között. A főbb változások listáját már április közepén szemügyre vehettük, ezen azonban érdemes gyorsan végigfutni, hogy lássuk, mi is vár ránk.

A beépített böngésző kinézete módosul, itt új kedvencek listát találhatunk, az egyes fülek közötti egyszerű váltási lehetőséget, valamint multitouch támogatást, WebKit platformra alapozva - arról nem esett szó, hogy egyszerre hány fül lehet megnyitva a készüléken. A médialejátszó szintén megújul, itt ujjunkkal végezhetjük a navigációt, egyszerűen rábökve a meghallgatni kívánt albumokra. A vélemények szerint a kezelőfelület letisztult, a legtöbb helyen modernebbnek hat a korábbi változatokhoz képest.

Az AdMob a napokban közölte március felmérésének eredményét, ami azt mutatja, hogy az Egyesült Államokban az Android operációs rendszert használó készülékek forgalma meghaladta az iPhone OS hasonló adatát a tavasz első hónapja alatt. A december óta minden hónapot részletező táblázaton jól látszik, hogy a trend folyamatos, így a platform további gyors erősödésére számíthatunk - a RIM (Blackberry) OS 7 százalékos részlesedést tudott szerezni a tengerentúlon, ezzel pedig stagnálást mutat az utóbbi hónapokban.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • krajcsovszkig #5
    Egyébként csak nekem tűnt fel, hogy a BEP manapság minden telefonreklámban benne lesz lassan és szinte az összes klipjükben valami kütyüt reklámoznak? :P
  • krajcsovszkig #4
    Viszont az biztos nem fotosopp, lásd n97 reklám :D
  • fergusonpapa #3
    fiátálos.
  • sipi07 #2
    igen, én is észrevettem, hogy akadozik! :)
    jó lesz...
  • vttomi #1
    ha az animációk, áttűnések stb. nem szaggatnak, már jó
    lásd nokia n8 már a demo videóban is akadozik (24. másodperc)