MTI
Online terjeszkednek az amerikai kiskereskedelmi cégek
A gazdasági válság lassú lecsengésével az amerikai kiskereskedelmi cégek igyekeznek magukra találni, de a terjeszkedés lehetőségét nem újabb üzletek nyitásában, hanem főleg az online forgalom növelésében látják.
Az interneten való hangsúlyosabb jelenlétet tartja legfontosabb feladatának idén a legtöbb kereskedő, elsősorban így kívánják bővíteni vásárlói bázisukat - derült ki az Országos Kiskereskedelmi Szövetség és a KPMG könyvvizsgáló cég friss beszámolójából. Az értékelés szerint, ahogy a gazdaság egyre inkább rendbe jön, a vásárlók, úgy tűnik, "leporolják pénztárcájukat". Az értük folytatott harcban néhány új üzlet is épül, de a kiskereskedők döntően a virtuális térben, a célzott internetes marketing- és reklámeszközök használatában látják a jövőt.
A kereskedők a világhálón gyorsabban alkalmazkodhatnak a fogyasztói magatartás változásához, a fogyasztók pedig könnyebben, olcsóbban vásárolhatnak az éjjel-nappal nyitva tartó online üzletekben. A recesszió és a magas benzinárak miatt az emberek szívesebben vásárolnak interneten - mutatott rá Anne Brouwer, a McMillan Doolittle chicagói tanácsadó cég elemzője. Az online marketingstratégia következő lépcsőjében a cégek személyesebbé tehetik a vásárlást, úgymond kapcsolatba lépve a vásárlókkal. Ez a vásárlói szokások szoros figyelemmel kísérésén alapul.
A felmérésben részt vevő cégek 49 százaléka elsősorban weboldalát fejleszti idén, annak személyesebbé tételére fog koncentrálni, 67 százalék az úgynevezett adatbányászat eszközével alaposabb vásárlói adatbázist tervez kiépíteni. Csak 37 százalék tervei között szerepel az üzlethálózat kisebb-nagyobb bővítése.
Az interneten való hangsúlyosabb jelenlétet tartja legfontosabb feladatának idén a legtöbb kereskedő, elsősorban így kívánják bővíteni vásárlói bázisukat - derült ki az Országos Kiskereskedelmi Szövetség és a KPMG könyvvizsgáló cég friss beszámolójából. Az értékelés szerint, ahogy a gazdaság egyre inkább rendbe jön, a vásárlók, úgy tűnik, "leporolják pénztárcájukat". Az értük folytatott harcban néhány új üzlet is épül, de a kiskereskedők döntően a virtuális térben, a célzott internetes marketing- és reklámeszközök használatában látják a jövőt.
A kereskedők a világhálón gyorsabban alkalmazkodhatnak a fogyasztói magatartás változásához, a fogyasztók pedig könnyebben, olcsóbban vásárolhatnak az éjjel-nappal nyitva tartó online üzletekben. A recesszió és a magas benzinárak miatt az emberek szívesebben vásárolnak interneten - mutatott rá Anne Brouwer, a McMillan Doolittle chicagói tanácsadó cég elemzője. Az online marketingstratégia következő lépcsőjében a cégek személyesebbé tehetik a vásárlást, úgymond kapcsolatba lépve a vásárlókkal. Ez a vásárlói szokások szoros figyelemmel kísérésén alapul.
A felmérésben részt vevő cégek 49 százaléka elsősorban weboldalát fejleszti idén, annak személyesebbé tételére fog koncentrálni, 67 százalék az úgynevezett adatbányászat eszközével alaposabb vásárlói adatbázist tervez kiépíteni. Csak 37 százalék tervei között szerepel az üzlethálózat kisebb-nagyobb bővítése.