Napi Online
Apple-őrület az Egyesült Államokban
Az iPad bemutatkozása a Bloomberg beszámolója szerint felért az iPhone keltette hisztériával.
A hétvégén dobták piacra az Egyesült Államokban az Apple iPadjét; a viszonteladók boltjai előtt kígyózó, több százas sorokról, s az Apple-rajongók lelkesedéséről számolt be az esemény kapcsán a Bloomberg. Az iPad 500 dolláros bevezetési ára a vásárlók egy része szerint is túl magas, sőt az is eldönthetetlen, hogy egy okos telefont, vagy egy buta számítógépet rejt a név, az érdeklődés mégis vetekszik az iPhone-éval.
Az Apple az úgynevezett tablet-számítógépek (a teljes számítógép-piac alig egy százalékát kitevő) piacát akarja megreformálni a készülékkel, s olyan eszközt dobott piacra, amely divatossá teheti a hagyományos notebook számítógépeket méretében és teljesítményében is alulmúló hordozható készüléket. A divatnak persze megkéri az árát, hiszen az iPad drágább versenytársainál.
A piacelemzők 2-300 ezer iPad eladását prognosztizálták a megjelenés hétvégéjén, ám az első adatok szerint a tényleges érdeklődés akár a 700 ezret is elérhette. Az idei forgalom pedig a 7 milliót is meghaladhatja - áll az ISuppli előrejelzésében. A Bloombergnek nyilatkozó szakértők felhívák a figyelmet arra is, hogy bár az iPad bevezetése körül nem volt akkora felhajtás, mint az iPhone-nál, forgalma bőven túlszárnyalhatja az okostelefonét.
Az iPhone-ból az első 12 hónapban 6,1 milliót adtak el világszerte.Az iPadet elsősorban internetezésre, digitális könyvek megjelenítésére, videólejátszásra és számítógépes játékokra fejlesztette az Apple. Hiányosságai azonban szembetűnők: az eszköz nem támogatja az Adobe Flash Playert, így a neten tárolt videók többségének lejátszására nem képes. Nem teszi lehetővé egynél több alkalmazás egyidejű futtatását, és beépített videókamerával sem rendelkezik. A készülék egyelőre nem rendelkezik 3G-s internetkapcsolattal, csak wifi-elérhetést biztosít.
A hétvégén dobták piacra az Egyesült Államokban az Apple iPadjét; a viszonteladók boltjai előtt kígyózó, több százas sorokról, s az Apple-rajongók lelkesedéséről számolt be az esemény kapcsán a Bloomberg. Az iPad 500 dolláros bevezetési ára a vásárlók egy része szerint is túl magas, sőt az is eldönthetetlen, hogy egy okos telefont, vagy egy buta számítógépet rejt a név, az érdeklődés mégis vetekszik az iPhone-éval.
Az Apple az úgynevezett tablet-számítógépek (a teljes számítógép-piac alig egy százalékát kitevő) piacát akarja megreformálni a készülékkel, s olyan eszközt dobott piacra, amely divatossá teheti a hagyományos notebook számítógépeket méretében és teljesítményében is alulmúló hordozható készüléket. A divatnak persze megkéri az árát, hiszen az iPad drágább versenytársainál.
A piacelemzők 2-300 ezer iPad eladását prognosztizálták a megjelenés hétvégéjén, ám az első adatok szerint a tényleges érdeklődés akár a 700 ezret is elérhette. Az idei forgalom pedig a 7 milliót is meghaladhatja - áll az ISuppli előrejelzésében. A Bloombergnek nyilatkozó szakértők felhívák a figyelmet arra is, hogy bár az iPad bevezetése körül nem volt akkora felhajtás, mint az iPhone-nál, forgalma bőven túlszárnyalhatja az okostelefonét.
Az iPhone-ból az első 12 hónapban 6,1 milliót adtak el világszerte.Az iPadet elsősorban internetezésre, digitális könyvek megjelenítésére, videólejátszásra és számítógépes játékokra fejlesztette az Apple. Hiányosságai azonban szembetűnők: az eszköz nem támogatja az Adobe Flash Playert, így a neten tárolt videók többségének lejátszására nem képes. Nem teszi lehetővé egynél több alkalmazás egyidejű futtatását, és beépített videókamerával sem rendelkezik. A készülék egyelőre nem rendelkezik 3G-s internetkapcsolattal, csak wifi-elérhetést biztosít.