HENT hírlevél
Kalózkodás elleni oktatókampány Angliában
Oktató szándékú kalózkodás elleni kampányt indított a brit Music Matters zenei képviseleti szervezet. A kezdeményezők bíznak benne, hogy hosszú távon meg lehet győzni a fogyasztókat az illegális letöltés helytelenségéről.
Új kalózkodás elleni kampányt indított a napokban a helyi Music Matters zenészeket képviselő szervezet. A kampány a zene fontosságára és az általa képviselt szellemi és anyagi értékekre kívánja felhívni a figyelmet, továbbá hasznos tanácsokkal segítené a fogyasztókat a legális zenevásárlási lehetőségekkel kapcsolatban. Többek között a Spotify, a Napster, az Amazon, a Music Television és a Tesco támogatásával elindított Whymusicmatters.org portál animált kisfilmekkel mutatja be olyan zenei legendák történetét és kapcsolatát a zenével, mint Louis Armstrong, Nick Cave, a The Jam vagy Sigur Ros, továbbá egyszerűen, de határozottan magyarázza el, hogy miért számít ezen és más alkotók munkájának tisztelete és honorálása.
A kezdeményezés mögött a Universal Music munkatársa, Niamh Byrne áll, aki korábban a CMO Management részéről Damon Albarn Blur és Gorillaz projektjeit is képviselte menedzserként. Byrne szerint kellő kitartással meg lehet változtatni a fogyasztók attitűdjét az illegális letöltéssel kapcsolatban. Mint mondta, nem lehet azonban egyetlen éjszaka alatt megváltani a világot, ezért fokozatosan kell kialakítani az emberekben a tudatos vásárlói magatartást, amihez pedig jó kiinduló pont lehetett a most elindított kampány.
A CMO Management részéről megszólaló Chris Morrison úgy vélte, a kalózkodás és az illegális letöltés generációs probléma. Byrne-el egyetértve, ő is úgy látja, hogy bár lehet, hogy öt-tíz év is kell hozzá, oktató jellegű kampányokkal meg lehet változtatni a zenefogyasztók attitűdjeit. Hozzátette, a leginkább érintett generációra való tekintettel érdemes az oktatást már az iskolákban elkezdeni.
Új kalózkodás elleni kampányt indított a napokban a helyi Music Matters zenészeket képviselő szervezet. A kampány a zene fontosságára és az általa képviselt szellemi és anyagi értékekre kívánja felhívni a figyelmet, továbbá hasznos tanácsokkal segítené a fogyasztókat a legális zenevásárlási lehetőségekkel kapcsolatban. Többek között a Spotify, a Napster, az Amazon, a Music Television és a Tesco támogatásával elindított Whymusicmatters.org portál animált kisfilmekkel mutatja be olyan zenei legendák történetét és kapcsolatát a zenével, mint Louis Armstrong, Nick Cave, a The Jam vagy Sigur Ros, továbbá egyszerűen, de határozottan magyarázza el, hogy miért számít ezen és más alkotók munkájának tisztelete és honorálása.
A kezdeményezés mögött a Universal Music munkatársa, Niamh Byrne áll, aki korábban a CMO Management részéről Damon Albarn Blur és Gorillaz projektjeit is képviselte menedzserként. Byrne szerint kellő kitartással meg lehet változtatni a fogyasztók attitűdjét az illegális letöltéssel kapcsolatban. Mint mondta, nem lehet azonban egyetlen éjszaka alatt megváltani a világot, ezért fokozatosan kell kialakítani az emberekben a tudatos vásárlói magatartást, amihez pedig jó kiinduló pont lehetett a most elindított kampány.
A CMO Management részéről megszólaló Chris Morrison úgy vélte, a kalózkodás és az illegális letöltés generációs probléma. Byrne-el egyetértve, ő is úgy látja, hogy bár lehet, hogy öt-tíz év is kell hozzá, oktató jellegű kampányokkal meg lehet változtatni a zenefogyasztók attitűdjeit. Hozzátette, a leginkább érintett generációra való tekintettel érdemes az oktatást már az iskolákban elkezdeni.