Napi Online
Évi 15 milliárd jegy mobilon kel el
Mobiltelefonokon 2014-ben csaknem 15 milliárd vonat-, repülő- és egyéb utazásokra szóló jegyet vásárolnak majd - ez a szám most még csak a kétmilliárdot súrolja.
A Juniper Research mobilos jegyvásárlásról szóló tanulmánya szerint az sms-alapú, vonalkódos szolgáltatások az utazási szektorban fejlődnek a leggyorsabban: egyre több alkalmazást kínálnak a vasúti, metró- és légitársaságok. A mobilos jegyértékesítés azonban még ennél is többet jelent. Vezető moziláncok, koncertszervezők és sportcsapatok igyekeznek kihasználni ezt a kereskedelmi lehetőséget, amely a vállalkozásoknak nemcsak költségmegtakarításra, de értéknövelő eladásra (up-selling) is lehetőséget ad, a felhasználó kényelméről nem is beszélve.
Egy sor különböző területről érkező új belépő is feltűnt a piacon: újonnan alakult, alkalmazásokat gyártó cégek és mobilos kereskedelmi szolgáltatók igyekeznek kihasználni a lehetőségeket. Mind többféle terméket és szolgáltatást lehet majd mobilon keresztül vásárolni, de az NFC-alapú (rövid hatósugarú rádióhullámos kommunikáció) jegyek is elérhetővé válnak. Jelenleg még a Távol-Keleten kívül kevés helyen alkalmazzák az NFC-alapú jegyértékesítést, mivel hiányzik a szükséges infrastruktúra. A tanulmány szerint 2014-re veszi át a vezetést Nyugat-Európa a Távol-Kelettől a mobilos jegyvásárlásban.
A Juniper Research mobilos jegyvásárlásról szóló tanulmánya szerint az sms-alapú, vonalkódos szolgáltatások az utazási szektorban fejlődnek a leggyorsabban: egyre több alkalmazást kínálnak a vasúti, metró- és légitársaságok. A mobilos jegyértékesítés azonban még ennél is többet jelent. Vezető moziláncok, koncertszervezők és sportcsapatok igyekeznek kihasználni ezt a kereskedelmi lehetőséget, amely a vállalkozásoknak nemcsak költségmegtakarításra, de értéknövelő eladásra (up-selling) is lehetőséget ad, a felhasználó kényelméről nem is beszélve.
Egy sor különböző területről érkező új belépő is feltűnt a piacon: újonnan alakult, alkalmazásokat gyártó cégek és mobilos kereskedelmi szolgáltatók igyekeznek kihasználni a lehetőségeket. Mind többféle terméket és szolgáltatást lehet majd mobilon keresztül vásárolni, de az NFC-alapú (rövid hatósugarú rádióhullámos kommunikáció) jegyek is elérhetővé válnak. Jelenleg még a Távol-Keleten kívül kevés helyen alkalmazzák az NFC-alapú jegyértékesítést, mivel hiányzik a szükséges infrastruktúra. A tanulmány szerint 2014-re veszi át a vezetést Nyugat-Európa a Távol-Kelettől a mobilos jegyvásárlásban.