Berta Sándor
Alacsonyabb roamingdíjakért harcolna a HTC vezetője
A tajvani HTC konszern vezetője szerint a piaci verseny közepette a felhasználók gyakran háttérbe szorulnak, pedig igényeik kielégítése lenne a legfontosabb.
A HTC jelenleg a világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártója, tavaly egyaránt piacra dobott Windows és Android operációs rendszereket futtató okostelefonokat. Peter Chou, a vállalat vezetője számára a felhasználók véleménye és az igényeik kielégítése a legfontosabb. Ez a szemlélet tükröződik az egész cég filozófiájában is, nem véletlen, hogy a tajvani gyártó termékei egyre népszerűbbek világszerte. "Szerényeknek kell lennünk és nem hihetjük azt, hogy mindig mindent tudunk" - hangsúlyozta Peter Chou egy interjúban. A vezető hozzátette, hogy az egyik legfontosabb céljának a roamingdíjak további csökkentését tekinti.
Napjainkban általában szinte minden piaci szektorban a verseny a meghatározó. Az a fontos, hogy ki tud gyorsabban termékeket kifejleszteni és bemutatni, nagyobb tudású eszközöket tervezni és kövérebb piaci részesedést szerezni. Eközben a felhasználók és az igényeik gyakran a háttérbe szorulnak. Elmondása szerint a HTC pont ellentétes szemléletet képvisel: a fogyasztót és az ő igényeit, kéréseit, észrevételeit helyezi előtérbe.
"A HTC Sense kezelőfelület fejlesztőcsapatában több olyan szakember is található, akik fórumokból, blogokból, online bejegyzésekből gyűjtik az észrevételeket. Mindez azért fontos, mert így megmutathatjuk a tervezőinknek, hogy mit szeretnének, milyen termékekre vágynak a felhasználók. Biztosra akarunk menni és meghallgatjuk az ügyfeleinket. A Desire nevű modellünket pont azért építettük meg, mert a felhasználók egy olyan Google Nexus One-t szerettek volna, amelyek a mi HTC Sense kezelőfelületünk található. A Touch Diamondnál szintén az ügyfeleink kívánságait valósítottuk meg."
Fontos annak megértése, hogy az innováció egy utazás, egy kultúra és nem pedig egy egyszeri dolog. Ezt akarjuk kifejezni a Quietly brilliant szlogenünkkel is. Ez nem csak egy jó szöveg, az egész filozófiánk erről szól. A lényeg az, hogy nagy dolgokat valósítsunk meg, de mindezt szerényen tegyük. Meg kell hallgatnunk az embereket és nem hihetjük azt, hogy mindig mindent tudunk. Ami ma elég, az talán a jövőben már nem lesz az. Ezért is fontos, hogy mindig jelen legyünk" - szögezte le Peter Chou.
A szakember szerint nem csak az a fontos, hogy valaki mit mond, hanem az is, hogy mit csinál. A fejlesztőknek egy kultúra részévé kell válniuk és mindegyik munkatársnak pontosan tudnia kell, hogy mi a feladata. Nem az a jó dolog, ha valaki kiáll és elkiáltja magát, hogy szakértő, hanem az, ha meghallgatja az embereket és jó munkát végez. Elképzelése sok cégnek van, de csak kevesen tudnak közülük eredményeket is szállítani. "Egy olyan cég szeretnénk lenni, amelyiknél az emberek szenvedéllyel dolgoznak."
"A roamingdíjak még mindig túl magasak. Mi ebben az ügyben nem tehetünk sokat, ez a mobil szolgáltatók ügye. De talán előbb vagy utóbb átgondolják majd ezt a dolgot. Személy szerint úgy hiszem, hogy az árak csökkenni fognak. Ez egy szabad piac, ami azt jelenti, hogy verseny van. Ha egy valaki elkezdi csökkenti a roamingdíjakat, akkor a többiek is követni fogják a példáját. Vannak változások, például az ázsiai piacon, de ezek a folyamatok általában még csak egy országra jellemzőek, nem globálisan. A jövőben azonban tárgyalni fogok a mobil szolgáltatókkal és értésükre adom, hogy a magas roamingdíjak miatt sok embernek vannak rossz tapasztalatai" - tért ki egy másik témára a HTC első embere.
Chou végül megjegyezte, hogy korábban azért hagytak fel a notebookok gyártásával, mert nem tudtak lépést tartani a piacvezetőkkel. Ekkor döntöttek úgy, hogy az okostelefonokra koncentrálnak, mivel ezen a területen kínálhatnak valami pluszt a felhasználók számára. S hogy mit hoz a jövő? A HTC-nél lévő innovációs csoport tagjai folyamatosan azt vizsgálják, hogy mely termékben milyen lehetőségek rejlenek. Nem zárható ki, hogy a közeljövőben a HTC piacra dob egy tábla-PC-t.
A HTC jelenleg a világ negyedik legnagyobb okostelefon-gyártója, tavaly egyaránt piacra dobott Windows és Android operációs rendszereket futtató okostelefonokat. Peter Chou, a vállalat vezetője számára a felhasználók véleménye és az igényeik kielégítése a legfontosabb. Ez a szemlélet tükröződik az egész cég filozófiájában is, nem véletlen, hogy a tajvani gyártó termékei egyre népszerűbbek világszerte. "Szerényeknek kell lennünk és nem hihetjük azt, hogy mindig mindent tudunk" - hangsúlyozta Peter Chou egy interjúban. A vezető hozzátette, hogy az egyik legfontosabb céljának a roamingdíjak további csökkentését tekinti.
Napjainkban általában szinte minden piaci szektorban a verseny a meghatározó. Az a fontos, hogy ki tud gyorsabban termékeket kifejleszteni és bemutatni, nagyobb tudású eszközöket tervezni és kövérebb piaci részesedést szerezni. Eközben a felhasználók és az igényeik gyakran a háttérbe szorulnak. Elmondása szerint a HTC pont ellentétes szemléletet képvisel: a fogyasztót és az ő igényeit, kéréseit, észrevételeit helyezi előtérbe.
"A HTC Sense kezelőfelület fejlesztőcsapatában több olyan szakember is található, akik fórumokból, blogokból, online bejegyzésekből gyűjtik az észrevételeket. Mindez azért fontos, mert így megmutathatjuk a tervezőinknek, hogy mit szeretnének, milyen termékekre vágynak a felhasználók. Biztosra akarunk menni és meghallgatjuk az ügyfeleinket. A Desire nevű modellünket pont azért építettük meg, mert a felhasználók egy olyan Google Nexus One-t szerettek volna, amelyek a mi HTC Sense kezelőfelületünk található. A Touch Diamondnál szintén az ügyfeleink kívánságait valósítottuk meg."
Fontos annak megértése, hogy az innováció egy utazás, egy kultúra és nem pedig egy egyszeri dolog. Ezt akarjuk kifejezni a Quietly brilliant szlogenünkkel is. Ez nem csak egy jó szöveg, az egész filozófiánk erről szól. A lényeg az, hogy nagy dolgokat valósítsunk meg, de mindezt szerényen tegyük. Meg kell hallgatnunk az embereket és nem hihetjük azt, hogy mindig mindent tudunk. Ami ma elég, az talán a jövőben már nem lesz az. Ezért is fontos, hogy mindig jelen legyünk" - szögezte le Peter Chou.
A szakember szerint nem csak az a fontos, hogy valaki mit mond, hanem az is, hogy mit csinál. A fejlesztőknek egy kultúra részévé kell válniuk és mindegyik munkatársnak pontosan tudnia kell, hogy mi a feladata. Nem az a jó dolog, ha valaki kiáll és elkiáltja magát, hogy szakértő, hanem az, ha meghallgatja az embereket és jó munkát végez. Elképzelése sok cégnek van, de csak kevesen tudnak közülük eredményeket is szállítani. "Egy olyan cég szeretnénk lenni, amelyiknél az emberek szenvedéllyel dolgoznak."
"A roamingdíjak még mindig túl magasak. Mi ebben az ügyben nem tehetünk sokat, ez a mobil szolgáltatók ügye. De talán előbb vagy utóbb átgondolják majd ezt a dolgot. Személy szerint úgy hiszem, hogy az árak csökkenni fognak. Ez egy szabad piac, ami azt jelenti, hogy verseny van. Ha egy valaki elkezdi csökkenti a roamingdíjakat, akkor a többiek is követni fogják a példáját. Vannak változások, például az ázsiai piacon, de ezek a folyamatok általában még csak egy országra jellemzőek, nem globálisan. A jövőben azonban tárgyalni fogok a mobil szolgáltatókkal és értésükre adom, hogy a magas roamingdíjak miatt sok embernek vannak rossz tapasztalatai" - tért ki egy másik témára a HTC első embere.
Chou végül megjegyezte, hogy korábban azért hagytak fel a notebookok gyártásával, mert nem tudtak lépést tartani a piacvezetőkkel. Ekkor döntöttek úgy, hogy az okostelefonokra koncentrálnak, mivel ezen a területen kínálhatnak valami pluszt a felhasználók számára. S hogy mit hoz a jövő? A HTC-nél lévő innovációs csoport tagjai folyamatosan azt vizsgálják, hogy mely termékben milyen lehetőségek rejlenek. Nem zárható ki, hogy a közeljövőben a HTC piacra dob egy tábla-PC-t.