MTI
Átformálja a diákok agyát az internet
A brit diákok képtelenek a tankönyvek olvasására összpontosítani, mivel az internet "újrahuzagolja" az agyukat - állítják szakemberek.
Magyarázatuk szerint az internet arra ösztönzi használóit, hogy egyik honlapról a másikra ugráljanak ahelyett, hogy egyetlen forrásra, például egy könyvre összpontosítsanak. Ez az új asszociatív gondolkodás a diákok többségét képtelenné teszi arra, hogy elmélyüljenek a lineáris diszciplínákban, mint például az olvasásban vagy az írásban, mivel agyuk működése átformálódott. A szakemberek arra is figyelmeztetnek, hogy az internet túlzott használata miatt több százezer brit fiatalnak lesz szüksége gyógyszerre, sőt kórházi kezelésre lelki bajok és betegségek miatt.
A BBC brit közszolgálati televízió egyik dokumentumfilmes programja összefogott David Nicholas professzorral, a University College London (UCL) egyetem oktatójával annak tanulmányozására, hogy milyen hatással van az internet az agyra. A professzor vizsgálta elsőként tudományosan az emberek online viselkedését több millió internetes adatot elemezve. Megállapította, hogy tíz emberből négy soha nem tér vissza ugyanarra a honlapra, és az adott portálon csak maximum három oldalt olvasnak el az elérhető több ezerből. Velük szemben viszont azok, akik még az internetkor előtt nőttek fel, rendszeresen használják ugyanazokat a forrásokat, és nem ugrálnak össze-vissza a weboldalakon.
"A legnagyobb meglepetés az volt, hogy a jelek szerint az emberek ide-oda ugrándoznak a virtuális világban. Egyik honlapról a másikra szökellnek, csupán egy-két oldalt elolvasva, majd újabb honlapra klikkelnek, ismét átfutnak egy-két oldalt, és ez így folytatódik. Sehol nem töltenek el hosszabb időt" - idézte a professzort a The Daily Telegraph brit napilap.
A professzor az adás elkészítéséhez elemezte azokat a számítógépes kérdőíveket, amelyekre 100 önkéntes válaszolt, és felfigyelt arra, hogy az idősebb generációkkal ellentétben a 12-18 évesek többsége csak a weboldalak felét használta fel a válaszadáshoz, ráadásul az idősebbekhez viszonyítva egyhatodnyi időt fordított az információk tanulmányozására. A teljes kutatást a BBC 2-es csatornáján futó Virtuális Forradalom című programsorozat február 20-i adásában ismertetik.
Magyarázatuk szerint az internet arra ösztönzi használóit, hogy egyik honlapról a másikra ugráljanak ahelyett, hogy egyetlen forrásra, például egy könyvre összpontosítsanak. Ez az új asszociatív gondolkodás a diákok többségét képtelenné teszi arra, hogy elmélyüljenek a lineáris diszciplínákban, mint például az olvasásban vagy az írásban, mivel agyuk működése átformálódott. A szakemberek arra is figyelmeztetnek, hogy az internet túlzott használata miatt több százezer brit fiatalnak lesz szüksége gyógyszerre, sőt kórházi kezelésre lelki bajok és betegségek miatt.
A BBC brit közszolgálati televízió egyik dokumentumfilmes programja összefogott David Nicholas professzorral, a University College London (UCL) egyetem oktatójával annak tanulmányozására, hogy milyen hatással van az internet az agyra. A professzor vizsgálta elsőként tudományosan az emberek online viselkedését több millió internetes adatot elemezve. Megállapította, hogy tíz emberből négy soha nem tér vissza ugyanarra a honlapra, és az adott portálon csak maximum három oldalt olvasnak el az elérhető több ezerből. Velük szemben viszont azok, akik még az internetkor előtt nőttek fel, rendszeresen használják ugyanazokat a forrásokat, és nem ugrálnak össze-vissza a weboldalakon.
"A legnagyobb meglepetés az volt, hogy a jelek szerint az emberek ide-oda ugrándoznak a virtuális világban. Egyik honlapról a másikra szökellnek, csupán egy-két oldalt elolvasva, majd újabb honlapra klikkelnek, ismét átfutnak egy-két oldalt, és ez így folytatódik. Sehol nem töltenek el hosszabb időt" - idézte a professzort a The Daily Telegraph brit napilap.
A professzor az adás elkészítéséhez elemezte azokat a számítógépes kérdőíveket, amelyekre 100 önkéntes válaszolt, és felfigyelt arra, hogy az idősebb generációkkal ellentétben a 12-18 évesek többsége csak a weboldalak felét használta fel a válaszadáshoz, ráadásul az idősebbekhez viszonyítva egyhatodnyi időt fordított az információk tanulmányozására. A teljes kutatást a BBC 2-es csatornáján futó Virtuális Forradalom című programsorozat február 20-i adásában ismertetik.