MTI

Átformálja a diákok agyát az internet

A brit diákok képtelenek a tankönyvek olvasására összpontosítani, mivel az internet "újrahuzagolja" az agyukat - állítják szakemberek.

Magyarázatuk szerint az internet arra ösztönzi használóit, hogy egyik honlapról a másikra ugráljanak ahelyett, hogy egyetlen forrásra, például egy könyvre összpontosítsanak. Ez az új asszociatív gondolkodás a diákok többségét képtelenné teszi arra, hogy elmélyüljenek a lineáris diszciplínákban, mint például az olvasásban vagy az írásban, mivel agyuk működése átformálódott. A szakemberek arra is figyelmeztetnek, hogy az internet túlzott használata miatt több százezer brit fiatalnak lesz szüksége gyógyszerre, sőt kórházi kezelésre lelki bajok és betegségek miatt.

A BBC brit közszolgálati televízió egyik dokumentumfilmes programja összefogott David Nicholas professzorral, a University College London (UCL) egyetem oktatójával annak tanulmányozására, hogy milyen hatással van az internet az agyra. A professzor vizsgálta elsőként tudományosan az emberek online viselkedését több millió internetes adatot elemezve. Megállapította, hogy tíz emberből négy soha nem tér vissza ugyanarra a honlapra, és az adott portálon csak maximum három oldalt olvasnak el az elérhető több ezerből. Velük szemben viszont azok, akik még az internetkor előtt nőttek fel, rendszeresen használják ugyanazokat a forrásokat, és nem ugrálnak össze-vissza a weboldalakon.

"A legnagyobb meglepetés az volt, hogy a jelek szerint az emberek ide-oda ugrándoznak a virtuális világban. Egyik honlapról a másikra szökellnek, csupán egy-két oldalt elolvasva, majd újabb honlapra klikkelnek, ismét átfutnak egy-két oldalt, és ez így folytatódik. Sehol nem töltenek el hosszabb időt" - idézte a professzort a The Daily Telegraph brit napilap.

A professzor az adás elkészítéséhez elemezte azokat a számítógépes kérdőíveket, amelyekre 100 önkéntes válaszolt, és felfigyelt arra, hogy az idősebb generációkkal ellentétben a 12-18 évesek többsége csak a weboldalak felét használta fel a válaszadáshoz, ráadásul az idősebbekhez viszonyítva egyhatodnyi időt fordított az információk tanulmányozására. A teljes kutatást a BBC 2-es csatornáján futó Virtuális Forradalom című programsorozat február 20-i adásában ismertetik.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Merces #9
    már unom magam ismételgetni...Hülye járások minisztériuma
  • bakagaijin #8
    S ki kényszerít arra, hogy tv-t nézz?
  • gemihu #7
    És mi van a reklámszünetekkel?:) Rákényszerítenek,hogy 5 percenként máshova kapcsoljak..
  • tttttom #6
    Ha egyszerűen érdektelen a téma akkor minek kéne 3-4 percnél többet szentelni rá? :)
  • waterman #5
    és ez nem csak a brit 12-18 évesekkel van így. a mai iskolások képtelenek 5 percnél tovább egy témára koncentrálni. ami tovább tart 3 percnél, vagy végig kéne gondolni, esetleg némi gondolatmenetet igényel, azonnal átváltanak passzív módba és relatíve zéró a figyelmük onnantól. a tanár a feje tetejére is állhatna.
  • ferceg #4
    Mi az a huzagolja ? Huzalozza esetleg (gondolom, rewire volt) ?
  • Hegi90 #3
    szóval rájöttek, hogy az idősebbek jobban használják az internetet, meg jobban le tudják kötni magukat.