MTI
Egyre többen tanulnának az e-learning segítségével
Egyre több pénzügyi szakember választja az e-learning képzési módszert, a tavalyihoz képest az idén világszerte 11 százalékkal nőtt azoknak a száma, akik szakmai továbbképzési lehetőségként inkább a távoktatást választanák.
A világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezete, az ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) legfrissebb felmérése szerint a pénzügyi válság Közép- és Kelet-Európában erőteljesebben befolyásolja a tréningeket, mint a többi vizsgált régióban. Az üzleti készségeit a megkérdezettek döntő többsége, 97 százaléka szeretné fejleszteni. Közép- és Kelet-Európában a válaszadók nagy része leginkább a tárgyaló- és a konfliktuskezelési képességét fejlesztené: ezt 31 százalékuk választaná, szemben a világátlag 21 százalékkal.
Az ACCA közölte: a közösségi hálózatok használata és beépülése a mindennapokba hatással van arra is, hogy az emberek milyen szakmai képzést választanak. A felmérés szerint a netezők sokkal több időt töltenek közösségi oldalak látogatásával és blogolással, mint e-mailezéssel. Ez az arányeltolódás érződik a továbbképzések kiválasztásánál is. A tanulmány elkészítéséhez az ACCA ötezer tagját kérdezték meg arról, hogy milyen területen szeretnének leginkább fejlődni: a globális listán a kockázatkezelés és a pénzügyi igazgatás messze megelőzte a többit. Az üzleti képességek közül a válaszadók az elemzőképességet jelölték meg legfontosabbként.
Közép- és Kelet-Európában viszont a vállalati pénzügyek menedzselése, a pénzügyi igazgatás, a kockázatkezelés, a vezetői számvitel és a költségvetés-tervezés, valamint a pénzállomány kezelése azok a területek, amelyekre szignifikánsan nagyobb az igény. Ennek oka a világgazdaság térségre gyakorolt hatásában kereshető a felmérés szerint.
Az e-learning Közép- és Kelet-Európában is egyre népszerűbb. A világ más régióihoz képest a legfeltűnőbb különbség azonban itt az, hogy a közép- és kelet-európai válaszadók sokkal kevésbé tudják, hogy hol és hogyan keressenek ilyen tanfolyamokat. A "Mi az akadálya annak, hogy e-learning tanfolyamon fejlessze tovább szakmai képességeit?" kérdésre a válaszadók 45 százaléka azt felelte, hogy nem tudja, hol talál ilyen képzést. Világviszonylatban csak a megkérdezettek 33 százaléka jelölte meg ezt a választ.
A világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezete, az ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) legfrissebb felmérése szerint a pénzügyi válság Közép- és Kelet-Európában erőteljesebben befolyásolja a tréningeket, mint a többi vizsgált régióban. Az üzleti készségeit a megkérdezettek döntő többsége, 97 százaléka szeretné fejleszteni. Közép- és Kelet-Európában a válaszadók nagy része leginkább a tárgyaló- és a konfliktuskezelési képességét fejlesztené: ezt 31 százalékuk választaná, szemben a világátlag 21 százalékkal.
Az ACCA közölte: a közösségi hálózatok használata és beépülése a mindennapokba hatással van arra is, hogy az emberek milyen szakmai képzést választanak. A felmérés szerint a netezők sokkal több időt töltenek közösségi oldalak látogatásával és blogolással, mint e-mailezéssel. Ez az arányeltolódás érződik a továbbképzések kiválasztásánál is. A tanulmány elkészítéséhez az ACCA ötezer tagját kérdezték meg arról, hogy milyen területen szeretnének leginkább fejlődni: a globális listán a kockázatkezelés és a pénzügyi igazgatás messze megelőzte a többit. Az üzleti képességek közül a válaszadók az elemzőképességet jelölték meg legfontosabbként.
Közép- és Kelet-Európában viszont a vállalati pénzügyek menedzselése, a pénzügyi igazgatás, a kockázatkezelés, a vezetői számvitel és a költségvetés-tervezés, valamint a pénzállomány kezelése azok a területek, amelyekre szignifikánsan nagyobb az igény. Ennek oka a világgazdaság térségre gyakorolt hatásában kereshető a felmérés szerint.
Az e-learning Közép- és Kelet-Európában is egyre népszerűbb. A világ más régióihoz képest a legfeltűnőbb különbség azonban itt az, hogy a közép- és kelet-európai válaszadók sokkal kevésbé tudják, hogy hol és hogyan keressenek ilyen tanfolyamokat. A "Mi az akadálya annak, hogy e-learning tanfolyamon fejlessze tovább szakmai képességeit?" kérdésre a válaszadók 45 százaléka azt felelte, hogy nem tudja, hol talál ilyen képzést. Világviszonylatban csak a megkérdezettek 33 százaléka jelölte meg ezt a választ.