Napi Online

Akadozik a Blackberry szolgáltatása

Az amerikai Blackberry-felhasználók egy héten belül a második szolgáltatás-kimaradással szembesültek, pedig a kanadai vállalat a korábbi incidensek után megígérte, javítani fogja hálózatának stabilitását.

Az észak- és dél-amerikai Blackberry használók széleskörű szolgáltatás-kimaradással szembesültek kedden. Az Egyesült Államokban az AT&T, a Verizon Communications, a Sprint Nextel és a T-Mobile vezeték nélküli hálózatait érintette a leállás. Utoljára december 17-én, kevesebb mint egy héttel korábban történt hasonló. Mindkét alkalommal leállt, illetve akadozott a Blackberryt gyártó kanadai Research in Motion emailküldő szolgáltatása, vagyis a Blackberry-tulajdonosok nem tudtak emaileket fogadni.

A Blackberry szolgáltatásának lényege az úgynevezett push technológiából áll. Ennek a lényege, hogy a pull technológiával ellentétben nem a felhasználónak kell lehívnia az adatokat, hanem a szolgáltatóközpont automatikusan, tömörítve küldi őket. Így amikor a készülék hozzáfér a vezeték nélküli hálózathoz, automatikusan frissülnek az emailek és a naptár. A Blackberry push szolgáltatásával egy hónap alatt 100 email bejegyzés és 500 email letöltése 1 megabájtnál nemigen jár több adatforgalommal.

Európából és Ázsia egyes részeiből is érkeztek bejelentések, amelyek szerint szerda reggel körülbelül három órán keresztül nem működött az emailküldő szolgáltatás.A december 17-i és 22-i leállások miatt a felhasználók és a szakértők egyaránt aggodalmukat fejezték ki a Blackberry szolgáltatása kapcsán. A decemberi fennakadások előtt 2007 áprilisában és 2008 februárjában is történt már hasonló, ekkor a Research in Motion ígéretet tett arra, hogy javít a szolgáltatás megbízhatóságán.

Eközben a Nielsen Co. keddi jelentése szerint a Blackberry 6,3 százalékkal második a 2009-es amerikai mobiltelefon-értékesítéseket illetően. A piacvezető az LG 6,4 százalékkal, harmadik az Apple 4 százalékkal. A modellenkénti versenyt ugyanakkor az Apple vezeti, amelyből az iPhone 3G-t és 3GS-t egy modellnek tekintette a Nielsen Co. Második a Blackberry 8300-as sorozata, 3,7 százalékkal.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #8
    cheers mate
  • Bordapapa #7
    Pedig valóban itthon is gyártanak BB-ket, azt hiszem minden modellt. Három helyen is, talán Nyíregyházán és Tiszaújvárosban is, de ebben nem vagyok biztos.
  • Rexhawk #6
    el ne hidd neki:)
  • chuky123 #5
    Ez komoly? tényleg itt gyártyátok? Melyik modellt?
  • Ferrer #4
    only
  • zola2000 #3
    Jó a Blackberry, igazi minőségi Magyar termék, itt gyártjuk Zalaegerszegen ... a MAGYAR MINIMÁLBÉRÉRT...
  • dchard #2
    Ez a cikk is csak igyekszik meglovagolni a két héttel ezelőtti T-mobile leállás keltette riadalmat. Probálja összemosni ezzel a jelenlegi problémát, a megfoglamazás módja különösen aggasztó "AT&T, a Verizon Communications, a Sprint Nextel és a T-Mobile vezeték nélküli hálózatait érintette a leállás" <-- ez a mondat pont úgy hat, mintha bármelyik fent említett szolgáltató is tehetne aze gészről, de aki tudja hogyan működik a BB, az nem próbálja meg a kevésbé hozzáértőkkel elhitetni, hogy itt most aztán megadta magát az USA öt legnagyobb szolgáltatójának a hálózata. Ugyanis a BB-nek semmi köze nincs egyik szolgáltatóhoz sem: azt egy külön cég üzemelteti, és a központi kiszolgálóikkal van a baj.

    Ez olyan, mintha az internet szolgáltatónak tennék felelőssé azért, ha mondjuk behal az index.hu szervere és ezért nem érjük el a tartalmakat.

    Dchard
  • Tetsuo #1
    BB is shit.. it was good, but just was.