MTI
Lehet még több reklám, csak olcsóbb legyen a média
Bár a legtöbb ember túl soknak találja a reklámot a tévében - illetve az interneten vagy másutt -, 42 százalékuk még több hirdetést is kész elviselni, ha annak árán olcsóbban tévézhet.
Mindez egy nemzetközi felmérés eredményeként fogalmazódott meg a Synovate piackutató cég vezetésével. A több reklám olcsóbb tévédíjért felvetés Spanyolországban, Ausztráliában, az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Kínában a legnépszerűbb. Az internet esetében csupán egy százalékkal alacsonyabb az ajánlatot kedvezően fogadók hányada.
A felmérés - amelynek során 8600 embert kérdeztek meg - a már említett országokon kívül Brazíliából, Kanadából, Hollandiából, Hongkongból, Tajvanról és Indiából "merített" véleménymintát. A válaszolók bő kétharmada sokallja a reklámokat a tévében, a világhálót illetően csupán 39 százalékuk. Nyolcvanhét százalékos azok hányada, akik aktívan próbálnak menekülni a reklámok elől, ki- vagy átkapcsolják tévéjüket, rádiójukat. Kétharmad nem időz olyan honlapon, amelyen túl tolakodó reklámokat talál.
Internet nélkül valamivel többen nem tudnának élni, mint tévé híján, legalábbis így érzik. Az előbbiek aránya 70 százalékos, a tévéfüggőké 69. A britek neteznek a legnagyobb arányban, 92 százalékos a mutatójuk. Az újságok a legszilárdabban Ázsiában tartják pozícióikat. Az élen a kínaiak állnak, 55 százalékuk újságrajongó, Indiában 53 százalékos a mutató. Spanyolországban 35 százalék azok hányada, akik nehezen lennének meg nyomtatott sajtó nélkül. A rádió ugyan elmarad a tévétől népszerűségben, de az emberek több mint fele erősen hiányolná, ha nem lenne.
Mindez egy nemzetközi felmérés eredményeként fogalmazódott meg a Synovate piackutató cég vezetésével. A több reklám olcsóbb tévédíjért felvetés Spanyolországban, Ausztráliában, az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában és Kínában a legnépszerűbb. Az internet esetében csupán egy százalékkal alacsonyabb az ajánlatot kedvezően fogadók hányada.
A felmérés - amelynek során 8600 embert kérdeztek meg - a már említett országokon kívül Brazíliából, Kanadából, Hollandiából, Hongkongból, Tajvanról és Indiából "merített" véleménymintát. A válaszolók bő kétharmada sokallja a reklámokat a tévében, a világhálót illetően csupán 39 százalékuk. Nyolcvanhét százalékos azok hányada, akik aktívan próbálnak menekülni a reklámok elől, ki- vagy átkapcsolják tévéjüket, rádiójukat. Kétharmad nem időz olyan honlapon, amelyen túl tolakodó reklámokat talál.
Internet nélkül valamivel többen nem tudnának élni, mint tévé híján, legalábbis így érzik. Az előbbiek aránya 70 százalékos, a tévéfüggőké 69. A britek neteznek a legnagyobb arányban, 92 százalékos a mutatójuk. Az újságok a legszilárdabban Ázsiában tartják pozícióikat. Az élen a kínaiak állnak, 55 százalékuk újságrajongó, Indiában 53 százalékos a mutató. Spanyolországban 35 százalék azok hányada, akik nehezen lennének meg nyomtatott sajtó nélkül. A rádió ugyan elmarad a tévétől népszerűségben, de az emberek több mint fele erősen hiányolná, ha nem lenne.