SG.hu

A Nokia Európa legértékesebb márkája

A European Brand Institute (Európai Védjegy Intézet) közzétette a eurobrand2009 címet viselő európai márkaértékelési tanulmányt. Európa legértékesebb cégmárkái: Nokia 35,220 milliárd Euró, amelyet a francia LVMH Csoport és a belga Inbev Csoport követ.

Az eurobrand2009 24 ország 16 iparágának több, mint 3.000 neves kereskedelmi márkáját értékeli. Európa legértékesebb cégmárkái a következők:
1. Nokia (35,220 milliárd Euró),
2. LVMH (32,365 milliárd Euró),
3. INBEV (26,927 milliárd Euró),
4. Vodafone (23,789 milliárd Euró),
5. Unilever (22,829 milliárd Euró),
6. Telefonica (22,128 milliárd Euró),
7. Mercedes (19,392 milliárd Euró),
8. Deutsche Telekom (19,093 milliárd Euró),
9. BMW (18,765 milliárd Euró),
10. SAB Miller (18,349 milliárd Euró).

Gerhard Hrebicek, a European Brand Institute igazgatója a következőkben foglalta össze a felmérés három fő eredményét:
1. A válság fokozottan sújtja az európai pénzügyi szolgáltatókat és az autómárkákat. A pénzügyi szolgáltatók márkái átlagosan 24%-ot vesztettek márkaértékükből, az autómárkák vesztesége pedig 9,6%. A vesztesek közt első helyen az egyesült királyságbeli bankcsoport, az RBS áll (-40%), amelyet a német Allianz Csoport (-18,5%) követ. Az autómárkák közül a legtöbbet a Fiat Csoport, a Mercedes és a Porsche veszített márkaértékéből.

2. A fogyasztási cikkek márkaértéke nőtt a válság idején: a teljes márkaérték-növekedés 5,8% volt. Ez évben a pálmát a belga Inbev Csoport vitte el, amely a sikeres amerikai Budweiser márka megvásárlása révén 56%-kal növelte márkaértékét. Figyelemre méltó márkaérték-emelkedést érték el más fogyasztási cikkeket forgalmazó konglomerátumok is, mint például a SAB Miller (+24,5%), a Carlsberg (+21,5%), a Nestlé (+15%) és a Heineken (+14,4%).

3. Közép- és kelet-európai kitekintés: az orosz Beeline az első KKE márka az 50 legértékesebb európai márkát tartalmazó (European TOP50) listán.

Oroszországban a 10 legértékesebb cégmárkájú vállalat 2008-hoz képest 15,9%-os márkaérték-növekedést mutat, míg a vezető márka, a Beeline esetében ez a szám 27,6%. Lengyelország vezető márkája, a Polkomtel 17,5%-os növekedést könyvelhet el, és a szlovén Gorenje, a magyar OTP Bank, a román Loto és a cseh Sazka szintén jelentős javulást ért el márkaértékében.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!