SG.hu
Digitálismarketing-céget vásárolt fel a Telenor
Az amerikai Tapad által kifejlesztett digitális technológia lehetővé teszi, hogy a hirdetők képesek legyenek beazonosítani az internetezőket akkor is, ha különböző eszközökön - például okostelefonon, laptopon, táblagépen - keresztül böngésznek, így felhasználási szokásaik hatékonyan mérhetők.
A New York-i székhelyű Tapad a világ egyik vezető digitális marketinges technológiákkal foglalkozó vállalata, pedig csupán hat évvel ezelőtt alapította norvég elnök-vezérigazgatója, Are Traasdahl. A vállalat megvásárlásáról január 29-én írt alá megállapodást a Tapad a Telenor Csoporttal, amely 360 millió dollárt fizet mintegy 95 százalékos tulajdonrészért, míg a fennmaradó 5 százalék Traasdahl és a cég műszaki igazgatója, Dag Liodden tulajdonában marad.
A Tapad Device Graph nevű technológiájával a Telenor Csoport egyedi digitális adatelemzési kompetenciákra tesz szert. Ahogy ebből a videóból is kiderül, ez a technológia a felhasználói szokások hatékony felmérését teszi lehetővé. Míg a hagyományos analitikák esetében nem lehetséges megállapítani, ha egy felhasználó több eszközről - például laptopról, okostelefonról, táblagépről internetezik, vagy éppen okostévét, játékkonzolt használ.
A Device Graph bonyolult adatmodellezési algoritmusai képesek megállapítani, ha egy felhasználó több eszközt használ, és ennek megfelelően célzott hirdetésekkel kiszolgálni őt - természetesen az adatvédelem teljes tiszteletben tartása mellett. A technológia megszerzésével a Telenor a mobilhirdetések piacán is jócskán megerősíti pozícióját, ami azért fontos, mert ez most a teljes hirdetési piac leggyorsabban bővülő szegmense.
A Tapad 13 amerikai és európai nagyvárosban tart fenn képviseletet, és összesen mintegy 160 alkalmazottja van. A felvásárlást még az illetékes hatóságnak is jóvá kell hagynia, de ez várhatóan még 2016 első negyedévében lezárulhat. A Tapad az akvizíciót követően is önállóan működő cég marad, és továbbra is Are Traasdahl és Dag Liodden vezetése alatt folytatja működését.
A New York-i székhelyű Tapad a világ egyik vezető digitális marketinges technológiákkal foglalkozó vállalata, pedig csupán hat évvel ezelőtt alapította norvég elnök-vezérigazgatója, Are Traasdahl. A vállalat megvásárlásáról január 29-én írt alá megállapodást a Tapad a Telenor Csoporttal, amely 360 millió dollárt fizet mintegy 95 százalékos tulajdonrészért, míg a fennmaradó 5 százalék Traasdahl és a cég műszaki igazgatója, Dag Liodden tulajdonában marad.
A Tapad Device Graph nevű technológiájával a Telenor Csoport egyedi digitális adatelemzési kompetenciákra tesz szert. Ahogy ebből a videóból is kiderül, ez a technológia a felhasználói szokások hatékony felmérését teszi lehetővé. Míg a hagyományos analitikák esetében nem lehetséges megállapítani, ha egy felhasználó több eszközről - például laptopról, okostelefonról, táblagépről internetezik, vagy éppen okostévét, játékkonzolt használ.
A Device Graph bonyolult adatmodellezési algoritmusai képesek megállapítani, ha egy felhasználó több eszközt használ, és ennek megfelelően célzott hirdetésekkel kiszolgálni őt - természetesen az adatvédelem teljes tiszteletben tartása mellett. A technológia megszerzésével a Telenor a mobilhirdetések piacán is jócskán megerősíti pozícióját, ami azért fontos, mert ez most a teljes hirdetési piac leggyorsabban bővülő szegmense.
A Tapad 13 amerikai és európai nagyvárosban tart fenn képviseletet, és összesen mintegy 160 alkalmazottja van. A felvásárlást még az illetékes hatóságnak is jóvá kell hagynia, de ez várhatóan még 2016 első negyedévében lezárulhat. A Tapad az akvizíciót követően is önállóan működő cég marad, és továbbra is Are Traasdahl és Dag Liodden vezetése alatt folytatja működését.