MTI
Botrányt okozott Lengyelországban egy cseh T-Mobile reklám
Felháborodást váltott ki Lengyelországban az egyik csehországi mobilszolgáltató reklámfilmje, amelyben csaló üzletelőként mutatnak be egy lengyelül beszélő férfit.
Az érintett T-Mobile cég csütörtök délután visszautasította azt, hogy a reklámfilm lengyelellenes lenne, de jelezte, hogy kész mérlegelni a film sugárzásának leállítását. A csütörtöki országos cseh napilapokban megjelent információk szerint a prágai lengyel nagykövetség hivatalosan is tiltakozott a T-Mobile cég reklámfilmje ellen, amelyben egy lengyelül beszélő férfi ócska mobil eladásával átver egy cseh férfit. A reklámfilmet a lengyel média is erősen bírálta.
"A T-Mobile szolgáltató televízióban sugárzott reklámfilmje számomra kellemetlen meglepetés. Határozottan tiltakozom az ilyen összekapcsolások ellen, amelyek leegyszerűsítve és botrányos módon mutatják be a lengyeleket" - olvasható Grazyna Bernatowicz prágai lengyel nagykövet levelében, amelyet a T-Mobile cseh vezetésének küldött, s amelyből a PAP lengyel hírügynökség alapján idéznek a prágai lapok. lengyel diplomáciai misszió vezetője felszólította a T-Mobile vezetését, hogy azonnal állítsa le a reklámfilm sugárzását, amely szerinte határozottan sérti az illemszabályokat, a jó ízlést és a televíziós műsorsugárzás szabályait.
"Semmi esetre sem volt célunk megsérteni a lengyeleket vagy felhívni rájuk a figyelmet" - mondta Martina Kemrová, a T-Mobile szóvivője. "A reklámfilm gyökerei az eltúlzott és abszurd helyzeteken alapuló sajátos cseh humorban vannak. Meggyőződésünk, hogy semmiféle normákat nem sértettünk meg. A múltban is készítettünk hasonló reklámokat, és senkinek sem volt ellenük kifogása" - magyarázta a szóvivő. Közölte: a T-Mobile vezérigazgatója a nap folyamán személyes találkozót ajánlott fel a lengyel nagykövetnek, hogy tisztázzák a félreértést. A cég ugyanakkor kész mérlegelni a film sugárzásának leállítását.
Nem ez az első eset, hogy a lengyelek tiltakoznak a cseh kereskedők reklámjai ellen. Tavaly például a lengyel mezőgazdasági minisztérium is hivatalosan tiltakozott Prágában az ellen, hogy a cseh sajtóban állítólag negatív kampány folyik a lengyel élelmiszertermékek ellen. A csehek azt állították, hogy a behozott lengyel élelmiszerek egy részének a minősége megkérdőjelezhető. A lengyelek szerint viszont arról van szó, hogy a csehek ilyen eszközökkel is megpróbálják kiszorítani az olcsóbb és egyre keresettebb lengyel élelmiszereket a csehországi piacról.
Az érintett T-Mobile cég csütörtök délután visszautasította azt, hogy a reklámfilm lengyelellenes lenne, de jelezte, hogy kész mérlegelni a film sugárzásának leállítását. A csütörtöki országos cseh napilapokban megjelent információk szerint a prágai lengyel nagykövetség hivatalosan is tiltakozott a T-Mobile cég reklámfilmje ellen, amelyben egy lengyelül beszélő férfi ócska mobil eladásával átver egy cseh férfit. A reklámfilmet a lengyel média is erősen bírálta.
"A T-Mobile szolgáltató televízióban sugárzott reklámfilmje számomra kellemetlen meglepetés. Határozottan tiltakozom az ilyen összekapcsolások ellen, amelyek leegyszerűsítve és botrányos módon mutatják be a lengyeleket" - olvasható Grazyna Bernatowicz prágai lengyel nagykövet levelében, amelyet a T-Mobile cseh vezetésének küldött, s amelyből a PAP lengyel hírügynökség alapján idéznek a prágai lapok. lengyel diplomáciai misszió vezetője felszólította a T-Mobile vezetését, hogy azonnal állítsa le a reklámfilm sugárzását, amely szerinte határozottan sérti az illemszabályokat, a jó ízlést és a televíziós műsorsugárzás szabályait.
"Semmi esetre sem volt célunk megsérteni a lengyeleket vagy felhívni rájuk a figyelmet" - mondta Martina Kemrová, a T-Mobile szóvivője. "A reklámfilm gyökerei az eltúlzott és abszurd helyzeteken alapuló sajátos cseh humorban vannak. Meggyőződésünk, hogy semmiféle normákat nem sértettünk meg. A múltban is készítettünk hasonló reklámokat, és senkinek sem volt ellenük kifogása" - magyarázta a szóvivő. Közölte: a T-Mobile vezérigazgatója a nap folyamán személyes találkozót ajánlott fel a lengyel nagykövetnek, hogy tisztázzák a félreértést. A cég ugyanakkor kész mérlegelni a film sugárzásának leállítását.
Nem ez az első eset, hogy a lengyelek tiltakoznak a cseh kereskedők reklámjai ellen. Tavaly például a lengyel mezőgazdasági minisztérium is hivatalosan tiltakozott Prágában az ellen, hogy a cseh sajtóban állítólag negatív kampány folyik a lengyel élelmiszertermékek ellen. A csehek azt állították, hogy a behozott lengyel élelmiszerek egy részének a minősége megkérdőjelezhető. A lengyelek szerint viszont arról van szó, hogy a csehek ilyen eszközökkel is megpróbálják kiszorítani az olcsóbb és egyre keresettebb lengyel élelmiszereket a csehországi piacról.