Berta Sándor
A kisebb IT-cégek sikeresebbek lehetnek
A gazdasági világválság változtatásokra kényszeríti a vállalatokat. A nehéz helyzetet különösen a kisebb cégek vészelhetik át sikerrel.
Az egy éve tartó gazdasági világválság érzékenyen érinti az informatikai, a számítástechnikai és a távközlési vállalatokat is, ugyanakkor komoly esélyeket kínál a piacon betöltött pozícióik megerősítésére. Kérdéses azonban, hogy ezzel a lehetőséggel közülük hányan tudnak élni. Egy Kismartonban rendezett konferencián érdekes véleményének adott hangot a bit-Studio nevű informatikai és kommunikációs szolgáltató vezetője. Stefan Dick úgy vélte, hogy a kisebb vállalkozások előnyben vannak a nagy vetélytársaikkal szemben, mivel náluk jobban előtérbe kerülhetnek az olyan szempontok, mint a közvetlen kapcsolat az ügyfelekkel vagy a rugalmasság.
"Minden üzlet olyan emberi alkotóelemeken alapul, mint a lojalitás vagy a megbízhatóság. A mostani krízisben különösen ezek az alapvető követelmények játszanak fontos szerepet. Ahhoz, hogy egy szolgáltató versenyképes legyen, kapcsolatban kell állnia a nagy hardver- és szoftvergyártókkal. Ezekből a kapcsolatokból végső soron az ügyfelek is profitálhatnak" - hangsúlyozta Stefan Dick, a bit-Studio ügyvezetője.
Peter Dunkl, a bit-Studio bécsi részlegvezetője hozzátette, hogy a kisebb piaci szereplők jóval rugalmasabban reagálhatnak az eseményekre és a felhasználók észrevételeire, panaszaira. Továbbá pont a válság kapcsán vált fontossá a személyes kapcsolat és tanácsadás. Az 1988-ban alapított, jelenleg 15 embert foglalkoztató vállalkozás a saját tapasztalatait igyekszik továbbadni más cégeknek. A partnerei között van a burgenlandi kormány és az osztrák belügyminisztérium.
Utóbbi IT-infrastruktúra és -üzemeltetési részlegvezetője, Wolfgang Müller elmondta, hogy egy a nap 24 órájában működő rendszert kell létrehozniuk és működtetniük. Biztosítaniuk kell, hogy az állampolgárok bármikor is keresik fel a honlapokat, mindig választ kaphassanak az őket érdeklő kérdésekre. Az elvárások nagyok és nem könnyű feladat annak biztosítása, hogy a szaktárcához tartozó 740 szerver és 17 000 munkaállomás állandóan naprakész és működőképes legyen.
Az egy éve tartó gazdasági világválság érzékenyen érinti az informatikai, a számítástechnikai és a távközlési vállalatokat is, ugyanakkor komoly esélyeket kínál a piacon betöltött pozícióik megerősítésére. Kérdéses azonban, hogy ezzel a lehetőséggel közülük hányan tudnak élni. Egy Kismartonban rendezett konferencián érdekes véleményének adott hangot a bit-Studio nevű informatikai és kommunikációs szolgáltató vezetője. Stefan Dick úgy vélte, hogy a kisebb vállalkozások előnyben vannak a nagy vetélytársaikkal szemben, mivel náluk jobban előtérbe kerülhetnek az olyan szempontok, mint a közvetlen kapcsolat az ügyfelekkel vagy a rugalmasság.
"Minden üzlet olyan emberi alkotóelemeken alapul, mint a lojalitás vagy a megbízhatóság. A mostani krízisben különösen ezek az alapvető követelmények játszanak fontos szerepet. Ahhoz, hogy egy szolgáltató versenyképes legyen, kapcsolatban kell állnia a nagy hardver- és szoftvergyártókkal. Ezekből a kapcsolatokból végső soron az ügyfelek is profitálhatnak" - hangsúlyozta Stefan Dick, a bit-Studio ügyvezetője.
Peter Dunkl, a bit-Studio bécsi részlegvezetője hozzátette, hogy a kisebb piaci szereplők jóval rugalmasabban reagálhatnak az eseményekre és a felhasználók észrevételeire, panaszaira. Továbbá pont a válság kapcsán vált fontossá a személyes kapcsolat és tanácsadás. Az 1988-ban alapított, jelenleg 15 embert foglalkoztató vállalkozás a saját tapasztalatait igyekszik továbbadni más cégeknek. A partnerei között van a burgenlandi kormány és az osztrák belügyminisztérium.
Utóbbi IT-infrastruktúra és -üzemeltetési részlegvezetője, Wolfgang Müller elmondta, hogy egy a nap 24 órájában működő rendszert kell létrehozniuk és működtetniük. Biztosítaniuk kell, hogy az állampolgárok bármikor is keresik fel a honlapokat, mindig választ kaphassanak az őket érdeklő kérdésekre. Az elvárások nagyok és nem könnyű feladat annak biztosítása, hogy a szaktárcához tartozó 740 szerver és 17 000 munkaállomás állandóan naprakész és működőképes legyen.