Kruza Richárd
Szürkületi focival reklámoz a Sony
Az agyonreklámozott újdonságok között nehéz kiigazodni, emiatt indította el a Sony a nagyszabású Twilight Football-t.
A Sony úgy érezhette, hogy a Exmor R CMOS technológiája egyedi figyelemfelhívó kampányt érdemel. Ez annyiból érthető, hogy a digitális fényképezőgépek sok agyonreklámozott "forradalmian új" funkciója között az átlagvásárló eltéved mint egy labirintusban, és külön kutatást kell végeznie, amennyiben ki akarja szűrni a valódi használati értékkel bíró dolgokat. Ezt tekintetbe véve a Sony nem akármilyen akciót indított el Twilight Football név alatt, melynek eredménye már megtekinthető.
Az Exmor R CMOS technológia a fényképezés egyik legkritikusabb pontját, a gyenge fényviszonyokkal kapcsolatos problematikát hivatott megoldani. A gyár szerint az ilyen jelzésű Sony fényképezőgép és videokamera modellek a két új beállításnak köszönhetően szürkületben is nagy részletességgel és kevés képzajjal rögzítenek. Ez tehát eddig éppen úgy hangzik, mint bármelyik más reklám, és a potenciális vásárló valószínűleg már fel sem kapja a fejét iyen információ hallatán.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Emiatt hozta létre a Sony a Twilight Football nevű rendezvényt, melynek keretein belül a világ különféle pontjain, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Svájcban, Spanyolországban, Argentínában, Ausztráliában és Dél-afrikában hét futballmeccset rögzítettek Exmor R CMOS-al szerelt Sony eszközökkel. A gyártó közlése szerint a helyszínek kiválasztásában nagyon fontos volt a szép, látványos környezet és természetesen a kevés fény; az egyes helyszínek hangulatához kerestek megfelelő játéksílust. A játékosok és a fényképezők pedig az UEFA.com-on és a közösségi portálokon lettek kiválasztva.
A kampányban szereplő képalkotó eszközök az Alfa550-es DSLR és Cyber-shot WX1 fényképezőgépek és a Handycam CX520VE videokamera, tehát nem professzionális, hanem elérhető árú készülékek. A vállalat külön reklámokat nem készített, mivel arra számítanak, hogy a vírusmarketing erejét kihasználva az interneten maguktól elterjednek majd ezek az anyagok, és a közösségi portálok és blogok világán keresztül a köztudatba kerül, miszerint az Exmor R CMOS technológia egy jó dolog: a Twitteren például élő adásban is figyelemmel lehet kísérni az eseményeket. Akit tehát érdekel az Exmor R CMOS technológia, a http://www.sonytwilightwidget.com oldalon tud informálódni.
A Sony úgy érezhette, hogy a Exmor R CMOS technológiája egyedi figyelemfelhívó kampányt érdemel. Ez annyiból érthető, hogy a digitális fényképezőgépek sok agyonreklámozott "forradalmian új" funkciója között az átlagvásárló eltéved mint egy labirintusban, és külön kutatást kell végeznie, amennyiben ki akarja szűrni a valódi használati értékkel bíró dolgokat. Ezt tekintetbe véve a Sony nem akármilyen akciót indított el Twilight Football név alatt, melynek eredménye már megtekinthető.
Az Exmor R CMOS technológia a fényképezés egyik legkritikusabb pontját, a gyenge fényviszonyokkal kapcsolatos problematikát hivatott megoldani. A gyár szerint az ilyen jelzésű Sony fényképezőgép és videokamera modellek a két új beállításnak köszönhetően szürkületben is nagy részletességgel és kevés képzajjal rögzítenek. Ez tehát eddig éppen úgy hangzik, mint bármelyik más reklám, és a potenciális vásárló valószínűleg már fel sem kapja a fejét iyen információ hallatán.
Klikk a képekre a nagyobb változathoz
Emiatt hozta létre a Sony a Twilight Football nevű rendezvényt, melynek keretein belül a világ különféle pontjain, az Egyesült Királyságban, Olaszországban, Svájcban, Spanyolországban, Argentínában, Ausztráliában és Dél-afrikában hét futballmeccset rögzítettek Exmor R CMOS-al szerelt Sony eszközökkel. A gyártó közlése szerint a helyszínek kiválasztásában nagyon fontos volt a szép, látványos környezet és természetesen a kevés fény; az egyes helyszínek hangulatához kerestek megfelelő játéksílust. A játékosok és a fényképezők pedig az UEFA.com-on és a közösségi portálokon lettek kiválasztva.
A kampányban szereplő képalkotó eszközök az Alfa550-es DSLR és Cyber-shot WX1 fényképezőgépek és a Handycam CX520VE videokamera, tehát nem professzionális, hanem elérhető árú készülékek. A vállalat külön reklámokat nem készített, mivel arra számítanak, hogy a vírusmarketing erejét kihasználva az interneten maguktól elterjednek majd ezek az anyagok, és a közösségi portálok és blogok világán keresztül a köztudatba kerül, miszerint az Exmor R CMOS technológia egy jó dolog: a Twitteren például élő adásban is figyelemmel lehet kísérni az eseményeket. Akit tehát érdekel az Exmor R CMOS technológia, a http://www.sonytwilightwidget.com oldalon tud informálódni.