Gyurkity Péter
Érkezőben a 3D-s böngészés
A Mozilla jóvoltából a kísérletező kedvű felhasználók már eljátszadozhatnak a háromdimenziós gyorsítást a weben is meghonosítani hivatott platformmal, és hamarosan a többi böngésző is belép a sorba.
Az alapítvány még márciusban jelezte, hogy komolyan foglalkoznak a webes 3D-gyorsítás elkészítésével, amely természetesen saját, nyílt forráskódú böngészőjükben válna elsőként elérhetővé. A WebGL egyre közelebb kerül végleges formájához, és bár még bőven van mit alakítani a formátumon, a Mozilla elérhetővé tette azt jelenlegi állapotában a Firefox fejlesztői változataiban.
A technológia többek között lehetővé tenné, hogy az olyan programokat futtassuk 3D-s támogatással a böngészőben, mint például a Google Earth (amely a belinkelt, a hónap közepén elkészített példavideóban is szerepel, nyilván nem véletlenül), ezt pedig játékok egészíthetik ki, amelyek között akár a továbbra is nagy népszerűségnek örvendő fps-ek is szerepelhetnek majd. Az illetékesek elmondása szerint még bőven van mit alakítani a platformon, hiszen annak főbb támogatói eltérő tempóban dolgoznak a közös ügyön, néhány részletet illetően pedig egyelőre még nem sikerült megegyezni, a Mozilla azonban elérkezettnek látta az időt a szélesebb körű tesztelés megindítására - azzal a megjegyzéssel, hogy az első időszakban számíthatunk kompatibilitási problémákra.
Ehhez mindenképpen érdemes hozzátenni, hogy a hónap elején a WebKit programozó is megkezdték a technológia implementálását, ebből pedig hamarosan mind a Safari, mind pedig Chrome böngésző profitálhat majd. A Google maga részéről szintén támogatja a WebGL platformot, ám ezzel egy időben saját megoldásukon is dolgoznak, amely az O3D néven hivatott hódítani.
A WebGL working group 2010 első felére szeretné elkészíteni a végleges verziót, de az biztos, hogy addig a csoport több tagja is előáll majd saját változatával, ebből fakadnak majd a korai kompatibilitási gondok.
Az alapítvány még márciusban jelezte, hogy komolyan foglalkoznak a webes 3D-gyorsítás elkészítésével, amely természetesen saját, nyílt forráskódú böngészőjükben válna elsőként elérhetővé. A WebGL egyre közelebb kerül végleges formájához, és bár még bőven van mit alakítani a formátumon, a Mozilla elérhetővé tette azt jelenlegi állapotában a Firefox fejlesztői változataiban.
A technológia többek között lehetővé tenné, hogy az olyan programokat futtassuk 3D-s támogatással a böngészőben, mint például a Google Earth (amely a belinkelt, a hónap közepén elkészített példavideóban is szerepel, nyilván nem véletlenül), ezt pedig játékok egészíthetik ki, amelyek között akár a továbbra is nagy népszerűségnek örvendő fps-ek is szerepelhetnek majd. Az illetékesek elmondása szerint még bőven van mit alakítani a platformon, hiszen annak főbb támogatói eltérő tempóban dolgoznak a közös ügyön, néhány részletet illetően pedig egyelőre még nem sikerült megegyezni, a Mozilla azonban elérkezettnek látta az időt a szélesebb körű tesztelés megindítására - azzal a megjegyzéssel, hogy az első időszakban számíthatunk kompatibilitási problémákra.
Ehhez mindenképpen érdemes hozzátenni, hogy a hónap elején a WebKit programozó is megkezdték a technológia implementálását, ebből pedig hamarosan mind a Safari, mind pedig Chrome böngésző profitálhat majd. A Google maga részéről szintén támogatja a WebGL platformot, ám ezzel egy időben saját megoldásukon is dolgoznak, amely az O3D néven hivatott hódítani.
A WebGL working group 2010 első felére szeretné elkészíteni a végleges verziót, de az biztos, hogy addig a csoport több tagja is előáll majd saját változatával, ebből fakadnak majd a korai kompatibilitási gondok.