Berta Sándor
A Xing azonnal reagált a fogyasztóvédők követeléseire
A közösségi portálok közül a Xing változtatott elsőként az általános szerződési feltételein és az adatvédelmi előírásain. A Német Fogyasztóvédelmi Központok Szövetsége (VZBV) eljárást indított több nagy közösségi oldal ellen, mondván változtatniuk kell az általuk alkalmazott gyakorlaton és szabályokon.
A Xing gyakorlatilag azonnal reagált a megkeresésre és máris komoly változtatásokat jelentette be. Thorsten Vespermann, a cég szóvivője elmondta: az intézkedések egyike, hogy azonnali hatállyal törlik az egykori tagok összes fórumbejegyzését, a másik pedig, hogy az általános szerződési feltételek módosulása esetén a jövőben a felhasználók 6 héten át jelezhetik a panaszaikat, észrevételeiket.
"Minden javaslatot támogatunk" - tette hozzá Stefan Groß-Selbeck, a Xing AG elnökségének vezetője. A szakember egyúttal üdvözölte a VZBV kampányát. A változtatások érintik az általános szerződési feltételek összes kifogásolt pontját. Ehhez azonban csak kisebb módosításokra volt szükség, amelyek legkésőbb augusztusig elvégezhetők. "Eddig abból indultunk ki, hogy jobb lenne ezeket a régi bejegyzéseket meghagyni. De természetesen lehetséges minden szöveg törlése és ezt technikailag haladéktalanul meg is fogjuk valósítani" - nyilatkozta Vespermann.
A napjainkban mintegy 7,5 millió taggal büszkélkedő Xing illetékesei ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a felhasználói adatokat jelenleg is a cégközponttól távol, több szerveren elosztva tárolják, ráadásul titkosították is őket. Az üzemeltetők közölték: az adatvédelem és a magánélethez fűződő jog védelme egyébként is a fő szempontok közé tartozik a portálon, de örülnek neki, hogy ezek a kérdések nagyobb figyelmet kapnak. A regisztrált tagoknak teljes hozzáférésük van a személyes információikhoz.
A MySpace, a Facebook és a többi közösségi oldal egyelőre nem reagált a fogyasztóvédők felszólítására.
A Xing gyakorlatilag azonnal reagált a megkeresésre és máris komoly változtatásokat jelentette be. Thorsten Vespermann, a cég szóvivője elmondta: az intézkedések egyike, hogy azonnali hatállyal törlik az egykori tagok összes fórumbejegyzését, a másik pedig, hogy az általános szerződési feltételek módosulása esetén a jövőben a felhasználók 6 héten át jelezhetik a panaszaikat, észrevételeiket.
"Minden javaslatot támogatunk" - tette hozzá Stefan Groß-Selbeck, a Xing AG elnökségének vezetője. A szakember egyúttal üdvözölte a VZBV kampányát. A változtatások érintik az általános szerződési feltételek összes kifogásolt pontját. Ehhez azonban csak kisebb módosításokra volt szükség, amelyek legkésőbb augusztusig elvégezhetők. "Eddig abból indultunk ki, hogy jobb lenne ezeket a régi bejegyzéseket meghagyni. De természetesen lehetséges minden szöveg törlése és ezt technikailag haladéktalanul meg is fogjuk valósítani" - nyilatkozta Vespermann.
A napjainkban mintegy 7,5 millió taggal büszkélkedő Xing illetékesei ugyanakkor hangsúlyozták, hogy a felhasználói adatokat jelenleg is a cégközponttól távol, több szerveren elosztva tárolják, ráadásul titkosították is őket. Az üzemeltetők közölték: az adatvédelem és a magánélethez fűződő jog védelme egyébként is a fő szempontok közé tartozik a portálon, de örülnek neki, hogy ezek a kérdések nagyobb figyelmet kapnak. A regisztrált tagoknak teljes hozzáférésük van a személyes információikhoz.
A MySpace, a Facebook és a többi közösségi oldal egyelőre nem reagált a fogyasztóvédők felszólítására.