MTI
A Google egyre erősebb riválisa a Facebook
A Facebook és más internetes közösségi oldalak egyre inkább kihívást jelentenek az internetes keresések tekintetében a Google számára - ismerte el a Google egyik illetékese.
Az ok: amikor az emberek mindennapi kérdésekben, személyes döntésekben keresnek tanácsot, akkor a Google nem mindig elég bizalmas, illetve megbízható. Amikor például valaki egy vendéglőt, vagy gyermekfelületet keres, akkor a közösségi internetes hálózatok sokkal hitelesebbnek tűnnek, lévén nem csak egyszerű linkeket adnak, hanem a felhasználók kedvükre mazsolázhatnak ismerősink, barátaik ajánlatai közül. Éppen ezért a Google találati eredményei kedvezőtlenebb helyzetbe kerülhetnek olyan internetes közösségi hálózati rendszerekével szemben, mint például a Facebook - nyilatkozta Ken Tokusei, a Google termékmenedzsere a Yahoo-nak.
"Mi még nem jutottunk el arra a pontra, hogy találataink úgy legyenek felsorolva, mintha egy ismerőstől származnának" - magyarázta Tokusei. A jelenleg messze legnépszerűbb kereső mostanában kezdte el felkínálni annak lehetőségét a felhasználóknak, hogy saját maguk értékeljék a találatokat, illetve törölhessék a nem a keresett témához kapcsolódókat. Egyelőre azonban még sok a munka rendszer kidolgozásával - tette hozzá Tokusei.
Ahogy az internet felhasználók egyre tapasztaltabbá és hozzáértőbbé válnak, úgy várják el egyre jobban, hogy kereséseikre szakszerűbb találatokat kapjanak. Éppen ezért számíthat nagy népszerűségre a nemrég beindított kereső, a WolframAlpha, amely átfésüli az internetet, elemzi az adatokat, és specifikus válaszokat ad a kérdésekre. A Google is próbálkozik hasonlóval bizonyos keresések kapcsán: például a Sony részvényekre vonatkozó keresésnél a jelenlegi árfolyamokról konkrét, számszerűsített találatokat is felhoz, ugyanakkor a további kutatáshoz megadott link itt is szerepel.
"A találatok terén kiemelkedően fontos számunkra is, milyen típusú információt keres a felhasználó, de azért mi továbbra is változatlanul felkínáljuk annak lehetőségét, hogy tovább olvashasson az adott témában és ez stratégiánk a jövőben sem változik majd" - hangsúlyozta Tokusei a Google tokiói központjában tartott, keresőkkel kapcsolatos sajtótájékoztatóján.
Az ok: amikor az emberek mindennapi kérdésekben, személyes döntésekben keresnek tanácsot, akkor a Google nem mindig elég bizalmas, illetve megbízható. Amikor például valaki egy vendéglőt, vagy gyermekfelületet keres, akkor a közösségi internetes hálózatok sokkal hitelesebbnek tűnnek, lévén nem csak egyszerű linkeket adnak, hanem a felhasználók kedvükre mazsolázhatnak ismerősink, barátaik ajánlatai közül. Éppen ezért a Google találati eredményei kedvezőtlenebb helyzetbe kerülhetnek olyan internetes közösségi hálózati rendszerekével szemben, mint például a Facebook - nyilatkozta Ken Tokusei, a Google termékmenedzsere a Yahoo-nak.
"Mi még nem jutottunk el arra a pontra, hogy találataink úgy legyenek felsorolva, mintha egy ismerőstől származnának" - magyarázta Tokusei. A jelenleg messze legnépszerűbb kereső mostanában kezdte el felkínálni annak lehetőségét a felhasználóknak, hogy saját maguk értékeljék a találatokat, illetve törölhessék a nem a keresett témához kapcsolódókat. Egyelőre azonban még sok a munka rendszer kidolgozásával - tette hozzá Tokusei.
Ahogy az internet felhasználók egyre tapasztaltabbá és hozzáértőbbé válnak, úgy várják el egyre jobban, hogy kereséseikre szakszerűbb találatokat kapjanak. Éppen ezért számíthat nagy népszerűségre a nemrég beindított kereső, a WolframAlpha, amely átfésüli az internetet, elemzi az adatokat, és specifikus válaszokat ad a kérdésekre. A Google is próbálkozik hasonlóval bizonyos keresések kapcsán: például a Sony részvényekre vonatkozó keresésnél a jelenlegi árfolyamokról konkrét, számszerűsített találatokat is felhoz, ugyanakkor a további kutatáshoz megadott link itt is szerepel.
"A találatok terén kiemelkedően fontos számunkra is, milyen típusú információt keres a felhasználó, de azért mi továbbra is változatlanul felkínáljuk annak lehetőségét, hogy tovább olvashasson az adott témában és ez stratégiánk a jövőben sem változik majd" - hangsúlyozta Tokusei a Google tokiói központjában tartott, keresőkkel kapcsolatos sajtótájékoztatóján.