MTI
Új internetes keresőt készít a Microsoft
Új internetes keresőmotorral rukkol ki az amerikai Microsoft cég; Steve Ballmer vezérigazgató valamikor a héten tesz erről bejelentést.
Az új program a keresési eredményeket különböző kategóriákba rendezi - mondta egy névtelenséget kérő szakember, aki már kipróbálhatta a tesztverziót. A program működésének részletei egyelőre titkosak, de a szakember elmondta, hogy baloldalon egy panelben lesznek felsorolva a kategóriák, valamint a korábbi és kapcsolódó keresések eredményei. Ha például valaki egy termékre keres, akkor külön csoportokban nézheti a fotókat, a gyártók oldalait, a termékleírásokat, valamint azokat a helyeket, ahol a cikk megvásárolható.
Az internetes keresőprogramok forgalma tekintetében a Google nyolcszoros mértékben lekörözi a Microsoftot. A két cég közötti szakadék csak mélyült azután, hogy a Microsoft 2004-ben bevezette saját tervezésű keresőprogramját. Szakértők szerint a Google hatalmas előnyének köszönhetően még jobban tökéletesítheti keresőprogramját, pontosabban megjósolhatja, mit keresnek a felhasználók, miközben a Microsoft egyre inkább lemarad. A Google a nagyobb forgalom miatt jelentősebb reklámbevételt is elkönyvelhet.
Amikor egy versenytárs olyan dominanciára tesz szert, mint a Google, akkor szinte lehetetlen behozni - mondta Rob Enderle, a kaliforniai San Joséban működő Enderle Group elemzője. Rámutatott: a Microsoft ezúttal bebizonyíthatja, hogy ma is képes arra, amit fiatal korában végrehajtott, a piac hátuljáról előretörni. Ezt már régóta nem tudta végrehajtani - tette hozzá.
Frank Shaw, a redmondi (Washington állam) székhelyű Microsoft szóvivője nem kommentálta az új keresőmotorral kapcsolatos esetleges terveket. Az ismert volt, hogy a vállalat korábban belső tesztelést végzett egy Kumo nevű keresőprogrammal. Azt is tudni lehetett, hogy a Microsoft tárgyalásokat kezdett a Yahoo!-val, hogy közösen törjék meg a Google egyeduralmát. Az Egyesült Államokban a Google után a Yahoo! és a Microsoft bonyolítja a legtöbb internetes keresést, piaci arányuk 64,2, 20,4, illetve 8,2 százalék volt áprilisban.
Az új program a keresési eredményeket különböző kategóriákba rendezi - mondta egy névtelenséget kérő szakember, aki már kipróbálhatta a tesztverziót. A program működésének részletei egyelőre titkosak, de a szakember elmondta, hogy baloldalon egy panelben lesznek felsorolva a kategóriák, valamint a korábbi és kapcsolódó keresések eredményei. Ha például valaki egy termékre keres, akkor külön csoportokban nézheti a fotókat, a gyártók oldalait, a termékleírásokat, valamint azokat a helyeket, ahol a cikk megvásárolható.
Az internetes keresőprogramok forgalma tekintetében a Google nyolcszoros mértékben lekörözi a Microsoftot. A két cég közötti szakadék csak mélyült azután, hogy a Microsoft 2004-ben bevezette saját tervezésű keresőprogramját. Szakértők szerint a Google hatalmas előnyének köszönhetően még jobban tökéletesítheti keresőprogramját, pontosabban megjósolhatja, mit keresnek a felhasználók, miközben a Microsoft egyre inkább lemarad. A Google a nagyobb forgalom miatt jelentősebb reklámbevételt is elkönyvelhet.
Amikor egy versenytárs olyan dominanciára tesz szert, mint a Google, akkor szinte lehetetlen behozni - mondta Rob Enderle, a kaliforniai San Joséban működő Enderle Group elemzője. Rámutatott: a Microsoft ezúttal bebizonyíthatja, hogy ma is képes arra, amit fiatal korában végrehajtott, a piac hátuljáról előretörni. Ezt már régóta nem tudta végrehajtani - tette hozzá.
Frank Shaw, a redmondi (Washington állam) székhelyű Microsoft szóvivője nem kommentálta az új keresőmotorral kapcsolatos esetleges terveket. Az ismert volt, hogy a vállalat korábban belső tesztelést végzett egy Kumo nevű keresőprogrammal. Azt is tudni lehetett, hogy a Microsoft tárgyalásokat kezdett a Yahoo!-val, hogy közösen törjék meg a Google egyeduralmát. Az Egyesült Államokban a Google után a Yahoo! és a Microsoft bonyolítja a legtöbb internetes keresést, piaci arányuk 64,2, 20,4, illetve 8,2 százalék volt áprilisban.