SG.hu
Nagyon gyorsan növekszik Európában a ChatGPT keresőfunkciója

Gyorsan növekszik Európában a ChatGPT keresés - ez a funkció teszi lehetővé a ChatGPT-n belül a chatbot számára, hogy hozzáférjen a webről származó aktuális információkhoz, és azokat beépítse a válaszaiba.
Az OpenAI egyik uniós vállalati részlege, az OpenAI Ireland Limited által benyújtott jelentésből kiderül, hogy a ChatGPT keresésnek a március 31-én véget ért hat hónapos időszakban havonta átlagosan 41,3 millió aktív „címzettje” volt. Ez körülbelül 11,2 millió átlagos havi aktív címzetthez képest a 2024. október 31-ével végződő hat hónapos időszakban.
Az OpenAI rendszeresen közzéteszi a ChatGPT keresésre vonatkozó információkat, hogy megfeleljen az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvényének (DSA), amely az európai nemzetek online szolgáltatásainak számos aspektusát szabályozza. A DSA meghatározása szerint a havi aktív címzettek "azon emberek, akik egy adott időszakban legalább egyszer ténylegesen kapcsolatba kerülnek a szolgáltatással azáltal, hogy az online platform online felületén terjesztett információknak vannak kitéve, például megtekintik vagy meghallgatják azokat, vagy információt szolgáltatnak".
A DSA egyik eleme arra utasítja a „nagyon nagy” online platformokat vagy keresőmotorokat - azokat, amelyeknek havi átlagban több mint 45 millió felhasználója van -, hogy tegyék lehetővé a felhasználók számára az ajánlórendszerek és a profilalkotás mellőzését, bizonyos adatok megosztását a kutatókkal és a hatóságokkal, valamint végezzenek külső auditálást. A ChatGPT keresőre hamarosan vonatkozhatnak ezek a követelmények, feltéve, hogy a jelenlegi növekedési tendencia kitart.
Azok az online platformok, amelyek nem felelnek meg a DSA szabályainak, globális forgalmuk akár 6%-ának megfelelő bírsággal is számolhatnak. A megfelelés megtagadása az EU-ban ideiglenes felfüggesztést vonhat maga után.
A ChatGPT Search a tavalyi debütálása óta egyre nagyobb teret hódít az olyan inkumbens szereplőkkel szemben, mint a Google. Egy szeptemberben közzétett felmérés szerint az emberek 8%-a mondta azt, hogy a ChatGPT-t választaná elsődleges keresőmotorjának a Google helyett. A Google azonban továbbra is messze a domináns online keresőeszköz: egy becslés szerint 373-szor több keresést kezel, mint a ChatGPT.
A kutatók úgy találták, hogy a ChatGPT keresés és más mesterséges intelligenciával működő keresőmotorok a lekérdezéstől függően kevésbé megbízhatóak, mint egy hagyományos keresés. Egy tanulmány szerint a ChatGPT a keresett cikkek 67%-át tévesen azonosította. Egy másik tanulmány a ChatGPT által a hírekkel kapcsolatos tartalmak kezelésével kapcsolatos pontossági problémákat tárt fel, beleértve az OpenAI-val licencmegállapodást kötött kiadók tartalmát is.
Az OpenAI egyik uniós vállalati részlege, az OpenAI Ireland Limited által benyújtott jelentésből kiderül, hogy a ChatGPT keresésnek a március 31-én véget ért hat hónapos időszakban havonta átlagosan 41,3 millió aktív „címzettje” volt. Ez körülbelül 11,2 millió átlagos havi aktív címzetthez képest a 2024. október 31-ével végződő hat hónapos időszakban.
Az OpenAI rendszeresen közzéteszi a ChatGPT keresésre vonatkozó információkat, hogy megfeleljen az EU digitális szolgáltatásokról szóló törvényének (DSA), amely az európai nemzetek online szolgáltatásainak számos aspektusát szabályozza. A DSA meghatározása szerint a havi aktív címzettek "azon emberek, akik egy adott időszakban legalább egyszer ténylegesen kapcsolatba kerülnek a szolgáltatással azáltal, hogy az online platform online felületén terjesztett információknak vannak kitéve, például megtekintik vagy meghallgatják azokat, vagy információt szolgáltatnak".
A DSA egyik eleme arra utasítja a „nagyon nagy” online platformokat vagy keresőmotorokat - azokat, amelyeknek havi átlagban több mint 45 millió felhasználója van -, hogy tegyék lehetővé a felhasználók számára az ajánlórendszerek és a profilalkotás mellőzését, bizonyos adatok megosztását a kutatókkal és a hatóságokkal, valamint végezzenek külső auditálást. A ChatGPT keresőre hamarosan vonatkozhatnak ezek a követelmények, feltéve, hogy a jelenlegi növekedési tendencia kitart.
Azok az online platformok, amelyek nem felelnek meg a DSA szabályainak, globális forgalmuk akár 6%-ának megfelelő bírsággal is számolhatnak. A megfelelés megtagadása az EU-ban ideiglenes felfüggesztést vonhat maga után.
A ChatGPT Search a tavalyi debütálása óta egyre nagyobb teret hódít az olyan inkumbens szereplőkkel szemben, mint a Google. Egy szeptemberben közzétett felmérés szerint az emberek 8%-a mondta azt, hogy a ChatGPT-t választaná elsődleges keresőmotorjának a Google helyett. A Google azonban továbbra is messze a domináns online keresőeszköz: egy becslés szerint 373-szor több keresést kezel, mint a ChatGPT.
A kutatók úgy találták, hogy a ChatGPT keresés és más mesterséges intelligenciával működő keresőmotorok a lekérdezéstől függően kevésbé megbízhatóak, mint egy hagyományos keresés. Egy tanulmány szerint a ChatGPT a keresett cikkek 67%-át tévesen azonosította. Egy másik tanulmány a ChatGPT által a hírekkel kapcsolatos tartalmak kezelésével kapcsolatos pontossági problémákat tárt fel, beleértve az OpenAI-val licencmegállapodást kötött kiadók tartalmát is.