Gyurkity Péter
Reklámokkal kísérletezik a YouTube
A népszerű videómegosztó portál szeretne minél több kiadót és filmstúdiót maga mögött tudni, ezért a felvételek előtt megjelenő reklámokat tesznek elérhetővé az oldalon, egyelőre tesztjelleggel.
A Guardian arról számolt be, hogy a Google tulajdonában tevékenykedő, óriási felhasználói táborral rendelkező portál a napokban megállapodott több szigetországi tartalomszolgáltatóval, mégpedig a videofelvételek előtt lejátszandó reklámok megjelenítéséről. Ettől nyilván azt remélik, hogy az eddiginél nagyobb bevételt hajtanak majd a szórakoztatóipari vállalatoknak, amelyek így kedvet kapnak a csúcskategóriás alkotások elérhetővé tételéhez az oldalon.
A megállapodás értelmében a YouTube maga 15 másodperces reklámok megjelenítését ajánlja a tartalomszolgáltató cégek számára, ám utóbbiak egészen 30 másodpercig húzhatják a hirdetések időtartamát, vagyis ez lesz majd a felső határ a tesztidőszak alatt. A partnerek (akik között olyan neveket találunk, mint az Activision, a Renault, a Match.com, a Nissan és a Warner Brother) ezer megjelenésért fizetnek majd előre, az így elérhetővé tett reklámok pedig első körben a BBC Worldwide, az ITN, a Discovery, a National Geographic, valamint a Channel 4 csatornáján jelennek meg - az első ilyen felvétel a Warner új filmje, a The Hangover előtt bukkan majd fel.
A YouTube háza táján nem számít új ötletnek a reklámok integrálása, hiszen ez már 2007-ben felmerült, az oldal pedig indulása óta igyekszik megnyerni a szórakoztatóipari óriások szívét - utóbbiak egyre jobban hajlanak a portálon való megjelenésre, természetesen a megfelelő biztosítékokkal. Azt már megszokhattuk, hogy az egyes videók közben szöveges reklámok jelennek meg az alsó sávban, a jelek szerint azonban a portál még ennél is többet akar kihozni a platformból, erre pedig minden esélyük megvan.
Hamarosan kiderül, hogy a YouTube mennyire tud meggyőző lenni az új opcióval, illetve hogy a felhasználók miként fogadják majd azt.
A Guardian arról számolt be, hogy a Google tulajdonában tevékenykedő, óriási felhasználói táborral rendelkező portál a napokban megállapodott több szigetországi tartalomszolgáltatóval, mégpedig a videofelvételek előtt lejátszandó reklámok megjelenítéséről. Ettől nyilván azt remélik, hogy az eddiginél nagyobb bevételt hajtanak majd a szórakoztatóipari vállalatoknak, amelyek így kedvet kapnak a csúcskategóriás alkotások elérhetővé tételéhez az oldalon.
A megállapodás értelmében a YouTube maga 15 másodperces reklámok megjelenítését ajánlja a tartalomszolgáltató cégek számára, ám utóbbiak egészen 30 másodpercig húzhatják a hirdetések időtartamát, vagyis ez lesz majd a felső határ a tesztidőszak alatt. A partnerek (akik között olyan neveket találunk, mint az Activision, a Renault, a Match.com, a Nissan és a Warner Brother) ezer megjelenésért fizetnek majd előre, az így elérhetővé tett reklámok pedig első körben a BBC Worldwide, az ITN, a Discovery, a National Geographic, valamint a Channel 4 csatornáján jelennek meg - az első ilyen felvétel a Warner új filmje, a The Hangover előtt bukkan majd fel.
A YouTube háza táján nem számít új ötletnek a reklámok integrálása, hiszen ez már 2007-ben felmerült, az oldal pedig indulása óta igyekszik megnyerni a szórakoztatóipari óriások szívét - utóbbiak egyre jobban hajlanak a portálon való megjelenésre, természetesen a megfelelő biztosítékokkal. Azt már megszokhattuk, hogy az egyes videók közben szöveges reklámok jelennek meg az alsó sávban, a jelek szerint azonban a portál még ennél is többet akar kihozni a platformból, erre pedig minden esélyük megvan.
Hamarosan kiderül, hogy a YouTube mennyire tud meggyőző lenni az új opcióval, illetve hogy a felhasználók miként fogadják majd azt.