SG.hu·

Túl erősen korlátozzák a szabadságjogokat

A német alkotmány 60 éves évfordulója alkalmából rendezett megbeszélésen komoly vita alakult ki a résztvevők között a szabadságjogok és a biztonság egyensúlyának fenntartásáról.

"Az évente beérkező körülbelül 6000 beadványból csak 2,5 százaléknak adnak helyet. Ez jó bizonyítéka Németország jogállamiságának. Nem látok olyan jelenséget, amely veszélyeztetné az alkotmányosságot" - nyilatkozta például prof. dr. Hans-Jürgen Papier, a Német Alkotmánybíróság elnöke. A szakember hozzátette: "A szabadság és a biztonság közötti viszony az elmúlt években elfogadott jogszabályoknak köszönhetően az utóbbi erősödéséhez vezetett - a szabadságjogok kárára. Jó példát jelentenek erre az online házkutatásokról szóló és a távközlési adattárolásról szóló törvények. Az alkotmánybíróság azonban még ezekben az ügyekben nem mondta ki a végső szót.

A megbeszélésen Papier mellett részt vett dr. Angela Merkel német kancellár, prof. dr. Norbert Lammert, a német parlament elnöke; prof. dr. Jutta Limbach, a Német Alkotmánybíróság korábbi elnöke; dr. Wolfgang Schäuble belügy- és Brigitte Zypries igazságügyi miniszter, valamint dr. Joachim Gauck, az Egyesület a Demokrácia Elfelejtése Ellen nevű civil szervezet elnöke. Dr. Norbert Lammert ironikusan megjegyezte, hogy a németek jobban bíznak a bíróikban, mint a politikusaikban.

A parlament elnöke rámutatott, hogy a német alkotmányt 1949 óta eddig 54-szer változtatták meg, vagyis éves átlagban kevesebb mint egy alkalommal. Minden módosításnak komoly oka volt és a dokumentum jelenlegi változata kétszer akkora, mint az eredeti verzió. Kérdés azonban, hogy jobb, pontosabb, átláthatóbb lett-e, illetve, hogy minden módosításnak bele kellett-e kerülnie. Néhány esetben ugyanis elegendő lett volna egy külön törvény kidolgozása és elfogadása. Dr. Joachim Gauck, aki korábban a Stasi ügyeit vizsgáló hivatal vezetője is volt, hangsúlyozta, hogy a mostani Európában egyre kevesebb a jogállamiság és ezen sürgősen változtatni kell.

Németországban tavaly december végén fogadta el a Bundesrat a Szövetségi Bűnügyi Hivatalról szóló törvény módosítását és ezzel hivatalossá vált, hogy lehetnek a jövőben online házkutatások. Ezután ügyvédek, orvosok, újságírók és politikusok közös beadvánnyal fordultak a Német Alkotmánybírósághoz, hogy állapítsa meg: a jogszabály alkotmányellenes.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© KillerBee2009. 05. 26.. 17:59||#23
"Gyakori a vegyes házasság is épp azért, mert a saját fajtájuk körében nem találnak maguknak megfelelõ párt."

Ill. azért is, mert a legtöbb magyar férfi vagy nõ semmivel sem tart kevesebbre egy integrálódott cigány nõt vagy férfit, ezért ugyanolyan eséllyel választ magának cigány párt, mint magyart.

Ennyit arról, mennyire dúl Magyarországon a rasszizmus (a liberálisok szerint). Nagyjából semennyire, bár az elõítéletek önmaguktól nem fognak egyhamar megszûnni, hiszen sajnos van alapjuk.
© KillerBee2009. 05. 26.. 17:47||#22
A liberális pártok többsége a társadalom megosztására törekszik, az oszd meg és uralkodj elve alapján.

Ahol nincs megosztottság, ott elõidézik azt. Érdemes megfigyelni, ahogy a magát liberálisnak mondó magyar párt felhasználta a homoszexuálisokat és a cigányokat a feszültség gerjesztésére ill. növelésére.

Pedig a rendes, tisztességes cigányoknak (akiket igen nagyra becsülök, ismerek jópár ilyet) épp elég nagy teher az, hogy a többiek miatt elõítélettel kezelik õket. Az ilyen tisztességes cigányok száma nem is olyan kicsi, mint jópáran gondolják, csak azért nem tûnnek fel, mert õk tudatosan (helyileg is) elkülönülnek az általuk is megvetett többi cigánytól és integrálódnak a magyar társadalomba. Gyakori a vegyes házasság is épp azért, mert a saját fajtájuk körében nem találnak maguknak megfelelõ párt.
© KillerBee2009. 05. 26.. 17:36||#21
"Az hogy másokat elfogadsz nem azt jelenti hogy egyentársadalom."

Csakhogy az elfogadásnak kölcsönösnek kell(ene) lennie és épp ez az, ami pl. az európai keresztény országokba nagy számban betelepült muzulmánok esetében nem áll fenn. (Elfogadhatatlan, hogy a toleráns európai lakosságnak kelljen alkalmazkodnia a hozzájuk betelepült idegen kultúrájú emberekhez.) Akkor pedig jogos az elvárás, hogy vagy illeszkedjenek be és fogadják el az õket befogadó társadalom normáit, vagy menjenek haza.

"Pont a liberális gondolkodás teszi lehetõvé hogy azt csinálj amit szeretnél, és ezért ne útáljon senki."

Tegyünk különbséget a liberális gondolkodás és a magukat liberálisnak nevezõ pártok között!!! Fényévekben mérhetõ a kettõ közötti távolság.

A tolerancia nem cél, hanem eszköz. Az ember már csak olyan, hogy szeret a magához hasonlók között élni - persze kisebb eltérések nem okoznak gondot, de pl. a kereszténység és az iszlám közötti különbség annyira próbára teszi a legtöbb ember toleranciáját, hogy jogosan merül fel a kérdés: A tolerancia zászlaja alatt miért is kényszerítenek engem a liberálisok a nehezen tolerálható kultúrák tolerálására? Hogy fér meg egymás mellett a tolerancia, a toleranciára kényszerítés és azok kirekesztése, akik a saját kultúrkörükben szeretnének élni a saját hazájukban???

"Hisz sok millióan akarnak egymás melett élni úgy hogy mindenkinek lehetnek saját gondolatai, vágyai, és ezért ne diszkriminálják õket."

Egymás mellett, a megfelelõ természetes földrajzi távolságokra egymástól. De nem egyazon országban, pláne nem egyazon városban. Én nagyon kedvelem a Budapesten dolgozó kínaiakat és arabokat (üzletek, éttermek stb.) és ezt teljesen komolyan mondom. Üzletileg megbízhatóak, tisztességesebbek igen sok magyarnál, bár kivételek mindenhol vannak. De annak már nem örülnék, ha az utcán minden második szembe jövõ ember arab vagy kínai lenne. Nem örülnék, ha a saját életmódomon változtatni kellene azért, mert õk rossz szemmel nézik az európai nõk öltözködését és viselkedését vagy mert zavarja õket, ha a vallási ünnepeik alatt szórakozom. Ez a veszély a jelenlegi kis létszámuk mellett nem áll fenn, de ha az ország lakosságának nálunk is 10%-át tennék ki pl. az iszlám vallásúak (ami a nagyvárosokban 20+ százalékot jelentene), akkor a veszély nagyon valós lenne.
© Sanyix2009. 05. 26.. 15:23||#20
A buzikat és a cigókat is azért tolják jól elõre nagy toleránsként, hogy feszültséget gerjesszenek a társadalomban, hogy lehessen rásszistázni, szélsõségesezni valahogy lejáratni a másikat (kirekeszteni). A cigók is azóta arcoskodnak amióta ezek gerjesztik õket. Azelõtt egy ideig rájuk volt kényszerítve a munka, utána meg legalább meghõzták magukat. Most akkora az arcuk hogy nem fér be az országba.
© Sanyix2009. 05. 26.. 15:19||#19
Az egész világon mindenhol ki van írva hogy magyar ne lopj? Nem csak egy kis területen ahova átjáró magyarok egy része ezt teszi. A magyarok 90%-a bizonyítottan bûnözõ mint a cigányok? A világon szinte mindenhol ahol nagyobb számban elõfordulnak? Nem. Tehát mirõl beszélsz?
Értelmezz, ne csak olvass.

Szép hogy leírod hogy milyennek KÉNE lennie a liberális gondolkodásnak(vagyis amit a nevébõl gondolni lehetne), de sajnos pont az ellenkezõje van, és éppen ezt írtam.
Kik is szélsõségesezik le azt aki nem ért velük egyet vagy más a véleménye, kik is akarják lecsukatni azt aki egy "xy takarodj"-ot elereszt, vagy egy közismerten szar alakhoz tojást vág, és kik is ragaszkodnak a hatalomhoz foggal körömmel? A liberálisok ezek... A nagy toleranciát és elfogadást hirdetõk.
© sathinel2009. 05. 26.. 14:58||#18
Az hogy másokat elfogadsz nem azt jelenti hogy egyentársadalom. Pont a liberális gondolkodás teszi lehetõvé hogy azt csinálj amit szeretnél, és ezért ne útáljon senki. Amirõl te beszélsz az pont a korlátozás, kirekesztés politikája. Toleránsnak lenni másokkal nem éppen az egyengondolkodást segíti elõ. Hisz sok millióan akarnak egymás melett élni úgy hogy mindenkinek lehetnek saját gondolatai, vágyai, és ezért ne diszkriminálják õket.

Az érvelésed az elején szintén gáz. Hisz ha szerinted a zsidókkal, cigányokkal gond van ahogy viselkednek, akkor a magyarok miatt miért volt sok boltra kiírva hogy magyarok ne lopjatok? Ha igaz amit mondtál(álltalánosítás) akkor igaz hogy minden magyar tolvaj?
© Sanyix2009. 05. 26.. 11:03||#17
Így van, rasszizmus nem terjed, csak mindenre rásütik. Magyarországon sincs elterjedt rasszizmus, a cigányokat azért utálják ahogy viselkednek. A zsidókat szintén. De ha fogná magát egy csoport magyar, és hasonlóan viselkednének, õket is utálná a többi. Tehát nem bõrszínre megy a gyûlölet többségben, hanem egy csoport tevékenységére. (milyen meglepõ, magyarországon még egy rakás kisebbség van, és furcsa módon csak 2 vel van baj, azokkal akikkel a világ minden pontján szintén baj van)
A cigányokra lehet általánosítani, hogy bûnözõk, nem képesek velünk együtt élni, dolgozni, mert nagyon túlnyomó részükkel így van. A ritka kivétellel szerintem senkinek nincs baja, befogadják az emberek, mert látszik rajtuk hogy mások, jobbak.

Ennek a multikulti kényszerítõs rásszistázós liberális témának a lényege az, hogy minden ember ugyanolyan legyen, kimosni minden önállóságot az agyukból, állandó bûntudat gerjesztés, és ezek után totális irányítás. A liberálisok célja pont az ellenkezõje annak amit a szó jelent(nem a szabadság hanem a diktatúra), ezt már itthon is láthattuk. Nemsokban különböznek a harcos kommunistáktól...
© hol96722009. 05. 26.. 06:07||#16
Európai népek egymás közt, persze hogy nincs ellenségeskedés, ez (lenne) a természetes.

Nyilván nem is róluk volt szó...
© B0nFire2009. 05. 26.. 03:49||#15
Ne felejtsem ki az ukránokat! Hej, azok aztán tudnak vendéget látni és mulatni!
© B0nFire2009. 05. 26.. 03:47||#14
Nem azért mondom, de annyira nem rossz ez a "multikulti", csak szarul van használva. Minden népnek vannak értékei, amelyek ha beépülnének mások kultúrájába, nem feltétlenül lenne baj. A bibi ott van, hogy valamilyen rejtélyes módon néhány nép esetében csakis a tenyérbemászó tulajdonságok szivárognak át. A németek esetében kurva nagy hiba, hogy mindig és "mindenek felett" a tisztaságukat és precizitásukat hirdetik, mintha attól lenne a német német. A digókról a maffiózókép csapódik le, az amerikaiakról a felfuvalkodottság, a világméretû beképzeltség és határtalan önzés. Az angolokról a fene nagy konzervatizmusuk, ami már-már a fafejûség határát súrolja. A franciák böszmesége, hogy turistaként meggebedhetsz te akár beszélsz 20 nyelven, csak franciául hajlandóak szóba állni veled, és még szívatnak is.

Érdekes módon, nekem a szláv népekkel kapcsolatban jó emlékeim maradtak. Marha jókat buliztunk szlovákokkal, csehekkel, lengyelekkel, koncerteken, turistaként, minálunk és õnáluk. Barátságosak voltak, önzetlenek.

A fejlett népek morálisan a béka segge alatt vannak, ha ilyen szemszögbõl vizsgálom meg a dolgokat.