Gyurkity Péter
Tévéreklámmal népszerűsítik a Chrome böngészőt
Érdekes lépésre szánta el magát a keresőcég a pozitív visszajelzések láttán: saját ingyenes böngészőjüket a világháló után a televízióban is reklámozni fogják, a népszerűség növelése érdekében.
A Google hivatalos blogján számolt be a döntésről, amelynek értelmében a hétvégétől több amerikai televíziós csatornán is felbukkan a rajongók által jól ismert, hónapokkal ezelőtt készített rövid bejátszás. Ezt eredetileg a cég japán részlege készítette el, elsődleges feladata pedig annak illusztrálása volt, hogy a program letisztult, egyszerű és könnyen kezelhető felülettel érkezik.
A felvételt eleinte kizárólag az interneten terjesztették, egészen pontosan a YouTube portálon szenteltek számára külön helyet, az oldal látogatói azonban olyannyira kedvező hangnemben reagáltak a lépésre, hogy a Google idővel elkezdte fontolgatni az egyéb népszerűsítési lehetőségeket. Így merült fel, hogy a Chrome böngésző esetleg a televízióban is megjelenhetne, hiszen ezzel egyrészt az eddiginél nagyobb, másrészt pedig összetételében eltérő közönséget szólíthatnának meg.
A döntés meglepő, hiszen a Google-re eddig nem volt jellemző a televíziós megjelenés, az ingyenes alternatív böngészők pedig még annyira sem bukkantak fel a hagyományos platformon, mint népszerűsítendő, kipróbálandó termékek. A cégnek azonban rendelkezésére áll a Google TV Ads névre keresztelt szolgáltatás, amely az AdWords portálhoz hasonlóan a külső hirdetők számára is lehetővé teszi a televíziós reklámok kényelmes terjesztését és azok teljesítményének nyomon követését. Ezt veszik igénybe a saját megoldás megjelenítéséhez.
Az elemzők egyelőre kíváncsian várják, hogy a reklám megjelenése mennyiben befolyásolja majd a böngésző piaci részesedését, amely jelenleg 1,5 százalék körül mozog.
A Google hivatalos blogján számolt be a döntésről, amelynek értelmében a hétvégétől több amerikai televíziós csatornán is felbukkan a rajongók által jól ismert, hónapokkal ezelőtt készített rövid bejátszás. Ezt eredetileg a cég japán részlege készítette el, elsődleges feladata pedig annak illusztrálása volt, hogy a program letisztult, egyszerű és könnyen kezelhető felülettel érkezik.
A felvételt eleinte kizárólag az interneten terjesztették, egészen pontosan a YouTube portálon szenteltek számára külön helyet, az oldal látogatói azonban olyannyira kedvező hangnemben reagáltak a lépésre, hogy a Google idővel elkezdte fontolgatni az egyéb népszerűsítési lehetőségeket. Így merült fel, hogy a Chrome böngésző esetleg a televízióban is megjelenhetne, hiszen ezzel egyrészt az eddiginél nagyobb, másrészt pedig összetételében eltérő közönséget szólíthatnának meg.
A döntés meglepő, hiszen a Google-re eddig nem volt jellemző a televíziós megjelenés, az ingyenes alternatív böngészők pedig még annyira sem bukkantak fel a hagyományos platformon, mint népszerűsítendő, kipróbálandó termékek. A cégnek azonban rendelkezésére áll a Google TV Ads névre keresztelt szolgáltatás, amely az AdWords portálhoz hasonlóan a külső hirdetők számára is lehetővé teszi a televíziós reklámok kényelmes terjesztését és azok teljesítményének nyomon követését. Ezt veszik igénybe a saját megoldás megjelenítéséhez.
Az elemzők egyelőre kíváncsian várják, hogy a reklám megjelenése mennyiben befolyásolja majd a böngésző piaci részesedését, amely jelenleg 1,5 százalék körül mozog.