Gyurkity Péter
Reklámok lesznek az Office 14-ben
A Microsoft jelezte, hogy a hagyományos ajánlatok mellett az előfizetéses alapú, valamint a reklámokra építő változaton is dolgoznak. Az Európai Bizottság eközben felhagy a cég megfigyelésével.
Az interneten szerdán bukkantak fel a Stanley Morgan Technology Conference alatt készült beszámolók, amelyekből megtudhattuk, hogy a Microsoft Business Division elnöke, Stephon Elop, igencsak érdekes kijelentést tett a találkozón. Elmondta ugyanis, hogy az Office csomag következő verziójában reklámok is helyet kapnak majd, amivel a kalózkodást szeretnék visszaszorítani.
A 2010-ben várható fejlesztés ezzel nemcsak a hagyományos bolti változatokra, valamint a korábban megszellőztetett előfizetésekre épül majd, hanem a reklámokból befolyó bevételekre is. A szoftvercég illetékesei szerint ezzel számos olyan felhasználót tudnak bekapcsolni a bevételeket hajtó csatornákba, akik eddig a kalózverziókat használták. A reklámok megjelenése ugyanis nyilván a csomag kereskedelmi árának csökkenését eredményezi majd, vagyis a platform sokak számára válhat vonzóbbá az ingyenes alternatívákkal szemben. Utóbbiakkal kapcsolatban az elnök elmondta, hogy a Microsoft jóval több pénztől esik el a kalózpéldányok, mint az ingyenes konkurensek jelenléte miatt.
Az Ars Technica igyekezett tisztázni a helyzetet, az első beszámolók ugyanis sok részletet illetően hagytak kérdőjeleket a képben. Érdeklődésükre a Microsoft részéről az a válasz érkezett, hogy az Office Web Applications változat esetében lesznek elérhetők a reklámok, vagyis nem kell attól tartanunk, hogy a megszokott asztali Word kliens bosszantó ajánlatokkal bombáz majd bennünket.
Az Európai Bizottság ezalatt szintén szolgált némi érdekességgel. Közleményük szerint a szoftvercég változtatott politikáján, így a jövőben nem lesz szükség a folyamatos megfigyelésre. Éppen ezért a 2004-es döntés alapján a Microsoft teljes dokumentációját vizsgáló biztonsági szakértőt visszavonják, mivel úgy vélik, hogy a platformok közötti interoperabilitás kérdése immár megoldottnak tekinthető (ez persze nem érinti az Internet Explorer helyzetét, mivel ez teljesen külön ügy). A szoftvercég üdvözölte a bejelentést.
Az interneten szerdán bukkantak fel a Stanley Morgan Technology Conference alatt készült beszámolók, amelyekből megtudhattuk, hogy a Microsoft Business Division elnöke, Stephon Elop, igencsak érdekes kijelentést tett a találkozón. Elmondta ugyanis, hogy az Office csomag következő verziójában reklámok is helyet kapnak majd, amivel a kalózkodást szeretnék visszaszorítani.
A 2010-ben várható fejlesztés ezzel nemcsak a hagyományos bolti változatokra, valamint a korábban megszellőztetett előfizetésekre épül majd, hanem a reklámokból befolyó bevételekre is. A szoftvercég illetékesei szerint ezzel számos olyan felhasználót tudnak bekapcsolni a bevételeket hajtó csatornákba, akik eddig a kalózverziókat használták. A reklámok megjelenése ugyanis nyilván a csomag kereskedelmi árának csökkenését eredményezi majd, vagyis a platform sokak számára válhat vonzóbbá az ingyenes alternatívákkal szemben. Utóbbiakkal kapcsolatban az elnök elmondta, hogy a Microsoft jóval több pénztől esik el a kalózpéldányok, mint az ingyenes konkurensek jelenléte miatt.
Az Ars Technica igyekezett tisztázni a helyzetet, az első beszámolók ugyanis sok részletet illetően hagytak kérdőjeleket a képben. Érdeklődésükre a Microsoft részéről az a válasz érkezett, hogy az Office Web Applications változat esetében lesznek elérhetők a reklámok, vagyis nem kell attól tartanunk, hogy a megszokott asztali Word kliens bosszantó ajánlatokkal bombáz majd bennünket.
Az Európai Bizottság ezalatt szintén szolgált némi érdekességgel. Közleményük szerint a szoftvercég változtatott politikáján, így a jövőben nem lesz szükség a folyamatos megfigyelésre. Éppen ezért a 2004-es döntés alapján a Microsoft teljes dokumentációját vizsgáló biztonsági szakértőt visszavonják, mivel úgy vélik, hogy a platformok közötti interoperabilitás kérdése immár megoldottnak tekinthető (ez persze nem érinti az Internet Explorer helyzetét, mivel ez teljesen külön ügy). A szoftvercég üdvözölte a bejelentést.