Berta Sándor

Német vasúti botrány - precedenst teremtene a blogger

Nem hajlandó engedni a német vasúttársaság (DB) nyomásának és adott esetben külföldre távozhat Markus Beckedahl. A blogger azután került a média érdeklődésének középpontjába, hogy honlapján megjelentette a DB botrányával kapcsolatos anyagok részét.

A dokumentum a német cég és az annak munkatársainak ellenőrzését végző Network Deutschland GmbH képviselőinek korábbi egyeztetésén elhangzottakat tartalmazza. A német vasút jogászai felszólították Beckerdahlt, hogy mielőbb távolítsa el az anyagot, mondván, az üzemi és üzleti titkokat tartalmaz. Amennyiben a felszólításnak nem tesz eleget, jogi lépésekre számíthat.

Nos, a blogger nem hajlandó megfutamodni és úgy döntött, nem tesz eleget a felszólításnak. "Mivel a határidő most jár le, ezért fennáll a veszélye annak, hogy a német vasút kezdeményezni fogja az oldalam bezárását. A társaságnak könnyebb ellenem fellépni, mint a blog ellen. Ennek ellenére erre is felkészültünk és jelenleg is azon dolgozunk, hogy szükség esetén az oldalt külföldről üzemeltessük. Meg akarjuk akadályozni, hogy a blog, ha csak átmenetileg is, de elérhetetlen legyen az emberek számára. Korábban már sikerült néhány komoly dokumentumot megjelentetnem, igaz, azok többnyire politikai jellegűek voltak. Tudom, hogy mit vállalok, ezt a kockázatot tudatosan vállalom. Ebben az esetben azonban nem aggódtam túlzottan, hiszen a feljegyzések tartalma korábban már megjelent a német médiában" - szögezte le Markus Beckedahl.

"A jogászok, akikkel az elmúlt napokban egyeztettem, azt mondták, hogy ebben az ügyben a közérdek és a nyilvánosság tájékoztatása elsőbbséget élvez az esetleges üzleti titkokkal szemben. Úgy döntöttem, hogy a nyilvánosság elé állok. Azt akarom, hogy beszéljünk erről és az ehhez hasonló kérdésekről és alakuljon ki egy politikai vita. Szerintem ez közérdek, hogy az ilyen anyagok megjelenjenek a médiában. Kész vagyok a vitára és hajlandó vagyok akár bíróság elé is állni" - tette hozzá.

A blogger elmondta, hogy az elmúlt napokban nagyon sok támogatást, bátorítást kapott e-mailben, bejegyzésekben és telefonon is. Amennyiben szükséges lesz, nyitni fog egy adományvonalat, amelyen mindenki támogathatja majd, aki azt szeretné, hogy megvívhassa ezt a precedensharcot. Beckedahl hozzátette: az ügy arra is rávilágított, hogy a jövőben a vállalatoknak komolyan kell venniük a blogokat és más közösségi médiákat.

A német vasút megfigyelési botránya január végén robbant ki és komoly felháborodást okozott. Kiderült, hogy a vállalat 2002-ben, 2003-ban és 2005-ben az alkalmazottait különböző fedőnevű (Rubens/TOPRO, Theodor Heuss/Fährschiff, Thymian, Twister, Altmühl, Eichhörnchen, Traviata, Uhu, Babylon) akciók során ellenőriztette. A hivatalos indoklás a korrupcióellenes harc volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • sh4d0w808 #3
    "Nem baj, ha törvénytelenül megfigyeljük az alkalmazottakat, csak ne derüljön ki. Aki nyilvánosságra hozza, szétpereljük..."
  • gz8 #2
    Miért is...?
  • bertino #1
    fail.