Berta Sándor
Az osztrák fiataloknál már az internet a legnépszerűbb
A világháló már a televíziót és a mobil szolgáltatásokat is megelőzi az ausztriai tinédzserek körében.
Az osztrák fiatalok a közösségi portálokat, valamint a kép- és a videomegosztó oldalakat látogatják a leginkább - derült ki a GfK Austria piackutató intézet Jugend Online 2008 című felméréséből. A megkérdezett 12 és 24 év közötti tinédzserek és fiatal felnőttek 42 százaléka vallja magát valamelyik közösségi portálhoz tartozónak és közel a felük szívesen találkozna személyesen is az eddig csak online ismert barátaival, ismerőseivel. A legnépszerűbb honlapok között megtalálható a Facebook és a YouTube.
A szakemberek szerint a legérdekesebb az, hogy a fiatalok körében rövid időn belül népszerűvé válhatnak olyan oldalak, amelyek csupán néhány hónapja vannak a piacon. Ma már tízből kilenc osztrák tinédzser ismeri a YouTubeot és kétharmaduk rendszeresen, legalább havonta egyszer vagy még gyakrabban meg is látogatja. A Facebook és a MySpace esetében ugyanez az arány 86 százalék.
Dr. Natalia Wächter, az Osztrák Ifjúságkutató Intézet munkatársa a felmérés tapasztalatai alapján úgy vélte, hogy a közösségi portálokat látogató fiatalok többsége már korábban, a valódi életben is ismerte későbbi online barátait. A valódi és a virtuális kapcsolatok közötti határ azonban egyre inkább elmosódik és az internet egy stabil ponttá válik ezeknek a felhasználóknak az életében. Különösen igaz ez a kép- és videomegosztó honlapok esetében, amelyek nem csak a különböző tartalmak csereberélését teszik lehetővé, hanem akár csoportok alapítását, bulik vagy koncertek szervezését is.
A fiatalok számára a legfontosabb kommunikációs eszköz napjainkra az internet lett. 80 százalékuk nagyon fontosnak minősítette a világhálót, 66 százalékuk a mobiltelefont, a televíziót viszont csak a 61 százalékuk tartja fontosnak. A legtöbben azonban még mindig a televízióból tájékozódnak. A megkérdezettek 34 százaléka naponta játszik számítógépes és videojátékkal, 60 százalékukat pedig nagyon érdeklik az elektronika, a számítástechnika és a különböző technológiák.
Az osztrák fiatalok a közösségi portálokat, valamint a kép- és a videomegosztó oldalakat látogatják a leginkább - derült ki a GfK Austria piackutató intézet Jugend Online 2008 című felméréséből. A megkérdezett 12 és 24 év közötti tinédzserek és fiatal felnőttek 42 százaléka vallja magát valamelyik közösségi portálhoz tartozónak és közel a felük szívesen találkozna személyesen is az eddig csak online ismert barátaival, ismerőseivel. A legnépszerűbb honlapok között megtalálható a Facebook és a YouTube.
A szakemberek szerint a legérdekesebb az, hogy a fiatalok körében rövid időn belül népszerűvé válhatnak olyan oldalak, amelyek csupán néhány hónapja vannak a piacon. Ma már tízből kilenc osztrák tinédzser ismeri a YouTubeot és kétharmaduk rendszeresen, legalább havonta egyszer vagy még gyakrabban meg is látogatja. A Facebook és a MySpace esetében ugyanez az arány 86 százalék.
Dr. Natalia Wächter, az Osztrák Ifjúságkutató Intézet munkatársa a felmérés tapasztalatai alapján úgy vélte, hogy a közösségi portálokat látogató fiatalok többsége már korábban, a valódi életben is ismerte későbbi online barátait. A valódi és a virtuális kapcsolatok közötti határ azonban egyre inkább elmosódik és az internet egy stabil ponttá válik ezeknek a felhasználóknak az életében. Különösen igaz ez a kép- és videomegosztó honlapok esetében, amelyek nem csak a különböző tartalmak csereberélését teszik lehetővé, hanem akár csoportok alapítását, bulik vagy koncertek szervezését is.
A fiatalok számára a legfontosabb kommunikációs eszköz napjainkra az internet lett. 80 százalékuk nagyon fontosnak minősítette a világhálót, 66 százalékuk a mobiltelefont, a televíziót viszont csak a 61 százalékuk tartja fontosnak. A legtöbben azonban még mindig a televízióból tájékozódnak. A megkérdezettek 34 százaléka naponta játszik számítógépes és videojátékkal, 60 százalékukat pedig nagyon érdeklik az elektronika, a számítástechnika és a különböző technológiák.