MTI
Bajban a mobilcégek is - veszteség a Sony Ericssonnál
Veszteséget könyvelt el a japán-svéd Sony Ericsson mobiltelefon-gyártó a negyedik negyedben az egy évvel korábbi nyereség helyett a mobilkészülékek értékesítésének csökkenése miatt.
A nagy mobilcégek közül elsőként jelentő cég vártnál rosszabb eredménye valószínűleg nem lesz egyedülálló a szakmában, a négyes számú gyártó, az amerikai Motorola már előre jelezte, hogy vesztesége keletkezett a negyedik negyedben. A Nokia január 22-én jelent.
A Sony Ericsson adó utáni vesztesége 187 millió euró volt október-december között az egy évvel korábbi 373 millió eurós nyereséget követően. Elemzők 72 millió veszteséget vártak. Az év egészében 73 millió euró volt a profit adó után, 2007-ben 1,1 milliárd. A bevétel 23 százalékkal 2,9 milliárd euróra mérséklődött a negyedik negyedben az egy évvel korábbi 3,8 milliárdról. A Sony Ericsson 24,2 millió készüléket adott el a negyedik negyedben, 21 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A vártnál gyengébb eredmények miatt a cég még jobban takarékoskodni akar: a korábban bejelentett 300 millió eurós költségcsökkentésen felül további 180 milliót akar lefaragni a működési költségekből.
A társaság szerint jövőre a piaci helyzet további romlására kell számítani, miután globálisan már az idén is kevesebb mobilkészüléket adtak el a gyártók a korábban vártnál: 1,19 milliárdot, 6 százalékkal többet az előző évinél, míg korábban a cég 10 százalékos növekedést várt.
A nagy mobilcégek közül elsőként jelentő cég vártnál rosszabb eredménye valószínűleg nem lesz egyedülálló a szakmában, a négyes számú gyártó, az amerikai Motorola már előre jelezte, hogy vesztesége keletkezett a negyedik negyedben. A Nokia január 22-én jelent.
A Sony Ericsson adó utáni vesztesége 187 millió euró volt október-december között az egy évvel korábbi 373 millió eurós nyereséget követően. Elemzők 72 millió veszteséget vártak. Az év egészében 73 millió euró volt a profit adó után, 2007-ben 1,1 milliárd. A bevétel 23 százalékkal 2,9 milliárd euróra mérséklődött a negyedik negyedben az egy évvel korábbi 3,8 milliárdról. A Sony Ericsson 24,2 millió készüléket adott el a negyedik negyedben, 21 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban.
A vártnál gyengébb eredmények miatt a cég még jobban takarékoskodni akar: a korábban bejelentett 300 millió eurós költségcsökkentésen felül további 180 milliót akar lefaragni a működési költségekből.
A társaság szerint jövőre a piaci helyzet további romlására kell számítani, miután globálisan már az idén is kevesebb mobilkészüléket adtak el a gyártók a korábban vártnál: 1,19 milliárdot, 6 százalékkal többet az előző évinél, míg korábban a cég 10 százalékos növekedést várt.