SG.hu

Telefonszolgáltatást indított az Externet

Az Externet elindította lakossági telefonszolgáltatását, amely hűségidő és havi előfizetési díj nélkül vehető igénybe.

A Megafone Home az előfizető meglévő vezetékes telefonvonalán, telefonszámán működik. A hangpiaci liberalizáció, s ezzel az alternatív telefontársaságok piacra lépése komoly áttörést hozott a hangszolgáltatási díjak csökkentésében. 2002 és 2006 között a végződtetési díjak közel 75 százalékkal csökkentek. A vezetékes hangpiacon összességében csökkent a piaci koncentráció, 75-85 százalékra mérséklődött a korábbi monopóliumok részaránya.

"A közvetítőválasztással bővült a vezetékes hangszolgáltatási alternatívák száma, mellyel az előfizetők 18 százaléka él is. A vezetékes hangpiac forgalmának ma is közel 8 százalékát adják a közvetítőválasztáson keresztül bonyolított beszélgetések. Ez a megoldás megtakarítást jelent a vezetékes telefont használó ügyfelek számára, másrészt az alternatív távközlési társaságok, így az Externet is szélesebb szolgáltatási kört tud kínálni az ügyfelek számára"- emelte ki Pórffy András, az Externet Nyrt. elnök-vezérigazgatója.

A lakossági piac jelenlegi árszintje mellett a gazdaságos és versenyképes ajánlathoz a társaság részéről saját infrastruktúra kiépítésére volt szükség. Ezért az Externet saját telefon tranzit főközpontot - NGN SoftSwitch - állított üzembe, és közvetlen kapcsolatot épített ki az inkumbens szolgáltatókkal. A szolgáltatás költségei a szabályozásnak megfelelően alakulnak, az Externet a referencia összekapcsolási ajánlatokban (RIO) meghatározott díjat fizeti a hívás indításért és az inkumbens szolgáltató hálózatában történő végződtetésért, míg a mobil díjhatározatban megállapított díjat fizeti a mobil hívásokért. A nemzetközi díjakat a tranzit partnerektől kapott ajánlatok határozzák meg.

A Megafone Home-mal belföldi vezetékes számokat 4 forintért, mobiltelefont akár 29 forintért lehet percenként hívni, kapcsolási díj nélkül. Az alacsony percdíjakon felül 100 perc csúcsidőn kívüli ingyenes beszélgetési időt is tartalmaz a szolgáltatás. A csomag a cég internetes oldalán rendelhető meg. A szerződéskötést követően az alapszolgáltató automatikusan átirányítja az előfizető hívásait az Externet hálózatába, amelyeket az Externet számláz kedvező percdíjaival. A meglévő telefonvonalát és telefonszámát az előfizető megtartja, és korábbi vezetékes szolgáltatójával is előfizetői viszonyban marad, tehát a telefon-előfizetési díjat a korábbi szolgáltatónak, a hívásai után keletkező hívásdíjait pedig az Externetnek fizeti.

A telefonhívások és azok költségei az Externet online ügyfélszolgálatán webes hívásrészletezővel követhetőek nyomon. A Megafone szolgáltatás jelenleg a Magyar Telekom szolgáltatási területén vehető igénybe.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • andgoodnight #1
    Tekintve, hogy a közvetítőválasztásos telefonszolgáltatást (CBC/CPS) használó háztartások száma több mint 40%-kal csökkent az elmúlt 1-1,5 évben, így nagyon perspektivikus ötletnek tűnik...
    A tényleges használati arány (nem a szerződéssel rendelkezőké) egyébként a cikkben leírnál jóval alacsonyabb.