Napi Online

Kiütötte a Dellt és a HP-t az Apple

Az USA legnagyobb internetes bevásárlási napja, december 1-je, az úgynevezett Cyber Monday idén egyértelműen az Apple sikerét hozta.

A vállalat MP3-lejátszói, laptopjai és asztali számítógépei több érdeklődőt vonzottak, mint a Dell vagy a HP kínálata. Az almás cég online-áruháza olyan kiskereskedelmi nagyágyúk portláját is lekörözte, mint a Best Buy, a Toys "R" Us és a Circuit City. A közel 3,7 millió látogatóval az Apple ötödik lett a ComScore piackutató cég listáján. Ez 43 százalékos növekedés a novemberi - nyilván a gazdasági bajok miatt nyomott - átlaghoz képest. A nagy nap nyertese az eBay lett 13 millió látogatóval, a második az Amazon 9,2 millióval, a harmadik a Wal-Mart 6,7 millióval, a negyedik a Target 4,8 millióval.

Az Egyesült Államokban az elmúlt két hétben - a karácsonyi bevásárlási szezon első szakaszában - az online kiskereskedelem éppen akkora forgalmat bonyolított le, mint egy évvel ezelőtt ugyanebben az időszakban - jelentette a ComScore piackutató intézet. December 1-jétől a hét végéig 9 százalékkal, 3,74 milliárd dollárra nőtt a fogalom, ami ellensúlyozta november utolsó hetének gyengébb bevételét.Ennek eredményeképpen november 1. és december 5 között 14,92 milliárd dollárt költöttek el a vásárlók a virtuális áruházakban, míg tavaly ez a két hét 14,90 milliárdot hozott a boltosoknak. Ezt persze elkeseredetten is tudomásul vehetnék, ha arra gondolnak, hogy korábban évente két számjegyjegyű ütemben nőtt a forgalmuk, ám egy olyan évben, mint az idei, a szinten maradásnak is örülhetnek.

Ehhez persze sokan közülük nagy kedvezményeket adnak, elsősorban ingyen házhoz szállítást. Ugyanakkor ha figyelembe vesszük, hogy tavaly öt munkanappal rövidebb volt a hálaadás és a karácsony közti periódus, van okunk bízni abban, hogy végül egész pöpec kis forgalmat hoznak az ünnepek - vélik a ComScore elemzői.A termékek közül a fitnesz- és egyéb sportáruk szerepeltek a legjobban, ezek értékesítése 35 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest, míg az időszak hagyományos slágertermékei, a fogyasztói elektronikai áruk - LCD-tévék, videomagnók, hifiberendezések - 24 százalékos forgalomnövekedést produkáltak. Ezzel szemben a videojátékok, -konzolok és ezek tartozékai kevésbé fogynak, 9 százalékkal mérséklődtek eladásaik, a zene-, film- és videoértékesítés pedig eddig 24 százalékos mínuszban van.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Tetsuo #1
    huha