MTI
Még nem érződik a válság a műszaki cikkek piacán
A kedvezőtlen gazdasági helyzet hatásai az idén várhatóan még nem érvényesülnek a műszaki cikkek piacán, a megkérdezettek több mint fele ugyanis legalább akkora összegben vásárol majd ilyen terméket az év végén, mint tavaly, esetleg valamennyivel többet költ majd.
A szórakoztató elektronikai, háztartási elektronikai és mobilkommunikációs termékeket gyártó LG felmérése szerint a hipermarketekben és nagy elektronikai üzletekben vásárlók 54 százaléka várhatóan 100 ezer forintot vagy ennél kevesebbet költ 2008 karácsonyán elektronikai cikkekre. Százezer forintnál többet a válaszadók 25,9 százaléka szán ezen termékkategóriára. A legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok, az LCD és plazma televíziók lesznek.
A karácsonyi szezon kezdetén az LG Electronics Magyar Kft. fogyasztói kutatás keretében, 200 megkérdezésével vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A 20 és 69 év közötti megkérdezettek fele férfi, fele nő, 90 százalékuk legalább érettségivel rendelkezik, 69 százalékuk pedig fővárosi, vagy valamelyik nagyobb vidéki város lakosa. A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött: 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40 százalékuk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10 százaléka az, aki az utolsó pillanatra hagyja majd a vásárlást.
A válaszadók 14,8 százaléka 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3 százaléka tervez költeni, 20 százalékuk 50 ezer és 100 ezer forint között szándékozik vásárolni. Százezer forintnál többet a válaszadók 25,9 százaléka szán ezen termékkategóriára.
Az LG felmérése szerint az idei karácsony legnépszerűbb elektronikai terméke 19,4 százalékos aránnyal a mobiltelefon lesz, ezt követik a plazma és az LCD televíziók 18,7 százalékkal, majd az egyéb elektronikai kiegészítők, mint például a pen drive, vagy a memória kártya. Az emberek viszonylag nagy arányban vásárolnak még kávéfőzőt és a hajszárítót, illetve asztali DVD lejátszót, a digitális fényképezőgépet, a porszívót, a vasalót és az mp3-as lejátszót. A megkérdezettek nagy része - 10-ből 9 vásárló - készpénzzel vagy bankkártyával szándékozik fizetni az elektronikai készülékekért. A vásárlók 12 százaléka tervez áruhitelt felvenni - a szigorúbb hitelezési feltételek ellenére is.
A szórakoztató elektronikai, háztartási elektronikai és mobilkommunikációs termékeket gyártó LG felmérése szerint a hipermarketekben és nagy elektronikai üzletekben vásárlók 54 százaléka várhatóan 100 ezer forintot vagy ennél kevesebbet költ 2008 karácsonyán elektronikai cikkekre. Százezer forintnál többet a válaszadók 25,9 százaléka szán ezen termékkategóriára. A legnépszerűbb termékek a mobiltelefonok, az LCD és plazma televíziók lesznek.
A karácsonyi szezon kezdetén az LG Electronics Magyar Kft. fogyasztói kutatás keretében, 200 megkérdezésével vizsgálta az elektronikus termékek piacán várható ünnepi vásárlási trendeket. A 20 és 69 év közötti megkérdezettek fele férfi, fele nő, 90 százalékuk legalább érettségivel rendelkezik, 69 százalékuk pedig fővárosi, vagy valamelyik nagyobb vidéki város lakosa. A kutatásból kitűnik, hogy a karácsonyi vásárlási láz az idén korábban kezdődött: 5-ből 2 vásárló már november közepén elkezdte a karácsonyi felkészülést, 40 százalékuk azonban csak december elején-közepén lát neki az ajándékok beszerzésének. A megkérdezetteknek mindössze 10 százaléka az, aki az utolsó pillanatra hagyja majd a vásárlást.
A válaszadók 14,8 százaléka 25 ezer forintnál kevesebbért tervez elektronikai cikkeket vásárolni az ünnepek közeledtével. A 25 ezer és 50 ezer forint közötti értékben a megkérdezettek 19,3 százaléka tervez költeni, 20 százalékuk 50 ezer és 100 ezer forint között szándékozik vásárolni. Százezer forintnál többet a válaszadók 25,9 százaléka szán ezen termékkategóriára.
Az LG felmérése szerint az idei karácsony legnépszerűbb elektronikai terméke 19,4 százalékos aránnyal a mobiltelefon lesz, ezt követik a plazma és az LCD televíziók 18,7 százalékkal, majd az egyéb elektronikai kiegészítők, mint például a pen drive, vagy a memória kártya. Az emberek viszonylag nagy arányban vásárolnak még kávéfőzőt és a hajszárítót, illetve asztali DVD lejátszót, a digitális fényképezőgépet, a porszívót, a vasalót és az mp3-as lejátszót. A megkérdezettek nagy része - 10-ből 9 vásárló - készpénzzel vagy bankkártyával szándékozik fizetni az elektronikai készülékekért. A vásárlók 12 százaléka tervez áruhitelt felvenni - a szigorúbb hitelezési feltételek ellenére is.