Berta Sándor

Új szolgáltatás a Facebooknál

A Connect nevű funkciónak köszönhetően a közösségi portál tagjai a profiljaikkal más oldalakon is regisztrálhatják majd magukat.

A Facebook regisztrált látogatói a saját felhasználó nevükkel és jelszavukkal bejelentkezhetnek majd az adott portálokra és az új szolgáltatás ezenkívül lehetővé teszi azt is, hogy bárki nyomon követhesse ismerősei internetezési szokásait. A Facebook jelezte: a Connect kapcsán különösen nagy gondot fordít az adatvédelmi szabályok betartására, mivel nem szeretné, hogy a felhasználók böngészési szokásait tartalmazó adatcsomagok értékesítése miatt később támadások érjék.

A következő hetekben várhatóan számos honlap integrálja rendszerébe az új funkciót. Azt már most tudni lehet, hogy a partneroldalak között megtalálható lesz a CBS.com, a CNet, a digg, a Twitter, valamint a Vimeo és a Hulu. A Connect egyértelműen a Google és a MySpace által támogatott OpenSocial, illetve az OpenID konkurense lehet. A Facebooknak jelenleg több mint 120 millió tagja van és a vállalat azt szeretné, hogy a dinamikusan növekvő látogatói létszám minél előbb a bevételekben is megmutatkozzon.


A cég azt reméli, hogy a Connect segítségével, illetve a látogatók internetezési szokásait tartalmazó adatcsomagok eladásával közvetett módon növelhetők lesznek a reklámokból befolyó összegek. Az információkat egyébként nem csak a hirdetési ügynökségek, de a partneroldalak is meg fogják kapni, így a személyes profilokban ők is célzott, az illetőt leginkább érdeklő reklámokat helyezhetnek el.

Az adatvédelemre egyébként nem véletlenül helyeznek különösen nagy hangsúlyt. Mark Zuckerbergben, a közösségi portál alapítójában ugyanis alighanem még élénken él a tavaly a Beacon marketingprogram kapcsán kirobbant tiltakozási hullám. Akkor a böngészési szokások engedélyek nélküli kiadása miatt a látogatók egy online petíciót indítottak, amelyet kereken 50 000-en írtak alá. Zuckerberg később kénytelen volt elnézést kérni az emberektől.

A Connect ebből a szempontból teljesen új irányba indul el. A felhasználók már a profiljuk létrehozásakor meghatározhatják, hogy mely adataik kiadásához járulnak hozzá és melyekéhez nem. Ezeket a beállításokat később a partneroldalaknak is figyelembe kell majd venniük. "Biztosak akarunk lenni abban, hogy a tagjaink pontosan tudják, mi történik az adataikkal és ellenőrizhetik is a folyamatot" - szögezte le Zuckerberg.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!