Napi Online
Borulátóak az online kereskedők
A fizetőképes kereslet csökkenése és a vásárlók visszafogottabb költési hajlandósága miatt a csomagküldő cégek és az online-üzletek forgalmában is visszaesés várható - mondta Thurzó György, a Magyar Áruküldők Egyesületének elnöke.
A Magyarországi online-üzletek és csomagküldők forgalmuk kilencven százalékát utánvéttel bonyolítják. Az online fizetéssel szemben még nagyon bizalmatlanok az ügyfelek és a bankok sem túl együttműködőek a kérdésben. Könnyebbséget jelent viszont Thurzó szerint, hogy a fuvarozók közötti verseny és az olajár csökkenése miatt egyelőre nem kell egekig szökő fuvarköltséggel számolni, viszont a Magyar Posta - dominanciáját kihasználva - sokszor a piaci realitásoktól elrugaszkodva emeli árait.
A piac igen differenciált. A kisebb vállalkozások akár két-háromezer forintot is elkérnek a szállításért. A nagyobb szolgáltatóknál ez az összeg ezer forint körüli összeg csomagonként, egyes cégek bizonyos rendelési érték felett elengedik ezt a költséget, de van olyan szolgáltató is, amelyik egyáltalán nem számol fel szállítási költséget. Hasonló különbségek mutatkoznak az ünnepek forgalomra gyakorolt hatásában, mert más a könyveket, a ruhákat vagy az elektronikai termékeket kínáló szolgáltatók reakcióideje. Általánosságban azonban elmondható, hogy a november és a december első két hete a legforgalmasabb időszak - mondta Thurzó.
Az online-kereskedelem éves bevételét a rendkívül sok kis forgalmú cég és a különböző adatszolgáltatási gyakorlat miatt csak találgatni lehet, az elnök becslése szerint jelenleg 30-35 milliárd között mozoghat. A csomagküldő cégek 70-80 milliárd forintos éves forgalmat bonyolítanak.
A Magyarországi online-üzletek és csomagküldők forgalmuk kilencven százalékát utánvéttel bonyolítják. Az online fizetéssel szemben még nagyon bizalmatlanok az ügyfelek és a bankok sem túl együttműködőek a kérdésben. Könnyebbséget jelent viszont Thurzó szerint, hogy a fuvarozók közötti verseny és az olajár csökkenése miatt egyelőre nem kell egekig szökő fuvarköltséggel számolni, viszont a Magyar Posta - dominanciáját kihasználva - sokszor a piaci realitásoktól elrugaszkodva emeli árait.
A piac igen differenciált. A kisebb vállalkozások akár két-háromezer forintot is elkérnek a szállításért. A nagyobb szolgáltatóknál ez az összeg ezer forint körüli összeg csomagonként, egyes cégek bizonyos rendelési érték felett elengedik ezt a költséget, de van olyan szolgáltató is, amelyik egyáltalán nem számol fel szállítási költséget. Hasonló különbségek mutatkoznak az ünnepek forgalomra gyakorolt hatásában, mert más a könyveket, a ruhákat vagy az elektronikai termékeket kínáló szolgáltatók reakcióideje. Általánosságban azonban elmondható, hogy a november és a december első két hete a legforgalmasabb időszak - mondta Thurzó.
Az online-kereskedelem éves bevételét a rendkívül sok kis forgalmú cég és a különböző adatszolgáltatási gyakorlat miatt csak találgatni lehet, az elnök becslése szerint jelenleg 30-35 milliárd között mozoghat. A csomagküldő cégek 70-80 milliárd forintos éves forgalmat bonyolítanak.