Napi Online
Obama SMS-szőnyegbombázással támad
Barack Obama egyik legfontosabb fegyvere az elnökválasztási harcban az SMS-üzenetek küldése.
A fiatalok és a nagyon alacsony jövedelműek tipikus kommunikációs formája a rövid szöveges üzenet, amellyel a demokrata politikus kampánystábja ezeket a választásra kevésbé hajlamos réteget akarja megnyerni és szavazásra késztetni. Az elmúlt 22 hónapban milliónyi üzenettel bombázták a mobiltelefon-tulajdonosokat - ma kiderül, milyen eredménnyel.
Az Obama-kampány egyik legnagyobb kihívása az, hogy a jellemzően maximum 160 karakterrel kommunikáló fiatalok körében milyen sikereket ér el. 2004-ben a 30 évesnél fiatalabbak 45 százaléka járult az urnákhoz, amivel a teljes választó népesség 16 százalékát adták. Ha mind a 44 millió ebbe a korcsoportba tartozó választót meg tudnák nyerni, akkor 25 százalékra emelhetnék részesedésüket a szavazók között.Ugyanakkor a választási névjegyzékbe történő jelentkezéskor kisebb aktivitást mutattak a fiatalok, mint más jellemzően Obama mögött álló rétegek, például a feketék.
Az SMS-szőnyegbomzást vélhetően még az utolsó pillanatban is hatékonyan lehet alkalmazni, mivel ez a legolcsóbb és leghatékonyabb formája a fiatalok, a spanyol ajkúak és a feketék megnyerésének. Egy szöveges üzenettel elért szavazat ára 1,56 dollár, míg egy tájékoztató anyagé 32, amivel 1,2 voks szerezhető.
A demokrata jelölt minden eddiginél erősebben támaszkodott a technológia legújabb kunsztjaira. A YouTube videomegosztó site-on megjelent filmjeit 90 milliószor nézték meg. Közösségi portálján 8 millió önkéntest toborzott, a Facebookon pedig 2 millió támogatót vonultatott fel. Még a republikánusok is elismerik, hogy lenyűgözte őket, milyen erővel használja fel az arizonai szenátor az internetet és más új médiaformákat a kampányában.
A fiatalok és a nagyon alacsony jövedelműek tipikus kommunikációs formája a rövid szöveges üzenet, amellyel a demokrata politikus kampánystábja ezeket a választásra kevésbé hajlamos réteget akarja megnyerni és szavazásra késztetni. Az elmúlt 22 hónapban milliónyi üzenettel bombázták a mobiltelefon-tulajdonosokat - ma kiderül, milyen eredménnyel.
Az Obama-kampány egyik legnagyobb kihívása az, hogy a jellemzően maximum 160 karakterrel kommunikáló fiatalok körében milyen sikereket ér el. 2004-ben a 30 évesnél fiatalabbak 45 százaléka járult az urnákhoz, amivel a teljes választó népesség 16 százalékát adták. Ha mind a 44 millió ebbe a korcsoportba tartozó választót meg tudnák nyerni, akkor 25 százalékra emelhetnék részesedésüket a szavazók között.Ugyanakkor a választási névjegyzékbe történő jelentkezéskor kisebb aktivitást mutattak a fiatalok, mint más jellemzően Obama mögött álló rétegek, például a feketék.
Az SMS-szőnyegbomzást vélhetően még az utolsó pillanatban is hatékonyan lehet alkalmazni, mivel ez a legolcsóbb és leghatékonyabb formája a fiatalok, a spanyol ajkúak és a feketék megnyerésének. Egy szöveges üzenettel elért szavazat ára 1,56 dollár, míg egy tájékoztató anyagé 32, amivel 1,2 voks szerezhető.
A demokrata jelölt minden eddiginél erősebben támaszkodott a technológia legújabb kunsztjaira. A YouTube videomegosztó site-on megjelent filmjeit 90 milliószor nézték meg. Közösségi portálján 8 millió önkéntest toborzott, a Facebookon pedig 2 millió támogatót vonultatott fel. Még a republikánusok is elismerik, hogy lenyűgözte őket, milyen erővel használja fel az arizonai szenátor az internetet és más új médiaformákat a kampányában.