MTI
Toshiba - 9 százalékos részesedés a notebookpiacon
A Toshiba az idén 50-55 ezer hordozható számítógépet ad el a magyar piacon, s ezzel 9 százalékos részesedésre tesz szert, mondta Patonai Szabolcs, a Toshiba magyarországi értékesítési vezetője az MTI-nek.
Hozzátette: tavaly 32-32 ezer notebookot adtak el, s gépeik bruttó átlagára egy év alatt mintegy 5 százalékkal, 150-160 ezer forintra esett. Patonai Szabolcs kifejtette: a piacon ennél nagyobb, mintegy 10 százalékos árcsökkenés volt, ám mivel a Toshiba gépei inkább a felső és prémium kategóriába tartoznak, a márkát nem érintette annyira az áresés, mint másokat.
A japán cég Magyarországon is megkezdte a kisebb, mintegy 100 ezer forintba kerülő, nem teljes értékű, de internetezésre jól használható hordozható számítógépek, az úgynevezett netbookok forgalmazását, amiből az idén, főleg a karácsonyi szezonban mintegy 2 ezret szeretnének eladni.
Hozzátette: tavaly 32-32 ezer notebookot adtak el, s gépeik bruttó átlagára egy év alatt mintegy 5 százalékkal, 150-160 ezer forintra esett. Patonai Szabolcs kifejtette: a piacon ennél nagyobb, mintegy 10 százalékos árcsökkenés volt, ám mivel a Toshiba gépei inkább a felső és prémium kategóriába tartoznak, a márkát nem érintette annyira az áresés, mint másokat.
A japán cég Magyarországon is megkezdte a kisebb, mintegy 100 ezer forintba kerülő, nem teljes értékű, de internetezésre jól használható hordozható számítógépek, az úgynevezett netbookok forgalmazását, amiből az idén, főleg a karácsonyi szezonban mintegy 2 ezret szeretnének eladni.