Berta Sándor
Logót kaphatnak az RFID-s termékek
Németországban két pályázatot is kiírtak a rádiótechnikás azonosító (RFID) rendszerek logójára. Az RFID Információs Fórum "Adj az RFID-nek arcot!" címmel hirdette meg pályázatát, míg a FoeBuD nevű civil szervezet az RFID veszélyeire figyelmeztető jelölést keresett.
A két versenyt azután hirdették meg, hogy ismertté vált: logót keres az RFID-termékek számára az Európai Bizottság. Az RFID Információs Fórum pályázatát a brémai Andreas Weigand, míg a FoeBuD kiírását a hamburgi Johannes Steil nyerte meg. Mindkét logó azzal nyert, hogy egyszerűen hívják fel a figyelmet a rádiótechnikás azonosítás legfontosabb tulajdonságára, a vezetéknélküli adattovábbításra. Mindkét jelölés korszerűnek mondható, segítségükkel bárki azonnal láthatja, hogy egy adott termékben van RFID-chip. Vagyis a két logó az alapvető és legfontosabb funkcióját teljesíti.
Az első ábrán szerepel az RFID rövidítés, míg a másodikon a sárga szín, a sugárzás szimbolizálása, valamint a vonalkódra való utalás egyértelműen felkeltheti az emberek figyelmét. Michael ten Hompel, az RFID Információs Fórum elnökségének vezetője hangsúlyozta, hogy egy jól megtervezett RFID-logó segíthet az emberek bizalmának elnyerésében. Georg Bröhl, a német gazdasági minisztérium információs társadalmi részlegének vezetője szerint mindenképpen jó dolog a két kezdeményezés és a gazdaság is megértette, hogy a felhasználók beleegyezése nélkül nem valósulhat meg az RFID-rendszerek bevezetése.
A FoeBuD célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a technológiában rejlő lehetséges veszélyekre és a szervezet munkatársai nagyon örültek a kedvező brüsszeli fogadtatásnak.
Gérald Santucci, az Európai Bizottság Networked Enterprise & RFID részlegének vezetője ugyanis arról tájékoztatta a német szervezeteket, hogy a logóik elnyerték a testület tagjainak tetszését. Santucci közölte, hogy a FoeBuD kezdeményezése azért is példaértékű, mert a segítségével megvalósulhat a fogyasztók eddiginél jobb tájékoztatása.
A szervezet képviselőit Santucci egyúttal meghívták az RFID-logók kiválasztására összehívott hivatalos európai uniós tanácskozásra.
A két versenyt azután hirdették meg, hogy ismertté vált: logót keres az RFID-termékek számára az Európai Bizottság. Az RFID Információs Fórum pályázatát a brémai Andreas Weigand, míg a FoeBuD kiírását a hamburgi Johannes Steil nyerte meg. Mindkét logó azzal nyert, hogy egyszerűen hívják fel a figyelmet a rádiótechnikás azonosítás legfontosabb tulajdonságára, a vezetéknélküli adattovábbításra. Mindkét jelölés korszerűnek mondható, segítségükkel bárki azonnal láthatja, hogy egy adott termékben van RFID-chip. Vagyis a két logó az alapvető és legfontosabb funkcióját teljesíti.
Az első ábrán szerepel az RFID rövidítés, míg a másodikon a sárga szín, a sugárzás szimbolizálása, valamint a vonalkódra való utalás egyértelműen felkeltheti az emberek figyelmét. Michael ten Hompel, az RFID Információs Fórum elnökségének vezetője hangsúlyozta, hogy egy jól megtervezett RFID-logó segíthet az emberek bizalmának elnyerésében. Georg Bröhl, a német gazdasági minisztérium információs társadalmi részlegének vezetője szerint mindenképpen jó dolog a két kezdeményezés és a gazdaság is megértette, hogy a felhasználók beleegyezése nélkül nem valósulhat meg az RFID-rendszerek bevezetése.
A FoeBuD célja az volt, hogy felhívja a figyelmet a technológiában rejlő lehetséges veszélyekre és a szervezet munkatársai nagyon örültek a kedvező brüsszeli fogadtatásnak.
Gérald Santucci, az Európai Bizottság Networked Enterprise & RFID részlegének vezetője ugyanis arról tájékoztatta a német szervezeteket, hogy a logóik elnyerték a testület tagjainak tetszését. Santucci közölte, hogy a FoeBuD kezdeményezése azért is példaértékű, mert a segítségével megvalósulhat a fogyasztók eddiginél jobb tájékoztatása.
A szervezet képviselőit Santucci egyúttal meghívták az RFID-logók kiválasztására összehívott hivatalos európai uniós tanácskozásra.