Berta Sándor
Hatásosak a brit zeneipar figyelmeztető levelei
A brit tanulmány készítői megállapították, hogy sok ember még mindig fél a zeneipari szervezetektől érkező elektronikus felszólításoktól.
Egy felmérés szerint kifizetődőek lehetnek az emberek félelmére építő kampányok. Az Entertainment Media Research munkatársai összesen 1608, 15 évesnél idősebb brit állampolgárt kérdeztek meg. 70 százalékuk azt válaszolta, hogy ha felszólítót vagy figyelmeztető levelet kapnának, akkor a jövőben távol tartanák magukat az illegálisan másolt tartalmaktól. A megkérdezettek közel egyharmada, 520-an ismerték el, hogy rendszeresen használják a fájlcserélő hálózatokat.
A Brit Zeneipari Szövetség (BPI) a legnagyobb internetszolgáltatókkal közösen már júniusban elindította átfogó kampányát a fájlcserélők ellen. A Virgin Media brit internetszolgáltató július elején postázta az első 800 felszólítást, amelyek hangvétele udvarias volt és csupán kérték az ügyfeleket, hogy tegyenek lépéseket annak érdekében, hogy a jogsértések többé ne fordulhassanak elő. Igaz kilátásba helyezték, hogy ellenkező esetben jogi útra terelik az ügyet.
A BPI a "három dobásod van" elven működő rendszer bevezetését szorgalmazza. E szerint a harmadik figyelmeztetés után az internetszolgáltatónak kötelező lenne felmondani az előfizetői szerződést.
A Brit Zeneipari Szövetség (BPI) a legnagyobb internetszolgáltatókkal közösen már júniusban elindította átfogó kampányát a fájlcserélők ellen. A Virgin Media brit internetszolgáltató július elején postázta az első 800 felszólítást, amelyek hangvétele udvarias volt és csupán kérték az ügyfeleket, hogy tegyenek lépéseket annak érdekében, hogy a jogsértések többé ne fordulhassanak elő. Igaz kilátásba helyezték, hogy ellenkező esetben jogi útra terelik az ügyet.
A BPI a "három dobásod van" elven működő rendszer bevezetését szorgalmazza. E szerint a harmadik figyelmeztetés után az internetszolgáltatónak kötelező lenne felmondani az előfizetői szerződést.