SG.hu
A UPC visszafizeti a papíralapú számlázás díját
2008 júliusában a FEOSZ eljárást indított a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóságnál, mivel az UPC Magyarország Kft. arról tájékoztatta levélben azokat az előfizetőit, akik papíralapú számlákon és nem elektronikusan fizetnek, hogy 2008. július 11-től havonta többletköltségként 96 Ft-ot kell fizetniük, amennyiben nem térnek át az elektronikus díjfizetésre.
A Szövetség szerint a számla kiállítása a szolgáltatás elválaszthatatlan része, amelyért külön költséget nem lehet felszámítani a fogyasztóknak. Emellett ez a - Szövetség álláspontja szerint - tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat hátrányosan megkülönböztette a papír alapú számlázási rendszert választókat az elektronikus számlázási rendszer mellett döntő fogyasztókkal szemben.
Az UPC Magyarország Kft. a napokban arról tájékoztatta a Szövetséget, hogy 2008. augusztus 1-jei hatállyal visszavonta a papíralapú számladíj bevezetését előíró rendelkezését, és azt valamennyi szolgáltatásának Általános Szerződési Feltételeiből is törölte. Mindemellett a fogyasztók által befizetett papír alapú számladíjat az összes előfizető számára a soron következő számlán külön kérés nélkül, automatikusan jóváírja.
Mivel az UPC Magyarország Kft. a papíralapú számladíjra vonatkozó előírásait rövid időn belül visszavonta és megoldást talált arra, hogy a fogyasztók automatikusan visszakapják az így befizetett összeget, a Szövetség reméli, hogy ez példaértékű lesz a hasonló gyakorlatot folytató szervezetek számára.
A Szövetség szerint a számla kiállítása a szolgáltatás elválaszthatatlan része, amelyért külön költséget nem lehet felszámítani a fogyasztóknak. Emellett ez a - Szövetség álláspontja szerint - tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat hátrányosan megkülönböztette a papír alapú számlázási rendszert választókat az elektronikus számlázási rendszer mellett döntő fogyasztókkal szemben.
Az UPC Magyarország Kft. a napokban arról tájékoztatta a Szövetséget, hogy 2008. augusztus 1-jei hatállyal visszavonta a papíralapú számladíj bevezetését előíró rendelkezését, és azt valamennyi szolgáltatásának Általános Szerződési Feltételeiből is törölte. Mindemellett a fogyasztók által befizetett papír alapú számladíjat az összes előfizető számára a soron következő számlán külön kérés nélkül, automatikusan jóváírja.
Mivel az UPC Magyarország Kft. a papíralapú számladíjra vonatkozó előírásait rövid időn belül visszavonta és megoldást talált arra, hogy a fogyasztók automatikusan visszakapják az így befizetett összeget, a Szövetség reméli, hogy ez példaértékű lesz a hasonló gyakorlatot folytató szervezetek számára.