SG.hu
9 százalékkal nőtt a Telenor profitja
Norvégia vezető távközlési vállalata, a Telenor - 2002 óta a magyar Pannon százszázalékos tulajdonosa - szerdán 3,536 milliárd norvég koronás adózott eredményt jelentett a második negyedévről, 9 százalékkal többet a tavalyi második negyedévi 3,253 milliárdnál, de elmaradva az elemzői előrejelzések 3,67 milliárd koronás átlagától.
A profitot a futball világbajnoksághoz kapcsolódó médiajogok vásárlása fékezte, de ismét segítette, hogy elszámolták az ukrán Kyivstar eredményeit. Az első negyedévet is az segítette meg, hogy a Kyivstart újra bevették a csoportmérlegbe, habár csak társult cégként - nem auditált számokkal -, és nem leányvállalatként. A vezető ukrán mobilszolgáltatóban, a Kyivstarban a Telenornak többsége van, de korábban az orosz Alfa Group társtulajdonossal kialakult nézeteltérések miatt az ukrán mobilszolgáltatót egy ideig külön számolták el. Ha a Kiyvstar a tavalyi második negyedben is szerepelt volna a csoportmérlegben, akkor viszont 8,5 százalékos csökkenést kellett volna most elszámolni az adózott eredményben az egy évvel korábbi 3,863 milliárd koronához képest.
A Telenor üzemi eredménye, 5,573 milliárd norvég korona csoportszinten, 3 százalékkal több a tavalyi második negyedévi 5,411 milliárdnál. A bevétel, 27,178 milliárd norvég korona, 3,4 százalékkal több az egy évvel korábbi 26,285 milliárdnál. Világszerte 6 millió új mobil ügyfelet szereztek, ezzel a teljes ügyfélkör 153 millióra bővült az év végi 143 millióról. A vezetékes üzletágban Norvégiában 13 százalékkal, Svédországban 11,5 százalékkal csökkent, Dániában 67,5 százalékkal nőtt a bevétel, a Tele2 dániai részlegének tavalyi megvásárlása miatt. A dán Tele2 tavaly júliusban került a csoportmérlegbe.
Az ázsiai piacokon folytatódó inflációs nyomás miatt a Telenor rontotta éves bevételi előrejelzését, 3 százalékos növekedésre, az első negyedév végén jósolt 5 százalékos többletről.
A Pannon üzemi eredménye, norvég koronában számolva, a második negyedévben 441 millió volt, 4,5 százalékkal több a tavalyi második negyedévi 422 millió koronánál, a Telenor szerdán megjelent beszámolója szerint. A Pannon bevétele, 1,057 milliárd norvég korona, 4 százalékkal meghaladta a tavalyi második negyedévi 1,016 milliárdot. Forintban számolva még csökkent a bevétel, 2 százalékkal, az összekapcsolási díjak tavaly februári és idén januári csökkentése, továbbá a barangolási díjak tavaly szeptemberi csökkentése miatt. Ezt részben ellensúlyozta a tovább növekvő ügyfélszám: a második negyedévben 14 ezer ügyfelet szerzett a Pannon, de piaci részaránya enyhén csökkent, 33 százalékra. Az egy ügyfélre jutó bevétel azonban havi 138 koronára csökkent az egy évvel korábbi 150koronához képest, ez tavaly évi átlagban 148 korona volt, a Telenor beszámolója szerint. Forintban számolva 6 százalékkal csökkent az egy ügyfélre jutó bevétel.
Az első negyedévben a Pannon üzemi eredménye, norvég koronában számolva, 416 millió volt, 3,7 százalékkal több a tavalyi első negyedévi 401 millió koronánál. A bevétel, 1,38 milliárd norvég korona, 8,2 százalékkal elmaradt a tavalyi első negyedévi 1,503 milliárdtól, a szabályozási környezet miatt kényszerű díjcsökkentések miatt. Az első negyedévben 24 ezer ügyfelet szerzett a Pannon, kissé növelve piaci részarányát, 34 százalékra. Az egy ügyfélre jutó bevétel 128 koronára csökkent az egy évvel korábbi 148 koronához képest.
A profitot a futball világbajnoksághoz kapcsolódó médiajogok vásárlása fékezte, de ismét segítette, hogy elszámolták az ukrán Kyivstar eredményeit. Az első negyedévet is az segítette meg, hogy a Kyivstart újra bevették a csoportmérlegbe, habár csak társult cégként - nem auditált számokkal -, és nem leányvállalatként. A vezető ukrán mobilszolgáltatóban, a Kyivstarban a Telenornak többsége van, de korábban az orosz Alfa Group társtulajdonossal kialakult nézeteltérések miatt az ukrán mobilszolgáltatót egy ideig külön számolták el. Ha a Kiyvstar a tavalyi második negyedben is szerepelt volna a csoportmérlegben, akkor viszont 8,5 százalékos csökkenést kellett volna most elszámolni az adózott eredményben az egy évvel korábbi 3,863 milliárd koronához képest.
A Telenor üzemi eredménye, 5,573 milliárd norvég korona csoportszinten, 3 százalékkal több a tavalyi második negyedévi 5,411 milliárdnál. A bevétel, 27,178 milliárd norvég korona, 3,4 százalékkal több az egy évvel korábbi 26,285 milliárdnál. Világszerte 6 millió új mobil ügyfelet szereztek, ezzel a teljes ügyfélkör 153 millióra bővült az év végi 143 millióról. A vezetékes üzletágban Norvégiában 13 százalékkal, Svédországban 11,5 százalékkal csökkent, Dániában 67,5 százalékkal nőtt a bevétel, a Tele2 dániai részlegének tavalyi megvásárlása miatt. A dán Tele2 tavaly júliusban került a csoportmérlegbe.
Az ázsiai piacokon folytatódó inflációs nyomás miatt a Telenor rontotta éves bevételi előrejelzését, 3 százalékos növekedésre, az első negyedév végén jósolt 5 százalékos többletről.
A Pannon üzemi eredménye, norvég koronában számolva, a második negyedévben 441 millió volt, 4,5 százalékkal több a tavalyi második negyedévi 422 millió koronánál, a Telenor szerdán megjelent beszámolója szerint. A Pannon bevétele, 1,057 milliárd norvég korona, 4 százalékkal meghaladta a tavalyi második negyedévi 1,016 milliárdot. Forintban számolva még csökkent a bevétel, 2 százalékkal, az összekapcsolási díjak tavaly februári és idén januári csökkentése, továbbá a barangolási díjak tavaly szeptemberi csökkentése miatt. Ezt részben ellensúlyozta a tovább növekvő ügyfélszám: a második negyedévben 14 ezer ügyfelet szerzett a Pannon, de piaci részaránya enyhén csökkent, 33 százalékra. Az egy ügyfélre jutó bevétel azonban havi 138 koronára csökkent az egy évvel korábbi 150koronához képest, ez tavaly évi átlagban 148 korona volt, a Telenor beszámolója szerint. Forintban számolva 6 százalékkal csökkent az egy ügyfélre jutó bevétel.
Az első negyedévben a Pannon üzemi eredménye, norvég koronában számolva, 416 millió volt, 3,7 százalékkal több a tavalyi első negyedévi 401 millió koronánál. A bevétel, 1,38 milliárd norvég korona, 8,2 százalékkal elmaradt a tavalyi első negyedévi 1,503 milliárdtól, a szabályozási környezet miatt kényszerű díjcsökkentések miatt. Az első negyedévben 24 ezer ügyfelet szerzett a Pannon, kissé növelve piaci részarányát, 34 százalékra. Az egy ügyfélre jutó bevétel 128 koronára csökkent az egy évvel korábbi 148 koronához képest.