Napi Online
Nagy örömöt okozott a Nokia
A vártnál jobb gyorsjelentéssel rukkolt elő a világ legnagyobb mobiltelefon-gyártója. A cég részvényeinek árfolyama több mint 9 százalékkal ugrott meg.
Több mint 9 százalékkal ugrott meg a Nokia-részvények árfolyama a helsinki börzén azt követően, hogy a társaság bejelentette: a második negyedévben a 4 százalékkal 13,2 milliárd euróra gyarapodó bevétel mellett részvényenként 37 cent eredményt ért el. A piac 12,8 milliárd euróra és 36 centre számított. A nettó profit 61 százalékkal 1,1 milliárd euróra, részvényenként 29 centre esett - ennek magyarázata, hogy a tavalyi bázist egy egyszeri tétel dobta meg.
A befektetők elsősorban annak örültek, hogy a globális gazdasági problémák mégsem hagytak nyomot a mobilpiaci keresleten, mivel a Sony Ericsson júniusban közzétett profitfigyelmeztetése sokakban aggodalmakat keltett. A részvények erősödése rá is fért a világ legnagyobb mobilkészülék-gyártójára, mivel a cég papírjai idén eddig 41 százalékot gyengültek a makrogazdasági környezet alakulása miatti félelmek nyomán, miközben a Dow Jones 22 részvényből álló technológiai indexe csak 29 százalékkal.
"A Nokia világpiaci részesedése a második negyedévben kismértékben emelkedett, és elérte a 40 százalékot" - hangsúlyozta Olli-Pekka Kallasvuo vezérigazgató, aki megerősítette a korábbi prognózist, hogy az ágazat idén legalább tíz százalékkal több készüléket fog eladni. A Nokia-mobilok átlagára az előző havi 79-ről 74 euróra esett, miután a cég elsősorban a feltörekvő piacokon aratott. A csökkenés mintegy 40 százaléka a devizaárfolyam-változások számlájára írható, hiszen a bevétel fele dollárban vagy az amerika devizához kötött pénzekben folyik be. A cég globális piacrészesedése 40 százalékra nőtt a negyedév folyamán - közölte a társaság vezérigazgatója, aki szerint az iparági eladások legalább 10 százalékkal bővülhetnek az idén.
A cég a negyedév során 122 millió készüléket értékesített, 21 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Az európai eladások - Oroszországgal együtt - 27,1 millió darabon stagnáltak, míg Kínában 11 százalékkal több, 17,6 millió telefon kelt el, az Ázsia-Csendes-óceán térségben pedig 42 százalékkal 36,4 millió darabra ugrott az értékesítés, elsősorban az indiai keresletnek köszönhetően. (Indiában a legjobban sikerült hónap június volt, a mobilosok tábora ugyanis egyetlen hónap alatt hétmillió fővel nőtt.) Az észak-amerikai eladások közel 10 százalékkal nőttek.
Több mint 9 százalékkal ugrott meg a Nokia-részvények árfolyama a helsinki börzén azt követően, hogy a társaság bejelentette: a második negyedévben a 4 százalékkal 13,2 milliárd euróra gyarapodó bevétel mellett részvényenként 37 cent eredményt ért el. A piac 12,8 milliárd euróra és 36 centre számított. A nettó profit 61 százalékkal 1,1 milliárd euróra, részvényenként 29 centre esett - ennek magyarázata, hogy a tavalyi bázist egy egyszeri tétel dobta meg.
A befektetők elsősorban annak örültek, hogy a globális gazdasági problémák mégsem hagytak nyomot a mobilpiaci keresleten, mivel a Sony Ericsson júniusban közzétett profitfigyelmeztetése sokakban aggodalmakat keltett. A részvények erősödése rá is fért a világ legnagyobb mobilkészülék-gyártójára, mivel a cég papírjai idén eddig 41 százalékot gyengültek a makrogazdasági környezet alakulása miatti félelmek nyomán, miközben a Dow Jones 22 részvényből álló technológiai indexe csak 29 százalékkal.
"A Nokia világpiaci részesedése a második negyedévben kismértékben emelkedett, és elérte a 40 százalékot" - hangsúlyozta Olli-Pekka Kallasvuo vezérigazgató, aki megerősítette a korábbi prognózist, hogy az ágazat idén legalább tíz százalékkal több készüléket fog eladni. A Nokia-mobilok átlagára az előző havi 79-ről 74 euróra esett, miután a cég elsősorban a feltörekvő piacokon aratott. A csökkenés mintegy 40 százaléka a devizaárfolyam-változások számlájára írható, hiszen a bevétel fele dollárban vagy az amerika devizához kötött pénzekben folyik be. A cég globális piacrészesedése 40 százalékra nőtt a negyedév folyamán - közölte a társaság vezérigazgatója, aki szerint az iparági eladások legalább 10 százalékkal bővülhetnek az idén.
A cég a negyedév során 122 millió készüléket értékesített, 21 százalékkal többet, mint egy évvel azelőtt. Az európai eladások - Oroszországgal együtt - 27,1 millió darabon stagnáltak, míg Kínában 11 százalékkal több, 17,6 millió telefon kelt el, az Ázsia-Csendes-óceán térségben pedig 42 százalékkal 36,4 millió darabra ugrott az értékesítés, elsősorban az indiai keresletnek köszönhetően. (Indiában a legjobban sikerült hónap június volt, a mobilosok tábora ugyanis egyetlen hónap alatt hétmillió fővel nőtt.) Az észak-amerikai eladások közel 10 százalékkal nőttek.