Napi Online
Megéri drágább laptopot venni
Az Intel a várakozásoknál jobb negyedéves gyorsjelentést tett közzé, de ezen belül a bruttó profitráta nem úgy alakult, ahogy azt a cégvezetés ígérte.
Az 55,4 százalékos kulcs csak kicsivel marad el ugyan az 56 százalékos ígérettől, ám milliárdos nagyságrendű forgalomnál a kis különbség is nagy pénzt húzhat ki a befektetők zsebéből. A társaság marketingcsapata azzal indokolja az elmaradást, hogy a fogyasztók a vártnál gyorsabb ütemben dobják ki asztali PC-iket és térnek át laptopokra. Az utóbbiakon nem tudnak olyan árrést elérni, mint az előbbieken, mert ezek vevői a vállalatoknál sokkal árérzékenyebb egyéni fogyasztók, ráadásul a vevők közül sok a feltörekvő országokban él, ahol az alacsonyabb ár fontosabb, mint a termékek jó minősége.
A chipfejlesztők problémája az, hogy költségeik 99 százalékát a tervezés és a kifinomult gyártási folyamat teszi ki, azaz tehát nem tudnak például spórolni a nyersanyagköltségeken. Ez azt jelenti, hogy az első chip legyártásának árát kell leszorítani, mert az azt követő 100 millió darabon már nemigen lehet spórolni. Ezért fejlesztette ki a cég az Atom fantázianevű mikroprocesszort. Ez ugyan nem elég ahhoz, hogy kiváló minőségű képszerkesztő és videolejátszó programok fussanak a vele felszerelt gépeken, viszont viszonylag olcsó. Így beépíthető a kispénzű vevőknek szánt gépekbe, akik remélhetően rákapnak az internetezésre és később drágább laptopot vesznek. Olyan ez, amikor egy autógyár olcsó kisautójával csalogatja be a vevőt, remélve, hogy később megveszi a nagyobb járgányt is.
Az Atommal felszerelt gépektől a Centrino 2-vel ellátottakhoz vezet az út. A Centrino 2 szállítása csak most kezd felfutni, ezért bízik az Intel vezetése abban, hogy a harmadik negyedévben jó eredményekről számolhat majd be.
Az 55,4 százalékos kulcs csak kicsivel marad el ugyan az 56 százalékos ígérettől, ám milliárdos nagyságrendű forgalomnál a kis különbség is nagy pénzt húzhat ki a befektetők zsebéből. A társaság marketingcsapata azzal indokolja az elmaradást, hogy a fogyasztók a vártnál gyorsabb ütemben dobják ki asztali PC-iket és térnek át laptopokra. Az utóbbiakon nem tudnak olyan árrést elérni, mint az előbbieken, mert ezek vevői a vállalatoknál sokkal árérzékenyebb egyéni fogyasztók, ráadásul a vevők közül sok a feltörekvő országokban él, ahol az alacsonyabb ár fontosabb, mint a termékek jó minősége.
A chipfejlesztők problémája az, hogy költségeik 99 százalékát a tervezés és a kifinomult gyártási folyamat teszi ki, azaz tehát nem tudnak például spórolni a nyersanyagköltségeken. Ez azt jelenti, hogy az első chip legyártásának árát kell leszorítani, mert az azt követő 100 millió darabon már nemigen lehet spórolni. Ezért fejlesztette ki a cég az Atom fantázianevű mikroprocesszort. Ez ugyan nem elég ahhoz, hogy kiváló minőségű képszerkesztő és videolejátszó programok fussanak a vele felszerelt gépeken, viszont viszonylag olcsó. Így beépíthető a kispénzű vevőknek szánt gépekbe, akik remélhetően rákapnak az internetezésre és később drágább laptopot vesznek. Olyan ez, amikor egy autógyár olcsó kisautójával csalogatja be a vevőt, remélve, hogy később megveszi a nagyobb járgányt is.
Az Atommal felszerelt gépektől a Centrino 2-vel ellátottakhoz vezet az út. A Centrino 2 szállítása csak most kezd felfutni, ezért bízik az Intel vezetése abban, hogy a harmadik negyedévben jó eredményekről számolhat majd be.