SG.hu
Az internetes vásárlás előretörését jósölják a kereskedők
A Visa Europe megbízásából készített tanulmány második részéből megállapítható, hogy jelentős változások mennek végbe az európai kiskereskedelmi horizonton.
Az európai kiskereskedők - akiket arra kértek, hogy jósolják meg az iparágban 2012-15-re várható változásokat -, úgy vélekedtek, hogy egyes kulcsfontosságú területek, többek között a társadalmi felelősségvállalás, a fizetési technológia és a vásárlói magatartás, drámai hatással lesznek üzleteikre és a kereskedelem alakulásának egészére.
A megállapítások a "Jövő Üzlete 2012-2015" elnevezésű tanulmány eredményein alapulnak, amelyet a Visa Europe megbízásából készített a nottinghami Kereskedelmi Kutatóközpont. A tanulmány során 300 nagy és közepes méretű kereskedés képviselőjét keresték meg hét európai országban (Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában, Svédországban és az Egyesült Királyságban), és arra kérték őket, hogy jósolják meg a kereskedelmi szektorban 2012-15-re várható jelentős változásokat.
A válaszadó európai kiskereskedők előrejelzéseikben kiemelték, hogy szerintük 2012-15-re a teljes bevételük 19 százalékát az internetes eladások teszik ki; hangsúlyeltolódás figyelhető majd meg a nagyobb alapterületű üzletek felé, ahol kevesebb személyzet szolgál majd ki; s ahol az elektronikus fizetés és az új technológiák egyre elterjedtebbek lesznek. Emellett számos, a társadalomilag felelős kereskedelmi gyakorlat - úgy mint a csomagolóanyag, a hulladék és a szén-dioxid kibocsátás mennyiségének csökkentése - egyre nagyobb jelentőséggel bír majd, mivel ezek hatására növelhető a vásárlási hajlandóság, valamint javul a kereskedők és a vásárlók közötti kommunikáció.
Kevin Smith, a Visa Europe alelnöke a következőt nyilatkozta a jelentés kapcsán: "A tanulmány rámutat arra, hogy a "Jövő üzletében" számos technológiát alkalmaznak majd, amelyek nemcsak kényelmesebbé teszik a vásárlást, de a kiskereskedők számára is nagyobb üzleti sikert és differenciálást eredményeznek. A Visa Europe a minél gyorsabb és biztonságosabb fizetési módokban látja az előrelépés zálogát, amelyek eredményeként a kiskereskedők a legnagyobb haszonra tehetnek szert, és újabb eladást generálhatnak."
A kereskedők csaknem 70 százaléka úgy véli, hogy 2012-15-re a weboldaluk alkalmas lesz tranzakciók végrehajtására. A német kereskedők 82 százaléka gondolkozik így. A hét országban megkérdezett kereskedők 22 százaléka úgy gondolja, hogy 2012-15-re valamilyen formában bevezetik az automatizált termékazonosítást, amellyel egyszerűbbé és gyorsabbá válik a fizetés. Norvégia (25%) és az Egyesült Királyság (22%) a legelhivatottabb ezen a téren. Az elektronikus fizetési technológiák és más fejlett fizetési technológiák alkalmazása szükségszerű lesz az üzletekben a válaszadók 50 százaléka szerint.
A fizetési technológiák kiválasztása nagyban függött az üzlet jellegétől. Ugyanakkor, a válaszadók 35 százaléka úgy gondolja, hogy üzletükben többfunkciós fizetési kártyákat is lehet majd használni (hitel, betéti és hűségkártyát). Szorosan ezután, a válaszadók 33 százaléka gondolja azt, hogy mobil telefonnal is lehet majd fizetni az üzletében. A kereskedők 41 százaléka a honlapján keresztül vagy az eladáshelyi technológia segítségével támogatja majd a családokat abban, hogy minél egészségesebben étkezzenek.
Az európai kiskereskedők - akiket arra kértek, hogy jósolják meg az iparágban 2012-15-re várható változásokat -, úgy vélekedtek, hogy egyes kulcsfontosságú területek, többek között a társadalmi felelősségvállalás, a fizetési technológia és a vásárlói magatartás, drámai hatással lesznek üzleteikre és a kereskedelem alakulásának egészére.
A megállapítások a "Jövő Üzlete 2012-2015" elnevezésű tanulmány eredményein alapulnak, amelyet a Visa Europe megbízásából készített a nottinghami Kereskedelmi Kutatóközpont. A tanulmány során 300 nagy és közepes méretű kereskedés képviselőjét keresték meg hét európai országban (Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Hollandiában, Norvégiában, Svédországban és az Egyesült Királyságban), és arra kérték őket, hogy jósolják meg a kereskedelmi szektorban 2012-15-re várható jelentős változásokat.
A válaszadó európai kiskereskedők előrejelzéseikben kiemelték, hogy szerintük 2012-15-re a teljes bevételük 19 százalékát az internetes eladások teszik ki; hangsúlyeltolódás figyelhető majd meg a nagyobb alapterületű üzletek felé, ahol kevesebb személyzet szolgál majd ki; s ahol az elektronikus fizetés és az új technológiák egyre elterjedtebbek lesznek. Emellett számos, a társadalomilag felelős kereskedelmi gyakorlat - úgy mint a csomagolóanyag, a hulladék és a szén-dioxid kibocsátás mennyiségének csökkentése - egyre nagyobb jelentőséggel bír majd, mivel ezek hatására növelhető a vásárlási hajlandóság, valamint javul a kereskedők és a vásárlók közötti kommunikáció.
Kevin Smith, a Visa Europe alelnöke a következőt nyilatkozta a jelentés kapcsán: "A tanulmány rámutat arra, hogy a "Jövő üzletében" számos technológiát alkalmaznak majd, amelyek nemcsak kényelmesebbé teszik a vásárlást, de a kiskereskedők számára is nagyobb üzleti sikert és differenciálást eredményeznek. A Visa Europe a minél gyorsabb és biztonságosabb fizetési módokban látja az előrelépés zálogát, amelyek eredményeként a kiskereskedők a legnagyobb haszonra tehetnek szert, és újabb eladást generálhatnak."
A kereskedők csaknem 70 százaléka úgy véli, hogy 2012-15-re a weboldaluk alkalmas lesz tranzakciók végrehajtására. A német kereskedők 82 százaléka gondolkozik így. A hét országban megkérdezett kereskedők 22 százaléka úgy gondolja, hogy 2012-15-re valamilyen formában bevezetik az automatizált termékazonosítást, amellyel egyszerűbbé és gyorsabbá válik a fizetés. Norvégia (25%) és az Egyesült Királyság (22%) a legelhivatottabb ezen a téren. Az elektronikus fizetési technológiák és más fejlett fizetési technológiák alkalmazása szükségszerű lesz az üzletekben a válaszadók 50 százaléka szerint.
A fizetési technológiák kiválasztása nagyban függött az üzlet jellegétől. Ugyanakkor, a válaszadók 35 százaléka úgy gondolja, hogy üzletükben többfunkciós fizetési kártyákat is lehet majd használni (hitel, betéti és hűségkártyát). Szorosan ezután, a válaszadók 33 százaléka gondolja azt, hogy mobil telefonnal is lehet majd fizetni az üzletében. A kereskedők 41 százaléka a honlapján keresztül vagy az eladáshelyi technológia segítségével támogatja majd a családokat abban, hogy minél egészségesebben étkezzenek.