Napi Online

Felvásárlási célponttá válhat a Sony

Szakértők szerint felvásárlási célponttá válhat a Sony Corporation, ha kudarcba fulladnak a múlt hét végén ismertetett fejlesztési tervei.

A japán társaság 2011-ig 1800 milliárd jent (16,8 milliárd dollár) kíván fordítani üzletágai fejlesztésére: egyebek között termékei 90 százalékát képessé kívánja tenni valamilyen internetes szolgáltatás - zene- és videofilm-letöltés, videojátékok megosztása - igénybevételére, emellett a költségek csökkentésével törekszik nyereségessé tenni az lcd-tévék gyártását. A vállalat az időszak végére első szeretne lenni a lapos tévék gyártása terén, és megduplázná a nagy feltörekvő országokban - Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában - elért árbevételét.

A részvényeseket azonban nem nyugtatták meg a tervek - pénteken több mint négy százalékot estek a Sony részvényei -, miután nem tartalmazza olyan termékek fejlesztését, amilyenekkel a konkurensek nem rendelkeznek, s ezért elsöprő sikert arathatnának a vásárlók körében. A vállalat, amely megalkotta a walkmant, messze lemaradt az Apple mögött a hordozható internetes zenelejátszók értékesítésében, és a PlayStation 3 játékkonzol sem tudta megismételni elődei sikerét - versenytársa, a Nintendo Wii videojáték-konzolja kelendőbbnek bizonyult.

A játékkonzolok és a lapos tévék gyártásának veszteségei tavaly elnyelték a digitális kamerák eladásával elért nyereséget. Kifogásolják a szakértők azt is, hogy a Sony csak azt vállalta, hogy a jelenlegi 5,8 százalékról tízre emeli a tőkearányos megtérülést (ROE). Ez nem elég ütős összevetve azzal, hogy például a Samsung Electronics 14, a Philips Electronics pedig 23 százalékos ROE-val rendelkezik. Egyesek szerint a tízszázalékos cél olyan belső válságra utal, aminek a vége a Sony felvásárlása lehet.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #5
    "és a PlayStation 3 játékkonzol sem tudta megismételni elődei sikerét"

    Ez így nem teljesen igaz: a PS2 eladásai is hasonlóan alakultak, mint a PS3. Jópár év kellett ahhoz, hogy mostanra össz-eladásokban vezető legyen a PS2. Ha a PS3 eladásai töretlenek lesznek, megismételheti az elődje által elért eredményt. És a PS2 pályafutása (ami még véget sem ért) alatt is voltak időlegesen sikeresebb kisebb konzol-féleségek. Szóval meglátjuk, meddig lesz ilyen sikeres a Wii.
  • dez #4
    A Lenovo csak a PC gyártó részleget vette meg.
  • JL666 #3
    de a lenovo csak ideig-óráig használ6ja az ibm logót, nem?
  • Balea #2
    Nem feltétlenül a válalat nagysága, ami vonzó lehet egy felvásárló számára, hanem maga a márkanév. Mindenhol ismerik a vlágon, nem kell különösebben az elfogadottságra költeni, ideális alanya lehet valami kínai cégnek (lásd IBM->Lenovo)...
  • kukacS3K #1
    mostmár csak a kérdés hogy ki vásárol fel egy ekkora vállalatot:D?