Napi Online
Felvásárlási célponttá válhat a Sony
Szakértők szerint felvásárlási célponttá válhat a Sony Corporation, ha kudarcba fulladnak a múlt hét végén ismertetett fejlesztési tervei.
A japán társaság 2011-ig 1800 milliárd jent (16,8 milliárd dollár) kíván fordítani üzletágai fejlesztésére: egyebek között termékei 90 százalékát képessé kívánja tenni valamilyen internetes szolgáltatás - zene- és videofilm-letöltés, videojátékok megosztása - igénybevételére, emellett a költségek csökkentésével törekszik nyereségessé tenni az lcd-tévék gyártását. A vállalat az időszak végére első szeretne lenni a lapos tévék gyártása terén, és megduplázná a nagy feltörekvő országokban - Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában - elért árbevételét.
A részvényeseket azonban nem nyugtatták meg a tervek - pénteken több mint négy százalékot estek a Sony részvényei -, miután nem tartalmazza olyan termékek fejlesztését, amilyenekkel a konkurensek nem rendelkeznek, s ezért elsöprő sikert arathatnának a vásárlók körében. A vállalat, amely megalkotta a walkmant, messze lemaradt az Apple mögött a hordozható internetes zenelejátszók értékesítésében, és a PlayStation 3 játékkonzol sem tudta megismételni elődei sikerét - versenytársa, a Nintendo Wii videojáték-konzolja kelendőbbnek bizonyult.
A játékkonzolok és a lapos tévék gyártásának veszteségei tavaly elnyelték a digitális kamerák eladásával elért nyereséget. Kifogásolják a szakértők azt is, hogy a Sony csak azt vállalta, hogy a jelenlegi 5,8 százalékról tízre emeli a tőkearányos megtérülést (ROE). Ez nem elég ütős összevetve azzal, hogy például a Samsung Electronics 14, a Philips Electronics pedig 23 százalékos ROE-val rendelkezik. Egyesek szerint a tízszázalékos cél olyan belső válságra utal, aminek a vége a Sony felvásárlása lehet.
A japán társaság 2011-ig 1800 milliárd jent (16,8 milliárd dollár) kíván fordítani üzletágai fejlesztésére: egyebek között termékei 90 százalékát képessé kívánja tenni valamilyen internetes szolgáltatás - zene- és videofilm-letöltés, videojátékok megosztása - igénybevételére, emellett a költségek csökkentésével törekszik nyereségessé tenni az lcd-tévék gyártását. A vállalat az időszak végére első szeretne lenni a lapos tévék gyártása terén, és megduplázná a nagy feltörekvő országokban - Brazíliában, Oroszországban, Indiában és Kínában - elért árbevételét.
A részvényeseket azonban nem nyugtatták meg a tervek - pénteken több mint négy százalékot estek a Sony részvényei -, miután nem tartalmazza olyan termékek fejlesztését, amilyenekkel a konkurensek nem rendelkeznek, s ezért elsöprő sikert arathatnának a vásárlók körében. A vállalat, amely megalkotta a walkmant, messze lemaradt az Apple mögött a hordozható internetes zenelejátszók értékesítésében, és a PlayStation 3 játékkonzol sem tudta megismételni elődei sikerét - versenytársa, a Nintendo Wii videojáték-konzolja kelendőbbnek bizonyult.
A játékkonzolok és a lapos tévék gyártásának veszteségei tavaly elnyelték a digitális kamerák eladásával elért nyereséget. Kifogásolják a szakértők azt is, hogy a Sony csak azt vállalta, hogy a jelenlegi 5,8 százalékról tízre emeli a tőkearányos megtérülést (ROE). Ez nem elég ütős összevetve azzal, hogy például a Samsung Electronics 14, a Philips Electronics pedig 23 százalékos ROE-val rendelkezik. Egyesek szerint a tízszázalékos cél olyan belső válságra utal, aminek a vége a Sony felvásárlása lehet.