SG.hu·

A Sony is olcsó laptoppal készül

Friss beszámolók szerint a WiMax Expo rendezvényen bemutatott olcsó mobil megoldás a Sony terveiről rántotta le a leplet, bár a cég egyelőre nem szólal meg a témában. A hallgatás ezúttal komoly elképzeléseket takarhat.

A napokban jelent meg az első hosszabb írás egy újabb olcsó noteszgépről, amelyet a WiMax Expo alatt mutattak be. Ez a rendezvény a Computex kiállítással egy időben ad bepillantást a legújabb termékekbe és ezúttal egy igazi érdekességgel szolgált, igaz a fontos részleteket a sajtóban leplezték le, ez nem volt szándékos húzás a kiállítók részéről. Kiderült ugyanis, hogy a Sony nagy valószínűséggel beszáll az olcsó szegmensbe.

A beszámolóból kiderül, hogy bár a készüléket a Quanta Computers mutatta be, a látogatók hamar felfedezték a Sony logóját a készüléken, és az ismételt kérdésekre a helyszínen lévő munkatársak egyszerűen nem voltak hajlandók válaszolni. A kérdés ezzel persze megmaradt: hogyan és miért került a japán óriás emblémája a megoldásra és pontosan mit is takar ez? Sokak szerint a Sony a Quanta cégen keresztül igyekszik beszállni a piacba, és míg partnerük foglalkozik a sorozatgyártással kapcsolatos részletekkel, a tervek valójában az ő elképzeléseikre épülnek.


Érdekesség, hogy a laptop a Via OpenBook dizájnra épül, amelyet a napokban ismertetett a cég. Ez egy 1,6 GHz-en futó C7-M processzort és a VX800 jelzésű chipkészletet takarja, amelyet 8,9 hüvelykes, legfeljebb 1024x600-as felbontást támogató kijelző és minimum 80 GB-os merevlemez egészít ki. A beépített vezetéknélküli modul Wi-Fi és Bluetooth technológiát támogat, emellett pedig adott a lehetőség a GPS, a WiMAX és a 3G támogatására is. A kiállított példány a Vista Home Basic változatát futtatta, 60 GB-os merevlemezzel és 1 GB memóriával.

Amennyiben valóban a Sony áll a lépés mögött, ez nagy nyereséget jelent a VIA számára, amely szolid teljesítményű mobil chipjeivel eddig nem sok sikert ért el az Intel és AMD hasonló fejlesztéseivel szemben.

Kapcsolódó cikkek és linkek

Hozzászólások

Jelentkezz be a hozzászóláshoz.

© Epikurosz2008. 06. 06.. 11:26||#26
ja, bocs, nem az, hanem a pdaplaza.
© Epikurosz2008. 06. 06.. 11:25||#25
Na, megtaláltam.
Az Eee laptopokat a pdamania oldal forgalmazza. 80k Ft. 4 gigás rammal, nem rossz.
© valamit2008. 06. 06.. 08:40||#24
Elképzelhetõ, hogy így van, de én nem errõl beszéltem. Sok ember amikor laptopot vett, a PDA is elég lett volna neki, de akkor még nem volt. Sok ember vett mobiltelefont, pedig igazából PDA kellett volna neki, de akkor még nem volt. Ugyanígy lehet sok ember, akinek ez jobban lefedi a céljait, mint egy PDA vagy egy laptop vagy egy helyi terminál. Fõleg azok, akinek még egyik sincs ÉS persze azok, akiknek már mindegyik van.
© willcox2008. 06. 05.. 21:31||#23
Én észérveket írtam, de tisztában vagyok azzal, hogy a társadalom folyamatosan butul, egyre több ember válik felszínes divatmajommá és konzumidiótává, köszönhetõen az alacsony színvonalú képzésnek és az undorító reklámdömpingnek.
© valamit2008. 06. 05.. 18:10||#22
Azért mert TE nem úgy gondolod, attól még lehet hatalmas tömeg, aki úgy fogja gondolni 😉
© willcox2008. 06. 05.. 17:47||#21
Kár beléd a szó, mert szemellenzõs vagy.
Neked még a ceruza is luxus, használd az ujjadat, b+.
Az érvelésed arra épül, hogy mindig van olyan, aki másképp gondolja. De ez mindennel így van. Csak nem mindegy, hogy azok, akik másképp gondolják, az csak pár emberke, vagy hatalmas tömeg. Te az elõbbiekkel érveltél, de azt meg ki nem szarja le. Az ilyeneknek való a ceruzád. Neked talán még az ujjad is sok.
© valamit2008. 06. 05.. 15:29||#20
Te full egyszerû analógiákat nem értesz meg.

"kis képzavar lehet nálad. Elõször valódi ceruzáról írtál, most meg megpróbálod elkenni valami képzetes dologgal"
A valódi ceruzát arra hoztam példának, hogy x dologgal is meglehet oldani ugyanazt csak kicsit másképp. PDA-laptop-ceruza=másként megoldani ugyanazt

"de ennek ellenére a filmek megjelennek DVD-n és egyéb adatgordozón is, és azokat is megveszik, mert van rá igény. Függetlenül attól, hogy moziban is megnézi esetleg az ember. próbáld meg magaddal cipelni - mondjuk reggel, tömegközlekedési eszközön - a hifidet, és hallgass arról zenét. Nem véletlen, hogy az MP3 lejátszók, de még a hordozható CD plyaereket is nagy számban adták el, mert van rá igény. És ez nem zárja ki azt, hogy otthon esetleg milliós hifije van az embernek, és otthon arról hallgatja a zenét."

Erre írtam, igaz valamelyeset finomabban, hogy van aki a PDA-dat kiröhögi és elküld vele a picsába, hogy azon zenét nem lehet hallgatni. Sõt, a laptopodat is, hogy azon nem lehet filmet nézni. És azt is, hogy van akinek meg zenét lehet ceruzával is hallgatni vagy akár filmet is nézni, leírtam hogyan.

"A ceruzával a földbe rajzolt térképnél egy kicsit komolyabb szolgáltatást nyújt egy GPS-es navigációs rendszer."
És van aki GPS-szestül eltéved a másik meg ceruzástól se. Na meg utóbbi környezetbarátabb is pl., le se merül, le se fagy, mûhold se kell neki, könnyebb is, stb.

"Persze ettõl még biztosan sikeres lesz, mint minden divatcucc."
Na mer a PDA az olyan kurva régi technika, hogy Noé is azon navigált már, igaz?

Attól még mert neked nem kell, vagy neked nem ér meg ennyit, attól még lesz aki se PDA-t, se laptopot nem vesz és egy ilyennel kiváltja mindkettõt akár. Az árát emlegetni meg kár, mert laptop is, PDA is többe kerül ha megfelelõen könnyût és szolgáltatásgazdagot egyszerre akarsz. (a laptop jellemzõen nehezebb és nagyobb vagy kurva drága, a PDA meg jellemzõen kevesebbet tud vagy kurva drága)
© willcox2008. 06. 05.. 14:14||#19
"Azt hittem ez érthetõ, de látom nem. Arra akartam rámutatni, hogy a zenehallgatás, filmnézés, navigáció relatív dolgok. Van aki filmet igazán csak moziban néz szívesen, van aki csak több millás hifit hallgat szívesen, tehát az például, hogy a PDA vagy a ceruza zenéje megfelelõ e valakinek, azt embere válogatja. (meg pénztárcája, fizikai ereje, kényelmi igénye, stb.)" - kis képzavar lehet nálad. Elõször valódi ceruzáról írtál, most meg megpróbálod elkenni valami képzetes dologgal.
Egyébként meg a régi szlogen igaz: cipõt a cipõboltból.
Írod: "Van aki filmet igazán csak moziban néz szívesen" - de ennek ellenére a filmek megjelennek DVD-n és egyéb adatgordozón is, és azokat is megveszik, mert van rá igény. Függetlenül attól, hogy moziban is megnézi esetleg az ember.
"van aki csak több millás hifit hallgat szívesen" - próbáld meg magaddal cipelni - mondjuk reggel, tömegközlekedési eszközön - a hifidet, és hallgass arról zenét. Nem véletlen, hogy az MP3 lejátszók, de még a hordozható CD plyaereket is nagy számban adták el, mert van rá igény. És ez nem zárja ki azt, hogy otthon esetleg milliós hifije van az embernek, és otthon arról hallgatja a zenét.
A ceruzával a földbe rajzolt térképnél egy kicsit komolyabb szolgáltatást nyújt egy GPS-es navigációs rendszer.
Ma már a telefonok többségével internetezni is lehet (böngészés, levelezés, stb). Sõt, zenét hallgatni, fényképezni, stb. Vannak rendesen átfedések, egy-egy funkciót akár több eszközzel is meg lehet valósítani.
De amíg ezek az olcsónak hazudott kisméretû notik teljesítményben meglehetõsen visszafogottak, és csak alig könnyebbek, mint egy rendes notebook, viszont annyira nem kicsik, hogy az ember zsebre (esetleg övtáskába) vágja õket, árban kb. ott vannak, mint egy jóval erõsebb, és csak nem sokkal nehezebb noti, számomra nem vonzó. Persze ettõl még biztosan sikeres lesz, mint minden divatcucc. Ezt a kategóriát - mint már írtam - 20-30 ezer forintért kéne árulni, mert kb. annyit ér (számomra).
© valamit2008. 06. 05.. 13:25||#18
""Amúgy ceruzával is lehet zenét hallgatni és filmet nézni vagy navigálni. Azt a zenét amit azzal ütsz ki és azt az animációs filmet, amit azzal rajzol meg, navigáláshoz meg belerajzolod a földbe a térképet." - orvos látott már?"

Azt hittem ez érthetõ, de látom nem. Arra akartam rámutatni, hogy a zenehallgatás, filmnézés, navigáció relatív dolgok. Van aki filmet igazán csak moziban néz szívesen, van aki csak több millás hifit hallgat szívesen, tehát az például, hogy a PDA vagy a ceruza zenéje megfelelõ e valakinek, azt embere válogatja. (meg pénztárcája, fizikai ereje, kényelmi igénye, stb.)

"Egyébként jópofák ezek a szerkezetek, és vennék is, ha valóban olcsó lenne (20-30k HUF). Na de ennyiért kell a francnak. Van jó PDA-m, van erõs laptopom, így ezt ennyiért kihagyom. Az árához képest - figyelembe véve a meglévõ cuccaimat - semmit nem nyújt. Ennyiért már egy jó PDA-t, vagy egy jóval erõsebb és nagyobb tudású laptopot lehet kapni. Számomra felejtõs."

És most gondold végig, ha ez a cucc már lett volna, mielõtt PDA-t és laptopot veszel, megvetted e volna? Mert mindig vannak újabb emberek, ahogy egy csecsemõnek minden vicc új, egy csecsemõnek minden elektronika is új.
© willcox2008. 06. 05.. 13:14||#17
"Amúgy ceruzával is lehet zenét hallgatni és filmet nézni vagy navigálni. Azt a zenét amit azzal ütsz ki és azt az animációs filmet, amit azzal rajzol meg, navigáláshoz meg belerajzolod a földbe a térképet." - orvos látott már?

Egyébként jópofák ezek a szerkezetek, és vennék is, ha valóban olcsó lenne (20-30k HUF). Na de ennyiért kell a francnak. Van jó PDA-m, van erõs laptopom, így ezt ennyiért kihagyom. Az árához képest - figyelembe véve a meglévõ cuccaimat - semmit nem nyújt. Ennyiért már egy jó PDA-t, vagy egy jóval erõsebb és nagyobb tudású laptopot lehet kapni. Számomra felejtõs.