Berta Sándor
E-mail címből következtethető a fizetési morál?
Akár az e-mail címből is megállapítható, hogy valaki jó adós-e, hogy rendben és időben kifizeti-e a köz- vagy egyébtartozását - állítja az osnabrücki mediafinanz GmbH & Co. KG nevű cég.
A mediafinanz arra volt kíváncsi az átfogó felmérése készítésekor, hogy vajon mi állapítható meg az online vásárló felhasználók szokásaiból és adataiból. Kiderült, hogy az ingyenes levelezőszolgáltatásokat igénybe vevők rejtik a legnagyobb veszélyt az internetes boltok tulajdonosai számára. A legrosszabb minősítést a hotmail.de, az alicedsl.de és az msn.com szolgáltatásokat használó személyek kapták. A legjobb besorolást a szakemberek az Onlinehome.de, az online.de és a t-online.de előfizetőknek adták.
A felmérés igazán részletes volt, ugyanis a mediafinanz munkatársai több mint 360 000 felhasználó bevonásával készítették. "Az e-mail alapján felismerhető, hogy ha valakinek nem egyenesek a szándékai. Azonban fontos, hogy a boltok tulajdonosai ne csak az e-mail címekre figyeljenek" - hangsúlyozta Dr. Alexander Ey, a mediafinanz ügyvezetője. A szakember szerint az online kereskedők egyre többször találkoznak olyan internetezőkkel, akik szeretnének elbújni, anonim módon vásárolni és végül fizetés nélkül távozni.
A vállalat által megjelentetett táblázatban szerepel többek között a már említett msn.com, a hotmail.de, a t-online.de mellett a gmx.de, a yahoo.de, a yahoo.com, az aol.com és a hotmail.com is. Tény, hogy ma már a levelezőszolgáltatásoknak gyakran több millió regisztrált tagjuk van. Ennek oka, hogy sokan a hivatalos e-mail címük mellé szeretnének egy másik elektronikus postafiókot is, illetve, hogy ez a legegyszerűbb módja az e-mail címhez jutásnak.
Ugyanakkor az is igaz, hogy sok csaló azt reméli, hogy ha egy ingyenes szolgáltatónál regisztráltatja magát, akkor később bukhat le. Mindenesetre egyetlen e-mail cím alapján átfogó véleményt formálni valakiről meglehetősen érdekes próbálkozás.
A mediafinanz arra volt kíváncsi az átfogó felmérése készítésekor, hogy vajon mi állapítható meg az online vásárló felhasználók szokásaiból és adataiból. Kiderült, hogy az ingyenes levelezőszolgáltatásokat igénybe vevők rejtik a legnagyobb veszélyt az internetes boltok tulajdonosai számára. A legrosszabb minősítést a hotmail.de, az alicedsl.de és az msn.com szolgáltatásokat használó személyek kapták. A legjobb besorolást a szakemberek az Onlinehome.de, az online.de és a t-online.de előfizetőknek adták.
A felmérés igazán részletes volt, ugyanis a mediafinanz munkatársai több mint 360 000 felhasználó bevonásával készítették. "Az e-mail alapján felismerhető, hogy ha valakinek nem egyenesek a szándékai. Azonban fontos, hogy a boltok tulajdonosai ne csak az e-mail címekre figyeljenek" - hangsúlyozta Dr. Alexander Ey, a mediafinanz ügyvezetője. A szakember szerint az online kereskedők egyre többször találkoznak olyan internetezőkkel, akik szeretnének elbújni, anonim módon vásárolni és végül fizetés nélkül távozni.
A vállalat által megjelentetett táblázatban szerepel többek között a már említett msn.com, a hotmail.de, a t-online.de mellett a gmx.de, a yahoo.de, a yahoo.com, az aol.com és a hotmail.com is. Tény, hogy ma már a levelezőszolgáltatásoknak gyakran több millió regisztrált tagjuk van. Ennek oka, hogy sokan a hivatalos e-mail címük mellé szeretnének egy másik elektronikus postafiókot is, illetve, hogy ez a legegyszerűbb módja az e-mail címhez jutásnak.
Ugyanakkor az is igaz, hogy sok csaló azt reméli, hogy ha egy ingyenes szolgáltatónál regisztráltatja magát, akkor később bukhat le. Mindenesetre egyetlen e-mail cím alapján átfogó véleményt formálni valakiről meglehetősen érdekes próbálkozás.