Napi Online

A Yahoo után a Facebookra ácsingózik a Microsoft

A Microsoft, a világ legnagyobb szoftverfejlesztője a Wall Street Journal értesülése szerint a Facebook közösségi portál felvásárlásának lehetőségét fontolgatja, miután nem sikerült megszereznie a Yahoo-t.

Úgy tűnik, új célpontot szemelt ki internetes terjeszkedéséhez a Microsoft. A szoftvercéghez közel álló személyek bonyolult jelzéseket küldtek a Facebook irányítóinak - írta a lap -, amelyekben azt igyekeznek kipuhatolni, mit szólnának a két társaság egyesüléséhez. A felek hivatalosan nem kommentálták az információt. Egy belső hírforrás szerint nincsenek aktív tárgyalások a két cég képviselői között. A Microsoft októberben 240 millió dollárért vásárolt részesedést a Facebookban, amelyet első tőzsdei kibocsátása 15 milliárd dollárra értékelt.

A 2004-ben alapított közösségi portál az internetgazdaság egyik legértékesebb vállalkozása: bevétele és látogatóinak száma gyorsan növekszik, s utóbbiak hűségesek a site-hoz. A portálnak 70 millió aktív felhasználója van. A céget alapító Mark Zuckerberg a vállalkozás eladása helyett döntött a tőzsdei bevezetés mellett. A Microsoft internetes ágazata veszteséges, s ezen a téren nagyon messze le van maradva a Google mögött. Ezt csorbát a világháló egyik jelentős szereplőjének felvásárlásával köszörülheti ki.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!