Berta Sándor
Könnyebben kiadják jelszavaikat a nők
Az Infosecurity Europe felmérése szerint a megkérdezett nők 45, a férfiaknak viszont csak a 10 százaléka volt hajlandó megadni jelszavait egy vadidegen embernek.
Az érdekes, de kiábrándító végeredménnyel zárult kísérletre Londonban került sor, ahol az Infosecurity Europe munkatársai piackutatóknak adták ki magukat. Találomra szólítottak meg irodai alkalmazottakat, akiknek a többsége kétségtelenül készségesnek mutatkozott jelszava elárulásában és egy kérdőív kitöltésében. Aki ezt megtette, egy tábla csokoládét kapott.
A megkérdezettek 58 százaléka közölte, hogy adott megkeresésre még a munkatársai jelszavát is megadná. Több mint 33 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ismeri a cége legalább egyik vezetőjének jelszavait. Elmondható, hogy a férfiak összességében jóval bizalmatlanabbak voltak, mint a nők. Utóbbiak közül majdnem minden második hajlott a "csokoládés üzletre". A szakemberek azonban nem elégedtek meg ennyivel. Egy párizsi út lehetőségére a megállított járókelők több mint 60 százaléka megadta a nevét, telefonszámát, sőt még a születési idejét is. Csupán ennek a három adatnak a birtokában a bűnözők - bankok vagy távközlési cégek munkatársainak kiadva magukat - számos további bizalmas információkhoz juthatnának - figyelmeztettek az Infosecurity Europe szakértői.
"Abból indultam ki, hogy az emberek már tudják: nem adhatják ki a jelszavaikat és más bizalmas adataikat. Nos, a felmérés viszont közel sem ezt mutatja. Sokan még mindig nem elég tájékozottak a személyes adatok továbbadásának kockázataival kapcsolatban és nem tudják azt sem, milyen biztonsági és védelmi mechanizmusok vannak" - reagált a hírre Thilo Weichert, a Schleswig-holsteini Független Adatvédelmi Központ vezetője.
Az Infosecurity egyébként tavaly és 2004-ben is végzett hasonló felméréseket. Utóbbi végeredménye hasonlóan elkeserítő volt: az utcán megkérdezett 172 alkalmazott 71 százaléka, vagyis 122 ember egy tábla csokoládéért elárulta volna a munkahelyén használt belső jelszót vagy jelszavakat.
Az érdekes, de kiábrándító végeredménnyel zárult kísérletre Londonban került sor, ahol az Infosecurity Europe munkatársai piackutatóknak adták ki magukat. Találomra szólítottak meg irodai alkalmazottakat, akiknek a többsége kétségtelenül készségesnek mutatkozott jelszava elárulásában és egy kérdőív kitöltésében. Aki ezt megtette, egy tábla csokoládét kapott.
A megkérdezettek 58 százaléka közölte, hogy adott megkeresésre még a munkatársai jelszavát is megadná. Több mint 33 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy ismeri a cége legalább egyik vezetőjének jelszavait. Elmondható, hogy a férfiak összességében jóval bizalmatlanabbak voltak, mint a nők. Utóbbiak közül majdnem minden második hajlott a "csokoládés üzletre". A szakemberek azonban nem elégedtek meg ennyivel. Egy párizsi út lehetőségére a megállított járókelők több mint 60 százaléka megadta a nevét, telefonszámát, sőt még a születési idejét is. Csupán ennek a három adatnak a birtokában a bűnözők - bankok vagy távközlési cégek munkatársainak kiadva magukat - számos további bizalmas információkhoz juthatnának - figyelmeztettek az Infosecurity Europe szakértői.
"Abból indultam ki, hogy az emberek már tudják: nem adhatják ki a jelszavaikat és más bizalmas adataikat. Nos, a felmérés viszont közel sem ezt mutatja. Sokan még mindig nem elég tájékozottak a személyes adatok továbbadásának kockázataival kapcsolatban és nem tudják azt sem, milyen biztonsági és védelmi mechanizmusok vannak" - reagált a hírre Thilo Weichert, a Schleswig-holsteini Független Adatvédelmi Központ vezetője.
Az Infosecurity egyébként tavaly és 2004-ben is végzett hasonló felméréseket. Utóbbi végeredménye hasonlóan elkeserítő volt: az utcán megkérdezett 172 alkalmazott 71 százaléka, vagyis 122 ember egy tábla csokoládéért elárulta volna a munkahelyén használt belső jelszót vagy jelszavakat.