SG.hu

A Garmin vezeti a GPS-készülékek piacát

A Garmin bejelentése szerint a személyi navigációs eszköz (PND) eladásaik alapján átvették a vezető szerepet a hordozható navigációs eszközök piacán, 2007-ben ugyanis többet értékesítettek termékeikből, mint bármely más konkurens gyártóéból.

A kutatást egy vezető, független, technológiai piacot elemző cég, a Canalys végezte. "Ezek a mutatók igazolják munkatársaink kemény munkáját és elkötelezettségüket az innováció, az értékteremtés és a fogyasztóink igényeinek kielégítése iránt." - mondta Clive Taylor marketing igazgató. "Ami még ennél is lenyűgözőbb - folytatta -, hogy ezeket a mutatókat csak a PND eladások alapján képezték, és nem tartalmazták a Garmin outdoor, fitnesz, tengeri és légi eszközei iránti magas keresletet, melyek tovább növelik a vezető szerepünket a helymeghatározó termékek és szolgáltatások terén."

A Garmin piacának kiterjedtsége az egyik legfőbb indok, amiért jogosan követelheti magának a világ vezető navigációs eszköz gyártója megnevezést - 1989-as alapítása óta 31 millió GPS-eszközt értékesített szerte a világon. 2007-ben mintegy 3,18 milliárd dollár volt a Garmin bevétele, ami 79%-os növekedést jelent a 2006-os eredményekhez képest. Amellett, hogy a bevétel 115%-kal nőtt az automotive és mobil szegmensben, a Garmin 19%-os bevételnövekedést produkált az outdoor és fitnesz eszközök eladása terén is, valamint 22%-ot a tengeri és 27%-ot a légi navigációs eszközök esetében. A három, nem autós szegmensnek köszönhető a Garmin 2007-es teljes bevételének negyede.

A cég 2007-ben több mint megkétszerezte a 2006-os szállításait és növelte piaci részesedését, miközben megőrizte vezető helyét a robbanásszerűen fejlődő amerikai piacon, mely a világpiac 34,7%-át jelentette 2007-ben. "A Garmin egy igazán irigylésreméltó 47% - os részesedést vívott ki az amerikai piacon 2007-ben, miközben a piac megnégyszereződött" - mondta Chris Jones, a Canalys ügyvezetője és vezető elemzője.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • juharfalvi #1
    Ez a cikk egy reklám. Mennyit fizetett érte a Garmin?

    "A Garmin egy igazán irigylésreméltó 47% - os részesedést vívott ki az amerikai piacon 2007-ben"

    Jó lenne tudni, az utána következő cég hol áll, mert nem mindegy, hogy 46%-on vagy mondjuk 30%-on.