SG.hu
Többszörösére nőtt a memóriakártyák piaca
Tavaly 720 ezer memóriakártyát értékesítettek Magyarországon, ami több mint ötszörös növekedést jelent 2006-hoz képest - derül ki a GfK Hungária piackutató intézet éves felméréséből. A piacot 31 százalékos részesedéssel a Hama forgalmazásában lévő SanDisk uralja.
A GfK reprezentatív kutatása alapján a memóriakártyák hazai piaca ötszörösére növekedett egy év alatt, ami 720 ezer eladott kártyát jelent. A piacvezető SanDisk részesedése a 2006-os 26-ról 31 százalékra nőtt és elsősorban két nagy riválisa, a Kingston és az Olympus rovására erősödött. A 20 márkára kiterjedő felmérés szerint a három dobogós összesen a piac 60,3 százalékát mondhatja magáénak.
Prohászka Ottó, a Hama ügyvezetője a piac általános növekedésénél is jobb eredményeket elsősorban a teljes szegmenst lefedő választéknak és az innovatív gyártói megközelítésnek tulajdonítja. A memóriakártyák kereskedelmében különösen éles verseny zajlik − mondta a szakember −, a SanDisk pedig rendszeresen az elsők között dobja piacra a mind gyorsabb és nagyobb kapacitású kártyáit.
A GfK reprezentatív kutatása alapján a memóriakártyák hazai piaca ötszörösére növekedett egy év alatt, ami 720 ezer eladott kártyát jelent. A piacvezető SanDisk részesedése a 2006-os 26-ról 31 százalékra nőtt és elsősorban két nagy riválisa, a Kingston és az Olympus rovására erősödött. A 20 márkára kiterjedő felmérés szerint a három dobogós összesen a piac 60,3 százalékát mondhatja magáénak.
Prohászka Ottó, a Hama ügyvezetője a piac általános növekedésénél is jobb eredményeket elsősorban a teljes szegmenst lefedő választéknak és az innovatív gyártói megközelítésnek tulajdonítja. A memóriakártyák kereskedelmében különösen éles verseny zajlik − mondta a szakember −, a SanDisk pedig rendszeresen az elsők között dobja piacra a mind gyorsabb és nagyobb kapacitású kártyáit.