SG.hu
Az ISO 20 000 szabványra készít fel a Kürt
A Kürt az ISO 20000 szabványt ajánlja a húsbavágó és üzleti IT problémák kezelésére. Szerintük komoly versenyelőnyt jelenthet a cégeknek a szabvány bevezetése.
A KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. hazánkban elsőként kezdi meg az ISO 20000 tanúsítvány megszerzésére pályázó cégek felkészítését és szabványi megfeleltetését. A szabvány ereje abban rejlik, hogy képes az üzleti oldal nyelvére lefordítani a "fekete doboznak" számító informatikai folyamatokat, rendszereket, döntéseket, kiadásokat, amivel komoly versenyelőnyhöz juthatnak az ISO 20000-et mielőbb bevezető cégek. A szabvány követelményrendszerét az ITIL "legjobb gyakorlat" ajánlásrendszere alapján dolgozták ki az ISO* szakemberei.
Az informatikai rendszerekre támaszkodó vállalatok mérettől és ágazattól függetlenül mindannyian ugyanazokkal a kihívásokkal szembesülnek nap, mint nap. Az üzleti oldal munkatársai az IT felhasználóiként gyakran elégedetlenek az IT szolgáltatásokkal, a hatalmas informatikai költségvetést sokszor túlzónak, vagy egyenesen feleslegesnek tartják, nem beszélve arról, hogy a szolgáltatás hiányosságait gyakorta maguk az ügyfelek fedezik fel, ami komoly presztízs veszteséget jelent a vállalatoknak. Ez a tendencia sokszor azt eredményezi, hogy a hatékonyságnövelő és költségcsökkentő intézkedések közül az informatika csak az utóbbiból veheti ki a részét. A szolgáltató szakemberek feszültek, a kommunikáció az üzlet és az IT között nem működik, az üzleti döntések pedig anélkül születnek, hogy az üzleti oldal a döntése valós következményeivel tisztában lenne.
Az ISO 20000 célja, hogy az üzleti igényeket egyértelműen leképezhetővé tegye az IT számára. A tisztán definiált igények, folyamatok és felelősségi körök többek között lehetővé teszik az ISO 20000 tanúsítvánnyal rendelkező cégek számára, hogy a szolgáltatásra felhasznált erőforrásokat optimumon üzemeltessék. A szabvány másik előnye, hogy átláthatóvá válnak az üzleti döntéshozók számára az informatikát érintő döntéseik közép illetve hosszú távú következményei is. Az ISO 20000 tanúsításra való felkészülés olyan tevékenységek elvégzését foglalja magába, mint például a sérült szolgáltatások lehető legkorábbi visszaállítása, az incidensek számának csökkentése proaktív probléma megoldási módszerekkel, a szervezet informatikai eszközeinek naprakész nyilvántartása és összefüggéseinek ismerete, az informatikai szolgáltatások folytonosságának biztosítása, és a szolgáltatás alapú pénzügyi elszámolás kialakítása.
A cég közleménye szerint az ISO 20000-re felkészített vállalatoknál már kezdetben átlagosan 20%-os költséghatékonyság növekedés tapasztalható, míg a helpdesk kb. 30%-al kevesebb a felhasználói bejelentést regisztrál (ezen belül a panaszok/új kérések aránya csökken), az informatikai rendszerben bekövetkező incidensek száma pedig nagyságrendileg 25%-al csökkenthető. "Első körben olyan cégek részéről tapasztaljuk a legnagyobb érdeklődést, amelyek valamilyen szinten már beépítették az ITIL ajánlásokat a gyakorlatukba. Náluk már csak kisebb igazításokra van szükség a szabványi megfeleléshez. Mindazok, akik időben felismerik az ISO 20000 pozitívumait, komoly versenyelőnyt szerezhetnek a piacon, hiszen sok megrendelő értékeli, vagy el is várja ezen tanúsítás meglétét a beszállítók kiválasztásakor" - mondta Dakó Balázs, a KÜRT Információmenedzsment Tanácsadás üzletágának vezetője.
Állítása szerint leginkább azok a vállalatok érdekeltek az új ISO szabvány bevezetésében, amelyeknél tradicionálisan nagyok az elvárások a szabályozott és áttekinthető működést illetően. Ilyenek például pénzügyi szektor cégei, az informatikai szolgáltatásaik kihelyezését tervező (esetleg az outsourcingban egyszer már csalódott) vállalatok, vagy éppenséggel outsource szolgáltatók, újonnan alakult licensz cégek, vagy dinamikusan fejlődő vállalatok.
A KÜRT Információbiztonsági és Adatmentő Zrt. hazánkban elsőként kezdi meg az ISO 20000 tanúsítvány megszerzésére pályázó cégek felkészítését és szabványi megfeleltetését. A szabvány ereje abban rejlik, hogy képes az üzleti oldal nyelvére lefordítani a "fekete doboznak" számító informatikai folyamatokat, rendszereket, döntéseket, kiadásokat, amivel komoly versenyelőnyhöz juthatnak az ISO 20000-et mielőbb bevezető cégek. A szabvány követelményrendszerét az ITIL "legjobb gyakorlat" ajánlásrendszere alapján dolgozták ki az ISO* szakemberei.
Az informatikai rendszerekre támaszkodó vállalatok mérettől és ágazattól függetlenül mindannyian ugyanazokkal a kihívásokkal szembesülnek nap, mint nap. Az üzleti oldal munkatársai az IT felhasználóiként gyakran elégedetlenek az IT szolgáltatásokkal, a hatalmas informatikai költségvetést sokszor túlzónak, vagy egyenesen feleslegesnek tartják, nem beszélve arról, hogy a szolgáltatás hiányosságait gyakorta maguk az ügyfelek fedezik fel, ami komoly presztízs veszteséget jelent a vállalatoknak. Ez a tendencia sokszor azt eredményezi, hogy a hatékonyságnövelő és költségcsökkentő intézkedések közül az informatika csak az utóbbiból veheti ki a részét. A szolgáltató szakemberek feszültek, a kommunikáció az üzlet és az IT között nem működik, az üzleti döntések pedig anélkül születnek, hogy az üzleti oldal a döntése valós következményeivel tisztában lenne.
Az ISO 20000 célja, hogy az üzleti igényeket egyértelműen leképezhetővé tegye az IT számára. A tisztán definiált igények, folyamatok és felelősségi körök többek között lehetővé teszik az ISO 20000 tanúsítvánnyal rendelkező cégek számára, hogy a szolgáltatásra felhasznált erőforrásokat optimumon üzemeltessék. A szabvány másik előnye, hogy átláthatóvá válnak az üzleti döntéshozók számára az informatikát érintő döntéseik közép illetve hosszú távú következményei is. Az ISO 20000 tanúsításra való felkészülés olyan tevékenységek elvégzését foglalja magába, mint például a sérült szolgáltatások lehető legkorábbi visszaállítása, az incidensek számának csökkentése proaktív probléma megoldási módszerekkel, a szervezet informatikai eszközeinek naprakész nyilvántartása és összefüggéseinek ismerete, az informatikai szolgáltatások folytonosságának biztosítása, és a szolgáltatás alapú pénzügyi elszámolás kialakítása.
A cég közleménye szerint az ISO 20000-re felkészített vállalatoknál már kezdetben átlagosan 20%-os költséghatékonyság növekedés tapasztalható, míg a helpdesk kb. 30%-al kevesebb a felhasználói bejelentést regisztrál (ezen belül a panaszok/új kérések aránya csökken), az informatikai rendszerben bekövetkező incidensek száma pedig nagyságrendileg 25%-al csökkenthető. "Első körben olyan cégek részéről tapasztaljuk a legnagyobb érdeklődést, amelyek valamilyen szinten már beépítették az ITIL ajánlásokat a gyakorlatukba. Náluk már csak kisebb igazításokra van szükség a szabványi megfeleléshez. Mindazok, akik időben felismerik az ISO 20000 pozitívumait, komoly versenyelőnyt szerezhetnek a piacon, hiszen sok megrendelő értékeli, vagy el is várja ezen tanúsítás meglétét a beszállítók kiválasztásakor" - mondta Dakó Balázs, a KÜRT Információmenedzsment Tanácsadás üzletágának vezetője.
Állítása szerint leginkább azok a vállalatok érdekeltek az új ISO szabvány bevezetésében, amelyeknél tradicionálisan nagyok az elvárások a szabályozott és áttekinthető működést illetően. Ilyenek például pénzügyi szektor cégei, az informatikai szolgáltatásaik kihelyezését tervező (esetleg az outsourcingban egyszer már csalódott) vállalatok, vagy éppenséggel outsource szolgáltatók, újonnan alakult licensz cégek, vagy dinamikusan fejlődő vállalatok.